Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

تصاویر/ چندش‌آورترین غذاهای دنیا

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار روز ایران و جهان
Konu Başlığı تصاویر\/ چندش‌آورترین غذاهای دنیا
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

یکی از تفریحات ما خوردن غذاهای لذیذ است، اما گویا تعریف غذای لذیذ با توجه به فرهنگ هر کشور متفاوت است. آیا می‌توان تارانتولای سرخ شده و عقرب را جزو غذاهای لذیذ حساب کرد؟
فرادید| یکی از تفریحات ما خوردن غذاهای لذیذ است، اما گویا تعریف غذای لذیذ با توجه به فرهنگ هر کشور متفاوت است. آیا می‌توان تارانتولای سرخ شده و عقرب را جزو غذاهای لذیذ حساب کرد؟

رتیلِ سرخ شده - کامبوج
به گزارش فرادید به نقل از تلگراف، ترس از عنکبوت یکی از رایج‌ترین فوبی‌ها است. اگر کسی از عنکبوت می‌ترسد، پس بهتر است هیچ گاه به کامبوج نرود! تارانتولا که در واقع نوعی رتیل محسوب می‌شود، هم بزرگ است و هم چندش آور.



در بازارهای پنوم پن (پایتخت کشور کامبوج) و در شهر اسکون، عنکبوت سرخ شده برای مصرف مردم محلی و همچنین گردشگران ماجراجو فروخته می‌شود. اگر از دست فروش‌ها تارانتولای سرخ شده بخرید، مجبور خواهید بود که با یک تارانتولای زنده بازی کنید و همزمان برادران پشمالویش را بجوید! این غذا فقط به افراد شجاع توصیه می‌شود و گفته شده که مزه‌ی آن چیزی شبیه «لیس زدن تار عنکبوت نمناک» است.

خوکچه هندی – پرو
زنده‌ی این حیوان شما را به وجد می‌آورد، اما وقتی آن را در بشقابتان مشاهده می‌کنید، اصلا دوست ندارید به آن لب بزنید. مردم پرو از آن جهت که خوکچه هندی منبع غنی پروتئین محسوب می‌شود، آن را می‌خورند. ساکنین روستاهای کوه‌های آند آن را کوی نامیده و پیش از مصرف، آن را کاملا سوخاری می‌کنند. آن‌ها سر و دست و پاهای خوکچه هندی را جدا نمی‌کنند. گوشت خوکچه هندی چندان لذیذ نیست و پوست آن هم حتی کمی جر است. مزه‌ی خوکچه هندی کمی شبیه خرگوش است.



پنیر گندیده – ساردنی، ایتالیا
بر روی جعبه این غذا هشدار سلامتی زده شده که خود نشان‌دهنده‌ی میزان خطرناک بودن آن است. غذاهایی که کرم حشره به آن‌ها می‌زند، مستقیم راهی سطل زباله می‌شوند، اما رویه تجزیه پنیر گندیده یا «کازو مارزو» توصیه شده است. پنیر «پِکورینو ساردو» را در گوشه‌ای قرار می‌دهند تا حشره پنیر در آن تخم‌گذاری کند. کرم پنیر از پنیر تغذیه می‌کند و به فرآیند تخمیر کمک می‌کند. مصرف این پنیر در اروپا منع قانونی دارد.



کوسه مخمر – ایسلند
در ایسلند به این غذا «هاکارل» گفته می‌شود و محبوبیت بالایی هم دارد. زمان تهیه این غذا سه ماه طول می‌کشد، زیرا باید گوشت کوسه را پیش از مصرف به مدت سه ماه در جای خاصی قرار دهند. سپس گوشت را به تکه‌های کوچکتر تقسیم کرده و اجازه می‌دهند که چند ماه دیگر نیز باقی بماند. این غذای بوی خیلی بدی دارد، اما مزه آن چندان بد نیست.



قهوه‌ی تهیه شده از فضله‌ی گربه‌ی زباد – آسیا
دانه‌های قهوه به خورد گربه‌ی زباد داده شده و پس از گذر از سیستم گوارشی و دفع آن، تفت داده می‌شود. کشاورزان به این جانوران راسو مانند اجازه می‌دهند تا محصولاتشان را بخورند. آن‌ها سپس فضله‌ی این جانوران را جمع کرده و می‌فروشند. گفتنی است این نوع قهوه را در مغازه‌های لندن هم می‌توان پیدا کرد.



فوگو – ژاپن
این غذا نسبت به غذاهای دیگر کمتر چندش‌آور است. اگر در تهیه‌ی فوگو یا همان بادکنک ماهی دقت نکنیم، این غذا می‌تواند مرگ‌آور باشد. دلیلش نیز وجود سم تترو دوتوکسینِ موجود در کبد، تخمدان و پوست این ماهی است. سم فوگو هیچ پادزهر شناخته‌شده‌ای نیز ندارد.



بالوت – فیلیپین
فرض کنید می‌خواهید تخم مرغ یا تخم اردک را طبق معمول همیشه بخورید، اما متوجه می‌شوید که در آن تخم، رویان شکل گرفته است. فیلیپینی‌ها این غذا را «بالوت» می‌نامند و آن را دوست دارند! بالوت در واقع غذایی رایج در فیلیپین محسوب می‌شود و به رویان شکل گرفته‌ی تخم مرغ و اردک اطلاق می‌شود. آن‌ها بالوت را آب‌پز کرده و با پوست می‌خورند.



هشت پای زنده – ژاپن و کره
برای اکثر مردم، خوردن اختاپوس زنده کاری بسیار دشوار است. برخی از افراد حتی این کار را ظالمانه می‌دانند و می‌گویند که هشت پا خودش را به دور چوب غذاخوری می‌چرخاند تا مانع از بلعیده شدنش شود. یکی از کسانی که این غذا را امتحان کرده می‌گوید که انگار «یک مهمانی در دهانتان گرفته‌اید!» البته اگر آلت مکنده‌ی هشت پا به اندام داخلی بچسبند، می‌تواند خطرناک باشد.



کژدم – چین، ویتنام
کژدم نیز مانند رتیل به صورت سرخ شده خورده می‌شود. البته در بعضی جاها، روکشی شکلاتی بر روی آن می‌کشند و یا آن را در سوپ می‌اندازند. گفته می‌شود که این غذا خواص درمانی فوق‌العاده‌ای دارد و گردشگران نیز از آن استقبال می‌کنند.



میوه خارگیل – جنوب شرق آسیا
بوی خارگیل یا دوریان آن‌قدر زننده است که مصرف آن در تاکسی‌ها و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی ممنوع شده است. آنتونی برجس، رمان نویس، خوردن میوه خارگیل را این‌گونه توصیف می‌کند: «مثل این است که در مستراح تمشک می‌خورید!»



موش – ویتنام، تایلند، لائوس
موش‌ها در مناطق روستاییِ ویتنام به محصولات کشاورزی حمله می‌کنند. کشاورزان نیز آن‌ها را گرفته و در برگ‌های درخت موز می‌پیچانند و سپس آن‌ها را به عنوان شام می‌‎فروشند. در تایلند، موش را به یک تکه چوب کشیده و آن را روی آتش می‌گیرند. خفاش هم غذای محبوبی در آنجا است.



ادرار گاو – هند
برخی از مردم هند بر این باورند که ادرار گاو خواص درمانی دارد. از این رو، ادرار گاو مانند شیر و ماست در برخی نقاط هند فروخته می‌شود. یک مرکز پژوهشی در شهر هاریدوار هند به تازگی اعلام کرده که قصد دارد نوشابه‌ای از ادرار گاو تولید کند که با پپسی و کوکاکولا رقابت خواهد کرد.



آلت تناسلی گاو – چین
این غذا نوعی برانگيزنده‌ جنسى‌ِ سنتی به حساب می‌آید و در نقاط مختلف خاور دور مصرف می‌شود. حتی در سال 2008 و در جریان المپیک چین، مشخص شد که برخی از ورزشکاران سوپ آلت تناسلی گاو را در منوی هفتگی‌شان سفارش داده‌اند. مشخص نیست که آیا این غذا با طلاهایی که گرفته‌اند، ارتباط دارند یا خیر!



پای باله‌ی فوک – کانادا
کلوچه یا پای باله‌ی فوک معمولا در عید پاک خورده شده و از سنت‌های قدیمی مردم ایالت نیوفاوندلند به شمار می‌رود.



سر گوسفند – نروژ
نروژی‌ها در شب کریسمس سرِ بره را حدود سه ساعت جوشانده و سپس آن را مصرف می‌کنند. این غذا در نروژ «اسمالاهووه» نامیده می‌شود. بر اساس آداب و رسوم غذا خوردن نروژی‌ها، در ابتدا باید گوش و چشم‌های آن خورده شود. البته مشابه این غذا در ایران نیز یافت می‌شود. «کله پاچه» یکی از غذاهای محبوب در ایران به شمار می‌آید.


 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy
بالا پایین