Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

کاربرد دستگاه تصفیه هوا در آرایشگاه‌ها و مراکز زیبایی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı گرایش های زیست شناسی
Konu Başlığı کاربرد دستگاه تصفیه هوا در آرایشگاه‌ها و مراکز زیبایی
نویسنده موضوع novinmarketing
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan novinmarketing

novinmarketing

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Feb 15, 2016
ارسالی‌ها
452
پسندها
34
امتیازها
0

اعتبار :

این روزها افراد بسیاری برای حفظ سلامت و زیبایی خود به آرایشگاه‌ها و سالن های زیبایی مراجعه می‌کنند. آن چه که باید بدانید این است که آرایشگاه‌ها از جمله مراکزی هستند که از آلودگی هوای داخلی بسیار شدیدی رنج می‌برند. در این اماکن، در نتیجه استفاده از مواد آرایشی مربوط به مو، پوست و ناخن، به صورت ناگزیر مقادیر زیادی آلودگی هوا وجود دارد. در واقع نوع آلودگی هوایی که در آرایشگاه‌ها وجود دارد مشابه آلودگی آزمایشگاه‌های تحقیقاتی است و تماس بلند مدت با آن می‌تواند به تدریج موجب علائمی مانند سردرد، تهوع، سرطان، آسیب عصبی و نازایی شود. از آنجایی که کارکنان این مراکز روزانه حدود ۸ ساعت از وقت خود را در این محل‌ها می‌گذرانند، فراهم کردن هوایی عاری از آلودگی می‌تواند به آرامش آن‌ها کمک کند و همچنین با نشان دادن اهمیت مسئولین آرایشگاه به تنفس هوای پاک، دریچه‌ای برای بازگشت مشتریان در آینده باشد.
در ادامه ۳ مورد از مهم‌ترین عوامل آلودگی هوای داخلی در آرایشگاه‌ها شرح داده شده‌اند:


بو:یکی از مهم‌ترین عوامل آزاردهنده در آرایشگاه ها و مراکز زیبایی، بوی ناخوشایند حاصل از مواد شیمیایی موجود در تافت مو، رنگ مو، لاک، استون و مواد ترمیم کاشت ناخن است. تماس مداوم با این بو، در کوتاه مدت موجب آزردگی کارکنان و مراجععین و در بلند مدت باعث آسیب های فراوان ریوی و تنفسی می‌شود.


ذرات معلق :ذرات معلق ریز و فوق ریز، از مهم ترین آلاینده های مراکز زیبایی هستند. این ذرات می‌توانند حاصل استفاده از مواد کاشت ناخن و گرد برخاسته از ناخن ها در نتیجه مانیکور و سوهان کشیدن باشند. هم چنین میکروارگانیسم هایی مانند قارچ، ویروس و باکتری، به راحتی در چنین اماکنی با رفت و آمدد مکرر، قابل سرایت هستند.


آلودگی شیمیایی:این ترکیبات شامل مواد سمی مانند فرمالدئید و استون است که در نتیجه استفاده از اسپری ها، محصولات مربوط به مو و سایر مواد شیمیایی در محیط پخش می شوند. این مواد دارای بخارات سمی با اثرات سرطان زا هستند.


کاهش آلودگی هوای داخلی آرایشگاه‌ها و مراکز زیبایی
اولین راه برای کاهش آلودگی هوای داخلی آرایشگاه‌ها، کنترل از منبع است. اگر تا حد امکان از لوازم آرایشی طبیعی و بدون مواد شیمیایی استفاده شود، مقدار آلودگی شیمیایی محیط به طرز قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.


دومین راه ایجاد تهویه مطبوع است. باز گذاشتن پنجره‌ها و یا درها می‌تواند به انتقال آلاینده‌ها به بیرون و ورود هوای تازه کمک کند. البته در کلانشهرهایی مانند تهران، که هوای بیرون نیز به شدت آلوده است، این امر کمک چندانی به بهبود کیفیت هوای داخلی نمی‌کند.


سومین راه، استفاده از یک سیستم فیلتراسیون هوا و یا یک دستگاه تصفیه هوا است. البته باید توجه داشته باشید که ظرفیت هوادهی دستگاه تصفیه هوا و تعداد دفعاتی که باعث تعویض هوای محیط می‌شود، نوع فیلترهای استفاده شده در دستگاه و نوع روش مورد استفاده برای تصفیه هوا، از اهمیت بسیاری برخوردار است.
براساس استانداردهای انجمن تهویه و تاسیسات آمریکا، هوای یک محیط عادی در هر ساعت ۲ بار نیاز به تعویض دارد. بنابراین دستگاه تصفیه هوایی برای محیط آرایشگاه قابل استفاده است که با توجه به حجم محیط منجر به حداقل ۲ بار تعویض هوا شود.
همانطور که در مطالب بالا ذکر شد، آلودگی آرایشگاه‌ها شامل هر ۲ نوع ذرات معلق و آلودگی شیمیایی می‌شود، بنابراین دستگاه تصفیه هوایی که تهیه می‌شود باید دارای ۲ نوع فیلتر هپا و کربن اکتیو به مقدار کافی باشد.
لازم به ذکر است برخی از دستگاه‌های تصفیه هوا از روش‌های تولید اوزون و تولید یون (که محصول جانبی آن همان اوزون است) استفاده می‌کنند. از آنجایی که اوزون گازی واکنش گراست، با ورود آن به محیط فعل و انفعالات شیمیایی بین اوزون و سایر آلودگی‌های محیط اتفاق میفتد که نتیجه آن تولید آلودگی‌های جدید است.


دستگاه‌ تصفیه هوای ایرپروس در آرایشگاه‌ها و مراکز زیبایی
دستگاه‌های تصفیه هوای ایرپروس از ۳ مرحله فیلتر تشکیل شده اند: پیش فیلتر، فیلتر جاذب گاز و بو و فیلتر هپا
در اولین مرحله، دستگاه تصفیه هوای ایرپروس هوای آلوده محیط آرایشگاه‌ را توسط فن قوی آلمانی مدل بکوارد خود به داخل دستگاه کشیده و از پیش فیلتر خود عبور می‌دهد. پیش فیلتر دستگاه تصفیه هوای ایرپروس از جنس هپای کلاس F۷ است و وظیفه جذب ذرات معلق درشت مانند گرد و خاک، پرزها و گرد ناخن را به عهده دارد.


در مرحله بعدی دستگاه تصفیه هوای ایرپروس، هوای عاری از ذرات درشت را از فیلتر کربن اکتیو یا کربن فعال عبور داده و آلودگی‌ شیمیایی، گازها، بو و ترکیبات آلی فرار مانند فرمالدئید و استالدئید را تصفیه می‌کند.


به عنوان آخرین مرحله، دستگاه تصفیه هوای ایرپروس، هوا را از فیلتر هپای کلاس H۱۳ پزشکی عبور داده و ذرات ریز و فوق ریز مانند ویروس و باکتری تا ابعاد ۰.۰۰۳میکرون با راندمان ۹۹.۹۷ % از هوا جذب و تصفیه می‌شوند.


جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://airproce-iran.com/ مراجعه نمایید.
 
بالا پایین