Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

درب اتوماتیک هیدرولیکی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش مهندسی معماری
Konu Başlığı درب اتوماتیک هیدرولیکی
نویسنده موضوع novinmarketing
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan novinmarketing

novinmarketing

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Feb 15, 2016
ارسالی‌ها
452
پسندها
34
امتیازها
0

اعتبار :

این سیستم اولین و بهترین نوع ساخته شده دربهای اتوماتیک به حساب می اید . از جمله مزیت های این سیستم می توانیم به قدرت بسیار بالای جکهای هیدرولیکی و توانایی کارکرد بالا و استهلاک بسیار پایین آن اشاره کرد .
این سیستم بیشتر برای درب های سنگین یا فوق سنگین به کار می رود . همچنین تردد دربهای هیدرولیکی را می توان به تقریب نا محدودی ارتقا داد .عیب های این سیستم گران بودن و نیاز به سرویس و نگهداری فصلی است .
ایمنی دربهای اتوماتیک هیدرولیکی بسیار بالا می باشد و این سیستم در مقابل فشار متقابل مقاوم می باشد. اگر با قفل برقی همراه شود درصد نفوذ پذیری را برای افرادی که ریموت کنترل ندارند را تقریبا به صفر می رساند .


درب اتوماتیک الکترومکانیک
پایه و اساس کار این سیستم ، موتور کوچکی می باشد که در داخل جک قرار گرفته است و می تواند نیرویش را به یک گیربکس منتقل کندتا با بالا رفتن قدرت ماردون جک را به گردش در آورد و در نهایت شفت جک با سرعت استاندارد به عقب و جلو حرکت کند.
از مزیت های سیستم دربهای اتوماتیک الکترومکانیک ، مستقل بودن بخش مکانیکی ،کوچک بودن اندازه تابلو فرمان و الکترونیکی برنامه پذیری عالی و منعطف شدن کامل دستگاه با محیط نصب ، نیازمند به سرویس بسیار کم(سالانه یک یا دو بار) است .
این گونه درب ها از لحاظ ایمنی به مانند سیستمهای هیدرولیکی بسیار امن طراحی شده و این سیستم نیز در برابر فشار متقابل بسیار محکم و پایدار است و می توان با یک قفل برقی نفوذ پذیری آن را غیر ممکن نمود .
معایب این سیستم استهلاک بیشتر آن نسبت به سیستمهای هیدرولیکی به دلیل کارکرد چرخ¬دنده و گیربکس در جکها ، قدرت محدود و آسیب پذیری سیستم در مقابل فشار بیش از حد است.


درب اتوماتیک پنوماتیک


پایه و اساس کارکردن این سیستم بر اساس باد است . فشار باد پیستون جکها را به حرکت در می آورد و جکها باعث باز و بسته شدن درب¬ها می¬شوند .
جکهای پنوماتیک مثل جکهای هیدرولیکی نقش به سزایی در دستگاه¬های صنعتی دارند . از دلیل های موفق شدن این سیستم در ایران کم بودن رقیب به علت واردات محدود سیستمهای هیدرولیکی و الکترومکانیکی ، قیمت بسیار مناسب و مونتاژ داخل بودن این نوع سیستمهای اتوماتیک درب می باشد . ولی تمامی این مزیتها نتوانسته است که جلوی منقرض شدن این سیستم را بگیرد و ضعفهای بزرگ آن ،یک بار دیگر این سیستم را به دستگاههای صنعتی باز گرداند . از جمله مواردی از جمله ضعف های بزرگ سیستمهای پنوماتیک می توان به حجم زیاد و سر و صدای بالا کمپرسور باد ، نیازمند به سرویس ماهانه و بازرسی مکرر، به کار بردن دستگاههای بزرگ صنعتی در تابلو فرمان و در نتیجه بزرگ شدن تابلو فرمان سیستم و در آخر می توان کارایی خیلی محدود این نوع سیستم اشاره کرد.
با وارد شدن سیستمهای الکترومکانیکی گسترده و کم تر شدن تفاوت قیمت این سیستم با سیستم پنوماتیک ، آخرین بازمانده های دربهای اتوماتیک پنوماتیک در حال حاضر خیلی کاربرد ندارند .این نوع دربها از نظر ایمنی خیلی ضعیف هستند و در بسیاری از موارد دیده شده که از طریق فلاشر دستگاه که در بیرون نصب شده توانایی باز شدن درب وجود دارد .


منبع : درب ضد سرقت
 
بالا پایین