Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

ساخت دنده و جناغ سینه یک بیمار سرطانی با پرینتر سه‌بعدی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مقالات سخت افزاری
Konu Başlığı ساخت دنده و جناغ سینه یک بیمار سرطانی با پرینتر سه‌بعدی
نویسنده موضوع novinmarketing
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan novinmarketing

novinmarketing

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Feb 15, 2016
ارسالی‌ها
452
پسندها
34
امتیازها
0

اعتبار :

دانش > پزشکی – ایسنا نوشت:دانشمندان استرالیایی به تازگی دنده قفسه سینه و جناغ سینه تیتانیومی را برای یک بیمار سرطانی ۵۴ ساله اهل اسپانیا چاپ کرده‌‌اند و جراحان اسپانیایی نیز با موفقیت این کاشت را در بدن بیمار قرار دادند.
جناغ و قفسه سینه دارای هندسه پیچیده‌ای هستند و این بدین معناست که کاشت‌های صفحه‌ای یا مسطحی که معمولا برای این بخش از سینه به کار می‌روند، پس از مدتی ناکارآمد می‌شوند.


به تازگی تیم جراحی بیمارستان دانشگاهی سالامانکا در اسپانیا دریافت، کاشت چاپی سه‌بعدی، انتخاب بهتری برای این مرد اسپانیایی است که از بیماری سارکوم دیواره قفسه سینه رنج می‌برد. این شرایط منجر به ظهور نوعی تومور سرطانی در اطراف جناغ سینه‌ وی شده بود که باید تعدادی از بخش‌های آن حذف می‌شدند.






شرکت Anatomics واقع در ملبورن با کمک آزمایشگاه استرالیایی Lab 22 که با تیم جراحی در اسپانیا همکاری دارند، با استفاده از سی‌تی‌اسکن‌های با وضوح بالا توانستند کاشتی ویژه و سفارشی بسازند که کاملا با قفسه سینه این بیمار مطابقت داشته باشد.


تیم علمی حاضر در این پروژه این جناغ و دنده قفسه سینه را به صورت لایه‌به‌لایه و با استفاده از یک چاپگر سه‌بعدی فلزی ۹۲۰ هزار دلاری و دارای پرتو الکترونی چاپ کرد.


دنده سینه و جناغ سینه چاپ سه‌بعدی به اسپانیا منتقل شد و در قفسه سینه بیمار اسپانیایی کاشته شد. این کاشت از قطعاتی ساخته شده که به صورت ایمن و با پیچ به مابقی استخوان‌های این مرد متصل شدند. نتیجه این جراحی موفقیت آمیز بود و بیمار پس از ۱۲ روز از بیمارستان مرخص شد.



جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://parsiranco.com/new مراجعه نمایید.


انجمن عمومی جدید http://cardfinger1.rozblog.com/Forum
 
بالا پایین