Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

افسردگی در کودکان تک فرزند بیشتر است

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı روانشناسی عمومی
Konu Başlığı افسردگی در کودکان تک فرزند بیشتر است
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نتایج مطالعات انجام شده روی کودکان تک فرزند نشان می دهد احتمال ابتلای این کودکان به افسردگی و بیماری های روانی در آینده بیشتر است.






به گزارش ایرنا، دکتر محمد اسماعیل مطلق روز چهارشنبه در هشتمین کنگره مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به افزایش تمایل به تک فرزندی در سال های اخیر در کشور گفت: میزان باروری در کشور 1.8 و در تهران 1.4 است.

وی افزود: در تلاش هستیم که با حفظ سلامت و پیشگیری از مرگ و میر مادران و کودکان، میزان باروری کلی را در سال های آینده به 2.1 برسانیم.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به اسناد بالادستی برنامه ششم و سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب گفت: وزارت بهداشت با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی کشور و تدوین برنامه های لازم تلاش می کند تا سیاست های کلی افزایش جمعیت در راستای ارتقای باروری کلی را تحقق بخشد.

مطلق ناباروری را یکی از مهمترین بحران های دوران زندگی انسان عنوان کرد و گفت: ناباروری منجر به بروز مشکلات روانی، تجربیات استرس زای جدی برای افراد مبتلا می شود.

وی ادامه داد: آمار جهانی نشان می دهد که 10 تا 15 درصد زوج های 15 تا 44 ساله نابارور هستند و در ایران بیش از سه میلیون زوج نابارور وجود دارد.

مطلق خاطرنشان کرد: در ایران عدد دقیقی از شیوع ناباروری در دست نیست اما مطالعه ای که در سال 2011 روی زنان ایرانی 20 تا 40 ساله انجام شد شیوع ناباروری را 20.2 درصد برآورد کرد که بالاتر از متوسط جهانی است.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد عوامل موثر و چالش های مرتبط با افزایش نرخ باروری به افزایش سن ازدواج در کشور اشاره کرد و گفت: سن ازدواج در کشور حدود 6 سال افزایش یافته است که این رقم در برخی استان ها به 10 سال رسیده است.

وی همچنین کاهش شمار ازدواج ها، روند افزایش طلاق و فاصله زیاد میان ازدواج تا فرزندآوری در کشور را از دیگر عوامل موثر در افزایش نرخ باروری در کشوری عنوان کرد.

 
بالا پایین