Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

مجسمه‌های کبریتی شگفت‌انگیز

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı تاریخ فرهنگ و تمدن
Konu Başlığı مجسمه‌های کبریتی شگفت‌انگیز
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

یک معدنچی ۶۰ ساله لهستانی طی ۴۰ سال اخیر، مجسمه‌های زیبایی از جنس چوب کبریت ساخته است. در ادامه این مجسمه‌های شگفت‌انگیز را مشاهده خواهید کرد.

یانوش اوربانسکی (Janusz Urbanski) یک صفحه شطرنج منحصربه‌فرد دارد که هیچ وقت با آن بازی نمی‌کند، یک گیتار شخصی دارد که هیچ گاه آن را نمی‌نوازد، قایقی دارد که هیچ وقت با آن قایقرانی نمی‌کند؛ زیرا همه این‌ها از ده‌ها هزار چوب کبریت ساخته شده‌اند. طی ۴۰ سال گذشته، این معدنچی سابق لهستانی، شور و اشتیاق زیادی برای ساخت اشیا، ساختمان‌ها و مکان‌های معروف با چوب کبریت و چسب داشته است. خانه این مرد ۶۰ ساله در شهری کوچک به نام رودا سلاسکا در منطقه سیلسیا واقع در جنوب لهستان است که پر از ماکت‌های ساخته شده از چوب کبریت و همچنین کیسه‌های پر از جعبه‌های کبریت است.

اوربانسکی می‌گوید: «من ۱۰ الی ۱۲ ساعت در روز را به این کار اختصاص می‌دهم. پس از شروع کار، این کار شما را در خود فرو می‌کشد. می‌خواهید زودتر شی موردنظرتان را بسازید تا نتیجه نهایی را ببینید؛ زیرا قبل از اتمام کار فعلی، ایده بعدی در ذهنتان رشد می‌کند». اوربانسکی معتقد است از زمانی که برای اولین بار ساخت اشیا با چوب کبریت را آغاز کرد تاکنون حدود ۱۱ میلیون چوب کبریت استفاده کرده است. این سرگرمی در یک کارگاه ساخت ماکت شروع شده است. وی قبل از چسب زدن، سر کبریت‌ها را می‌سوزاند. مجسمه‌های کبریتی او اندازه‌های مختلفی دارند. به عنوان مثال، قایق کبریتی‌اش با نام استفانیا که این اسم را از روی نام مادر زنش برداشته است، حدود ۲٫۴ متر طول دارد. وی می‌گوید: «می‌خواستم برای زنده نگاه داشتن یاد مادر زنم یک قایق بزرگ بسازم. شاید این بزرگ‌ترین کشتی ساخته شده با چوب کبریت باشد».

اوربانسکی همچنین ماکت بخشی از دیوار بزرگ چین را با چوب کبریت ساخته است. ساخت این دیوار چند ماه به طول انجامید و در این ماکت حدود ۱۵۰ هزار چوب کبریت به کار رفته است. وی همچنین ماکت‌هایی از برج ایفل، پل گلدن گیت، یک استادیوم فوتبال، کامیون و یک خانه کوچک ساخته است. وی هنرمندی است که به ندرت ماکت‌های خود را می‌فروشد و معمولاً دوست دارد آن‌ها را هدیه دهد؛ اما برخی از آثارش در یک موزه محلی به نمایش گذاشته شده‌اند. اوربانسکی یک ماکت از کلیسای محلی خود نیز درست کرده و به کلیسا اهدا کرده است. وی می‌گوید: «درست است که این کار زمان زیادی می‌برد؛ اما من قلبم را برای این کار گذاشته‌ام».


یانوش اوربانسکی در حال چسب زدن به کبریت‌ها و ساخت یک مجسمه جدید در آپارتمان خود.
عکسی از کنار هم قرار دادن کبریت‌ها توسط اوربانسکی.
مجسمه کبریتی یک خانه کوچک.
تصویری از برج ایفل و کشتی ساخته شده توسط اوربانسکی.
تصویر جعبه‌های خالی کبریت که از آن‌ها در ساخت مجسمه‌ها استفاده شده است.
ماکتی از یک معدن ساخته شده از چوب کبریت.
تصویر ترکیبی از کلیسای مقدس اسپریت در رودا سلاسکا و ماکت آن.
ماکتی از یک کامیون.
ماکتی از استادیوم گورنیک زابرز ساخته شده از چوب کبریت.
صفحه شطرنج ساخته شده از چوب کبریت.
نمایی نزدیک از چوب کبریت‌ها.
تصویری از نحوه قرار دادن ماکت چوب کبریتی معدن رودا سلاسکا توسط اوربانسکی.
یک گیتار ساخته شده از چوب کبریت.
 
بالا پایین