Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

جوملا چیست؟ پایه و اساس یک سیستم مدیریت محتوا

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سیستم جوملا
Konu Başlığı جوملا چیست؟ پایه و اساس یک سیستم مدیریت محتوا
نویسنده موضوع ehsannasr
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ehsannasr

ehsannasr

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Apr 13, 2016
ارسالی‌ها
53
پسندها
7
امتیازها
0

اعتبار :

سیستم مدیریت محتوا که عموما عنوان CMS به آن اطلاق می شود،به عنوان برپاکننده ی اکثریت وب سایت ها شناخته می شود. این سیستم های نرم افزاری می تواند به نگهداری یا مدیریت هر قطعه از محتوا بر روی وب سایت کمک کند که این می تواند شامل هر چیزی از متن،ویدئو،عکس و یا موزیک باشد.
جوملا به عنوان یک CMS معروف در بازار امروز است. جوملا به عنوان بالاترین انتخاب در مدیریت محتواها رتبه بندی می شود که هم برای تازه کارها و هم کاربران حرفه ای کاربرد دارد. در فوریه ۲۰۱۴ اعلام شد که جوملا بیش از ۵۰ میلیون بار دانلود شده است.
کار بر روی یک open source ای مثل جوملا برای هر کسی امکان پذیر است. انواع صنایع، سازمان های غیر انتفاعی و برخی از بزرگ ترین موسسات مالی جهان، در حال حاضر از جوملا بهره می برند. در واقع این مدیریت محتوا، وب سایت ها و وبلاگ های ۳۲۰۰ نهاد دولتی و شبکه های داخلی در سطح ۲۰۴ کشور را پوشش داده است.
جزء اصلی جوملا، استفاده از extention هاست.
Extension ها فرصت هایی برای خصوصی سازی بیشتر سایتها است که به پنج دسته تقسیم می شود:
component ها، ماژولها،پلاگین ها و template ها و زبان
هر extention، یک فرصت است تا سایت شما را از ازدحام و شلوغی مبرا کند که با وجود ۸۳۱۴ اکستنشن های متفاوت که در حال حاضر مهیا است امکانات بی پایانی برای ساخت وب سایتتان در اختیار دارید.
برای درک بهتر اینکه جوملا چیست و چه کارهایی برای شما می تواند انجام دهد، سه پایه اصلی برای جوملا در نظر گرفته شده است که به شرح زیر است:
نرم افزار انعطاف پذیر:
پلت فرم جوملا،ستون آن است که بسیاری از توسعه دهندگان وب زمانی که وب سایت هایشان را ایجاد می کنند یا مدیریت می کنند، متکی بر آنند. در دسامبر ۲۰۱۳،جوملا فریم ورک خود را معرفی کرد که یک پلت فرم کاملا مجزا بود که به توسعه دهندگان اجازه می داد app یا سایتهای CMS دیگری بسازند تا به سادگی ترکیب کنندfeature هایشان را با feature ها از دیگر فریم ورک های open soutrce. این قابلیت انعطاف، نیاز بزرگی را در میان توسعه دهندگان برآورده می کند، ایجاد ها را در دسترس تر و قابلیت اشتراک گذاری را با هر کسی فراهم می کند بدون در نظر گرفتن جایی که آنها ساخته شده است.
نوآوری:
به واسطه ی مفهوم open source جوملا” که هر کسی می تواند بر CMS، مشارکت و همکاری کند” است که یک چرخه ی ۶ ماهه ی انتشار دنبال می شود. این زمانبندی اجازه ی نوآوری می دهد. به همین واسطه،جوملا 1.0 در اوایل سال ۲۰۰۵ ، به انتشار جدید ترین جوملا ۳.۳.۳ در جولای ۲۰۱۴ منجر شد.
ویژگی های جدید دائما در حال پیشرفت است تا کاربران بیشترین امکانات نرم افزار up to date را داشته باشند.
انجمن:
هسته ی اصلی پشت صحنه ی جوملا،جامعه اختصاص داده شده است. این گروه از افراد شامل تقریبا ۶۳۰۰۰۰ نفر از افراد اطراف جهان است که وقتشان را اختصاص داده اند به ساخت CMS بهتری برای دیگران. با وجود بیش از 2.8 میلیون ارسال های انجمن،این گروه باگ ها را تست می کنند، ایجاد اکستنشن ها را برعهده دارند و برای پیشرفت بهتر ایده های نو می دهند.
این جامعه گرد جهان سفر می کنند تا برای بحث در مورد همه موارد مرتبط با جوملا به طور منظم گرد هم آیند به عنوان نمونه کنفرانسهای JoomlaDays و J&Beyond را می توان نام برد.
جوملا همچنان ادامه می دهد تا انتخاب محبوب برای توسعه دهندگان وب و تازه کاران فنی باقی بماند.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy
بالا پایین