Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

تفاوت‌های چاپ افست و چاپ دیجیتال

اطلاعات موضوع

Kategori Adı دانستنی ها
Konu Başlığı تفاوت‌های چاپ افست و چاپ دیجیتال
نویسنده موضوع novinmarketing
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan novinmarketing

novinmarketing

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Feb 15, 2016
ارسالی‌ها
452
پسندها
34
امتیازها
0

اعتبار :

یکی از مهم ترین روش‌های تبدیل تصاویر دیجیتال به محصولات چاپی چاپ دیجیتال می باشد. این روش معمولاً شامل چاپ حرفه ای در تیراژهای کم تعداد توسط چاپگر‌ها و منابع دیگر دیجیتال است که به همراه چاپگرهای لارج فرمت و یا چاپگرهای لیزری و جوهرافشان حرفه ای انجام می‌شود. چاپ دیجیتال دارای هزینه بیشتری برای چاپ هر صفحه در مقایسه با روشهای سنتی مثل چاپ افست است ولی این قیمت بالاتر معمولاً با صرفه جویی در هزینه های دیگری که در تهیه پلیت‌های چاپ انجام می‌شوند برای تیراژهای کم تعداد جبران می‌شود. این روش امکان چاپ بلافاصله پس از تقاضا در تیراژ محدود را فراهم می‌آورد و امکان تغییر تصاویر و محتویات صفحه (اطلاعات متغیر) در هر برگ چاپی را در اختیار می‌گذارد.


چاپ افست یکی از فراوان‌ترین چاپ ‌ها است و روشي براي دستيابي به بهترين كيفيت وبالاترين تيراژ است كه براي چاپ انواع كتاب، مجله، بروشور، كاتالوگ، پوستر و هر چيزي كه قرار است بر روي كاغذ یا مقوا و با تيراژ بالا (معمولاً 1000 عدد به بالا) چاپ شود مورد استفاده قرار مي گيرد. در چاپ افست از مدل رنگCMYK استفاده مي‌شود (معروف به چاپ چهار رنگ) و هر رنگ به صورت جدا گانه بر روي كاغذ چاپ شده و عمل تركيب رنگ بر روي كاغذ صورت مي‌گيرد. وقتی می‌گوییم چاپ چهار رنگ منظور این نیست که طرح فقط از چهار رنگ تشکیل شده، بلکه رنگ‌های موجود در طرح، ترکیبی از چهار رنگ اصلی ( Cyan , Magenta , Yellow , blacK ) هستند.


تفاوت اصلی بین چاپ دیجیتال و روشهای سنتی چاپ مثل چاپ افست و ... در استفاده نکردن از پلیت‌های چاپ است که در نتیجه مراحل آماده سازی پیش از چاپ سریع تر و ارزان تر هستند. مرسوم ترین روشهای چاپ دیجیتال چاپگرهای جوهرافشان و لیزری هستند که پیگمنت یا تونر را بر روی زمینه های متنوعی همچون کاغذ، کاغذ عکاسی، کانواس یا بوم، چوب، فوم، شیشه، سنگ و ... می‌نشانند. در بیشتر فرایندهای چاپ دیجیتال جوهر یا تونر همچون روشهای سنتی در داخل کاغذ نفوذ نمی‌کنند بلکه لایه نازکی بر روی سطح تشکیل می‌دهند و در برخی سیستمها ممکن است برای تثبیت آنها بر روی زمینه از مواد اضافی و پوششی که توسط فرایندهای حرارتی یا تابش یووی افزوده می‌شوند نیز استفاده گردد.


منبع : چاپ کاتالوگ
 
بالا پایین