Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

در انتخاب درب ضد سرقت برای ورودی ساختمان باید به چه نکاتی توجه کرد؟‎

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش مهندسی معماری
Konu Başlığı در انتخاب درب ضد سرقت برای ورودی ساختمان باید به چه نکاتی توجه کرد؟‎
نویسنده موضوع novinmarketing
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan novinmarketing

novinmarketing

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Feb 15, 2016
ارسالی‌ها
452
پسندها
34
امتیازها
0

اعتبار :

درب ورودی در ساختمان ها اولین چیزی می باشد که وقتی بیننده ای چشمش به آن می افتد نظرش را جلب می کند. پس باید در انتخاب بهترین نوع درب ضد سرقت دقت کنیم چون علاوه بر مزیت هایی که دارد، نظر بیننده را نیز جلب می کند. علاوه بر همه ی این ها از سمتی درب ورودی حاکی از شخصیت مالک است. در این اینجا می خواهیم نکاتی را که در درب ورودی ساختمان باید به آن توجه کنیم را برای شما ذکر کنیم.
۱-زیبایی
اولین چیزی که مد نظر قرار دارد، زیبایی است. همانطور که گفته شد درب ورودی، اولین قسمت از ساختمان است که تمامی افرد آنرا می بینند. پس زیبایی و ظاهر این درب ها خیلی دارای اهمیت است. همچنین ظاهر درب ضد سرقت باید متناسب با نما و معماری کلی ساختمان نیز باشد.
۲-استحکام و مقاومت
دومین موضوعی که حائز اهمیت است آن است که باید کاملا مستحکم باشد. این گونه درب ها چون خیلی استفاده می شوند به شدت مستعد تخریب هستند. پس جهت جلوگیری از خراب شدن زود هنگام آن ها، باید به مقاومت و استحکام آن توجه شود.
۳- متناسب با شرایط اقلیمی
درب ورودی ساختمان به دلیل اینکه در محیط باز قرار دارد باید حتما با شرایط اقلیمی متناسب باشد. درب ورودی ساختمان در مناطق سردسیر و خشک با اقلیم مرطوب متفاوت باید باشد. توجه به این موضوعات باعث افزایش دوام درب ضد سرقت می شود.
۴- وزن درب ورودی
سنگین بودن درب ضد سرقت ، حتما به این معنی نیست که مستحکم است. اما ممکن است درب های سنگین مستحکم باشند به شرطی که لولا تقویت شده باشد ولی درب هایی که نسبتا سبک هستند هم می توانند بسیار مقاوم باشند. پس لزومی ندارد که درب ورودی ساختمان حتما خیلی سنگین باشد. درب ضد سرقت باید دارای یک وزن متعادل باشد.
۵- جلوگیری از انتقال و انتشار صدا و حرارت
یکی از مهمترین نکاتی که در درب ضد سرقت باید به آن توجه کنیم، عایق بودن آن در برابر حرارت و صدا است. این مورد نه تنها کمک به صرفه جویی انرژی می کند بلکه آرامش بین طبقات را نیز چند برابر می کند.
۶-ضد حریق
این گونه درب ها مخصوصا در ساختمان های بزرگ و برج ها بهتر است که ضد آتش سوزی باشد. این یعنی این که درب استفاده شده در ورودی ساختمان باید از ورود و یا خروج آتش از داخل به خارج ساختمان و یا بالعکس مانع شود.


منبع : درب ضد سرقت
 
بالا پایین