Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

موسسات غیر تجاری:

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش حقوق و قوانین
Konu Başlığı موسسات غیر تجاری:
نویسنده موضوع novinmarketing
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan novinmarketing

novinmarketing

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Feb 15, 2016
ارسالی‌ها
452
پسندها
34
امتیازها
0

اعتبار :

تعریف موسسات غیر تجاری:
تشکیلات و مؤسسات غیر تجارتی، مؤسساتی هستند که جهت مقاصد غیر تجارتی مثل امور علمی یا ادبی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل میشوند و تشکیل دهندگان آن ممکن است قصد انتفاع داشته و یا نداشته باشند.
ماده یک آئین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و مؤسسات غیر تجارتی مصوب ۱۳۳۷، مقرر داشته مقصود از تشکیلات و موسسات غیر تجارتی مذکور در ماده ۵۸۴ قانون تجارت کلیه تشکیلات و مؤسساتی است که برای مقاصد غیر تجارتی از قبیل امور علمی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می شود اعم از آنکه مؤسسین و تشکیل دهندگان قصد انتفاع داشته یا نداشته باشند.

تشکیلات مزبور طبق ماده ۵۸۴ قانون تجارت از تاریخ ثبت، شخصیت حقوقی پیدا می کنند و می توانند عناوینی از قبیل انجمن، بنگاه، کانون و امثال آن را اتخاذ می کنند.
مؤسسات غیر تجارتی به دو قسمت تقسیم میشوند:
الف) موسساتی که هدفش جلب منافع و تقسیم آن بین اعضاء خود نباشد. ايتگونه مؤسسات اصطلاحاً موسسات غیرانتفاعی نامیده می شوند. مؤسسات اسلامی و تخصصی و احزاب و صندوقهای قرض الحسنه وگروههای سیاسی را می توان از مؤسسات غیرانتفاعی دانست.
ب) موسساتی که هدفش جلب منافع مادی و تقسیم منافع مزبور بین اعضاء خود یا غیر باشد مانند کانونهای فنی و حقوقی و مؤسساتی که هدفشان ارائه خدمات شهری از قبیل نظافت و فضای سبز است.
تحویل دبیرخانه خواهد داد.
14. یک برگ آگهی تایپ شده توسط متقاضی به اداره کل دفتر روابط عمومی و امور بین الملل (قسمت دایره آگهی ها) تقدیم و پس از تعیین مبلغ اگهی در روزنامه، به بانک مراجعه و و مبلغ مزبور را پرداخت کرده و به دبير خانه مراجعه خواهد نمود.
15. پس از امضای نسخ تایپ شده توسط رئيس اداره ثبت شرکتها در این مرحله آگهی صادر و دو نسخه تایپی به متقاضی تحویل میگردد.
۱۶. یک نسخه از آگهی جهت درج در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران (واقع در تهران - خیابان بهشت - پشت پارک شهر)و نسخه دیگر همراه با فیش پرداختی به قسمت دایره آگهی ها جهت درج در روزنامه کثیرالانتشار داده می شود. بعد از طی مراحل ۱۶گانه مزبور کار ثبت مؤسسه غیر تجارتی به پایان رسیده و از طرف اداره ثبت شرکتها گواهی ثبت مؤسسه که نمونه آن در آخر این بخش درج گردیده است به موسسین تقدیم خواهد شد.


جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://samansabt.com/ مراجعه نمایید.
 
بالا پایین