Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

درب ضد سرقت از جنس ام دی اف

اطلاعات موضوع

Kategori Adı دانستنی ها
Konu Başlığı درب ضد سرقت از جنس ام دی اف
نویسنده موضوع novinmarketing
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan novinmarketing

novinmarketing

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Feb 15, 2016
ارسالی‌ها
452
پسندها
34
امتیازها
0

اعتبار :

ین نوع تخته‌ها به رده‌های خیلی نازک از ۵/۲ تا ۶ میلی‌متر و ۴ تا ۶ میلی‌متر تقسیم بندی می‌شوند. از کاربرد عمومی آم ‌دی ‌الف نازک می‌توانیم به پشت کابینت‌ها، کف کشوها، رویه درها و… اشاره کنیم. همه ی روسازی هایی که قابل انجام بر روی آم دی اف معمولی است روی MDF نازک نیز قابل اجرا است. بقیه ی موارد کاربرد MDF نازک عبارت است از: غرفه‌های نمایشگاهی، پوشش‌های سقف، صنایع اتومبیل‌سازی، دیوارکوب‌ها، رویه لاستیک زاپاس (یدک)، رویه در، تولید تخته‌های انحناء دار ، پشت صندلی و … هست.
آم ‌دی ‌الف ضخیم :
این نوع آم دی اف به رده‌های ۴۵-۳۰ میلی‌متر و ۶۰-۴۵ میلی‌متر تقسیم بندی می‌شود و جهت ساخت سازه‌های معماری، پایه‌های میز، ستون‌ها، رویه کاری (کابینت)، طاق‌ها، کف نیمکت وکلا” در مواردی استفاده می‌شود که صفحات ضخیم و بزرگ با خواص ماشین‌کاری (خصوصاً” عمیق) مسطح و با سطوح صاف نیاز است.
آم ‌دی ‌الف با وزن مخصوص بالا:
این نوع آم دی اف ها با ضخامت‌های ۱۹-۱۲ میلی‌متر معمولاً دارای چگالی ۶۵۰ تا ۸۰۰ kg/m می باشند. همچنین چگالی‌های بالاتر آم ‌دی ‌الف یعنی بالای ۸۰۰ نیز تولید شده و عرضه می‌شود. درحقیقت این کار با اضافه کردن فیبر، چسب و فشار در حین پروسه تولید اوراق سنگین‌تر انجام می‌شود که افزایش چگالی، باعث بالاتر رفتن قابلیت‌های ماشین‌کاری و سطح سازی (رنگ، روکش و…) شده و نیز خصوصیات مکانیکی و فیزیکی آم دی الف را نیز بهبود می‌بخشد. جاهایی که از اینMDF استفاده می شود عبارت‌اند از: پله‌ها، کف‌پوش‌ها، میز کار، قفسه‌های صنعتی و…
آم ‌دی ‌الف با وزن مخصوص پائین:
این نوع آم دی اف با وزن مخصوصی بین ۵۵۰ تا ۶۵۰ kg/m و ULDF با وزن مخصوص زیر ۵۵ kg/m ،برای استفاده کردن در مواردی که وزن کمتری موردنیاز است و نیازی به استحکام بالا نمی باشد و یا اینکه در مواردی که خواص عایق صدا بودن موردنیاز می باشد تولید شده و عرضه می‌ گردد. این نوع آم دی الف ها در مواردی مثل ساخت پروفیل‌های تزئینی معماری، ساخت غرفه‌های نمایشگاهی و درکل مواردی که جابجایی با دست موردنیاز می باشد و نیز حمل‌ونقل و ابزار خوری سریع موردنیاز است، استفاده می‌شود.
آم ‌دی ‌الف باروکش مای تزئینی:
مهم‌ترین و بهترین و غیرقابل ‌تفکیک‌ترین کاربرد یا آماده‌سازی آم دی الف برای کاربرد نهایی، روسازی آن و علی الخصوص روکش کردن آن هست. عملیات روکـش کردن MDF در حال حاضر جـزء خدمات ضروری تولیدکنندگان MDF به خریداران می باشد، به‌ صورتی که بیشتر کارخانه‌ها ی بزرگ تولید آم دی الف دارای خطوط روکشی نیز می باشند. انواع روکش‌ها شامل روکش‌های کاغذی، ملامینه، چوبی ، PVCو… هست.
آم ‌دی ‌الف‌های قالب‌گیری شده:
در این مدل تخته MDF به شکلی خاص که در پرس به آن داده می‌شود تولید شده، مانند رویه درب‌های طرح دار و حالت دار، یک‌تکه یا آم دی افی که در کابینت و کشو و پنجره و… استفاده می‌شود. این گونه از محصولات را می‌توانیم خیلی راحت روکش کرده (پرس ممران) و به بازار عرضه کنیم. به تازگی واردات این‌گونه آم دی الف به ایران در حال رونق گرفتن می باشد.
آم ‌دی ‌الف‌های قابل‌انعطاف:
با استفاده از یک پیش تیمار شیمیایی روی MDF با ترکیبات الکالین، می‌توانیم به آن خواص پلاستیک (موقتی) و قابلیت انعطاف و شکل‌پذیری دهیم.
آم ‌دی ‌الف مقاوم در برابر حشرات و قارچ‌ها:
این مدل از آم دی اف که بالاترین استفاده آن‌ها در تولید برخی از کف‌پوش‌ها است، دارای مواد ضد حشرات (حشره‌کش و قارچ کشی) هست که موجب می‌شود از حمله آفات در امان بوده و دوام بیشتری داشته باشد.
آم ‌دی ‌تف با فرمالدئید کم:
مقداری که فرمالدئید از MDF معمولی انتشار می یابد بسته به نوع و مقدار چسب کمی متفاوت است. انتشار فرمالدئید MDF نباید بیشتر ازgr100/mg30 باشد این نوع MDF ها اغلب در وسایل داخل خانه مانند مبلمان استفاده می‌شود، ولی تهویه مناسب در محل استقرار آن‌ها نیز باید وجود داشته باشد تا فرمالدئید را از محیط خارج سازد.
آم ‌دی ‌تف مقاوم در برابر رطوبت:
این نوع آم دی اف مقاوم در برابر رطوبت است و بیشتر در محیط با رطوبت نسبی حداکثر ۸۰% استفاده می شود و با بهبود چسب اوره فرمالدئید معمولی مورداستفاده در تولید MDF یا استفاده از یک چسب ضد رطوبت جایگزین انجام می‌شود. همه ی خصوصیات مثبت MDF معمولی در این نوع تخته‌ها به ‌اضافه استحکام طولانی ‌تر و تغییر ابعاد کمتر در اثر رطوبت وجود دارد. موارد استفاده MDF مقاوم در برابر رطوبت عبارت‌اند از حمام و دستشویی، مبلمان، کابینت دور ظرف‌شویی، پله‌ها، پنجره‌ها، کف‌پوش‌ها، پروفیل‌های خاص و…
آم ‌دی ‌تف مقاوم در برابر آتش:
برای این این نوع می‌توان MDF را با پوشش‌های ضد آتش بپوشانیم و یا اینکه مواد و نمک‌های خاص ضد آتش تیمار کنیم، ولی بهترین راه برای مقاوم شدن در برابر آتش اضافه کردن مواد ضد آتش در حین پروسه تولید است. موارد مصرف این نوع تخته‌ها عبارت‌اند از پوشش دیوارک‌ها، دیوارها، قفسه فروشگاه‌ها ،درب‌های ضد حریق و…


منبع : درب ضد سرقت
 
بالا پایین