Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

آلودگی هوا و بیماری اوتیسم

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بیماری ها و داروها
Konu Başlığı آلودگی هوا و بیماری اوتیسم
نویسنده موضوع novinmarketing
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan novinmarketing

novinmarketing

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Feb 15, 2016
ارسالی‌ها
452
پسندها
34
امتیازها
0

اعتبار :

آلودگی هوا این روزها نقش فزاینده‌ای در رشد آمار بیماری اوتیسم میان کودکان در سطح بین المللی دارد. بر طبق مطالعات مرکز کنترل بیماری آمریکا (CDC)، تنها در کشور آمریکا، از بین هر ۵۰ کودک، ۱ نفر مبتلا به اوتیسم تشخیص داده شده است. این آمار نشان دهنده ۷۲ درصد رشد، از سال ۲۰۰۷ است. اعداد و ارقام هم چنین میان کودکان پسر بالاتر است.
در مناطقی که سطح آلودگی هوا بالا است، آمار ابتلا به بیماری اوتیسم نیز بالاتر است. برای مثال در ایالت نیوجرسی، از هر ۴۸ کودک، یک نفر و از هر ۲۸ کودک پسر، یک نفر مبتلا به اوتیسم است.

اوتیسم چیست؟
اوتیسم و اختلال طیف اوتیسم (ASD) هر دو عباراتی برای توصیف ناهنجاری هایی هستند که توانایی رشد و توسعه مغز را تحت تاثیر قرار می دهد. افرادی که مبتلا به این بیماری هستند، معمولا در مناسبات اجتماعی خود دچار مشکل هستند. آن ها ممکن است دچار نقص در توانایی های ارتباطی باشند و یا رفتارهای تکراری از خود نشان دهند. بسیاری از افراد مبتلا به اوتیسم توانایی های بصری، موسیقایی، ریاضی و هنری بسیار بالایی دارند. تعداد معدودی از افراد اوتیسمی دچار نقصان ذهنی و یا توانایی های دیگر هستند. بیماری اوتیسم به تنهایی علت مشخصی ندارد اما طبق تحقیقات انجمن اوتیسم آمریکا این حقیقت پذیرفته است که اوتیسم توسط ناهنجاری های ساختاری و یا کاربردی مغز ایجاد می شود.
گروه های ایجاد آگاهی اوتیسم می گویند که بیشتر موارد اوتیسم شامل ترکیبی از مشکلات ژنتیکی و عوامل محیطی هستند. سن والدین در زمان بارداری نیز نقش مهمی دارد. بیماری های دوران بارداری هم تاثیر مستقیمی بر تولد یک کودک مبتلا به اوتیسم دارند.

اوتیسم و کیفیت هوا
عوامل محیطی از جمله کیفیت هوا نقش مهمی در این بیماری دارند. یک تحقیق جدید از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نشان داده است که کودکانی که دارای یک ژن خاص (MET) هستند و در مناطق آلوده زندگی می کنند، ۳ برابر کودکان بدون ژن MET و ساکن مناطق تمیز احتمال ابتلا به اوتیسم را دارند.
یک تحقیق جدید دیگر که توسط محققین دانشگاه هاروارد انجام شده است، بین آلاینده هایی خاص و اوتیسم ارتباطی را شناسایی کرده اند. زنانی که به خصوص در دوران بارداری، در معرض مقادیر بالایی از ذرات معلق حاصل از احتراق سوخت ماشین ها و یا جیوه هستند، ۲ برابر بیشتر از حالت عادی احتمال به دنیا آوردن فرزند مبتلا به اوتیسم را دارند. زنانی که در معرض سرب، منگنز و کلرید متیلن قرار دارند نیز احتمال به دنیا آوردن فرزند اوتیسمی را دارند. ریسک این گروه کمتر از گروه جیوه و آلاینده های معلق ترافیکی است. در این تحقیقات از داده های مرکز حفاظت محیط زیست آمریکا برای تخمین میزان تماس زنان باردار باآلاینده های ذکر شده، استفاده شده است.
راه هایی برای کاهش خطرات محیطی
گروه های ایجاد آگاهی بیماری اوتیسم، می گویند زنان باردار باید برای کاهش تماسشان با آلاینده های شیمیایی و سایر آلاینده های مرتبط با بیماری اوتیسم، اقدامات جدی انجام دهند. این موضوع برای زنانی که در مناطق آلوده زندگی می کنند اهمیت بالاتری دارد. برخی از راه های کاهش تماس به شرح زیر است:

۱. جیوه: زنان باردار باید در مصرف ماهی و تن دقت کنند. برخی از لوازم آرایش نیز دارای مقادیری جیوه هستند و باید از آن ها پرهیز شود.
۲. سرب: باید از مشاغل و فعالیت هایی که افراد در آن ها در معرض سرب قرار می گیرند، پرهیز شود. سرب جزو ذرات معلقی است که شیمیایی محسوب می شوند. یک دستگاه تصفیه هوای مناسب با فیلتر هپای استاندارد می تواند این ذرات را جذب کند.
۳. آلاینده های معلق ترافیکی: ذرات معلق ریز و فوق ریز با توجه به ابعادشان، بزرگترین خطر برای سلامت افراد محسوب می شوند، زنان باردار باید از قرار گرفتن در معرض آلاینده های ترافیکی تا حد امکان جلوگیری کنند. افرادی که منزلشان در مجاورت اتوبان و یا بزرگراه قرار دارد می توانند با تهیه یک دستگاه تصفیه هوای مناسب برای تصفیه ذرات معلق ریز و فوق ریز هوای منزلشان اقدام کنند.
۴. گازهای شیمیایی مانند بنزن: با دوری از تماس غیر ضروری از مناطق آلوده ترافیکی میتوان تماس با این آلودگی را کم کرد. هم چنین تهیه یک دستگاه تصفیه هوای مناسب مجهز به یک فیلتر کربن اکتیو استاندارد نیز می تواند مفید باشد.

برای اطلاعات بیشتر به وبلاگ ما مراجعه کنید http://airproce-iran.blogfa.com/
 
بالا پایین