Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

دوست خوب چه کسی است

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مباحث متفرقه روانشناسی
Konu Başlığı دوست خوب چه کسی است
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :





داشتن دوست و انتخاب آن در همه‌ی سنین یکی از مهم‌ترین مسائل در روابط بین فردی است. اما این موضوع در سنین نوجوانی و جوانی بیش از همیشه مهم جلوه می‌کند. برای اینکه بتوانید بین دوستان خوب و بدتان تمایز قائل شوید،‌ روان‌شناسان روش‌های زیر را به شما پیشنهاد می‌کنند.


الزاماً همه افراد آیینه رفتارهای خانواده‌شــــان نیستند. ممکن است فردی خانواده خوبی نداشته باشد اما خود دارای شخصیتی سالم و قابل اطمینان باشد اما ممکن هم هست که این طور نباشد.بنابراین برای شناختن دوست خود به شباهت‌های رفتاری او با خانواده‌اش توجه کنید. به عقلتان رجوع کنید و ظاهر بین نباشید. ببینید با توجه به شرایطی که خانواده دوست شما دارد و شباهت‌هایی که در رفتار او با خانواده‌اش مشاهده می‌شود، فردی قابل اطمینان برای دوستی است یا خیر.به خانواده‌تـان اطمینان کنید
اگر خانواده‌تان مدام اصرار می‌کنند که دوست شما فرد قابل اطمینانی نیست و بهتر است رابطه‌تان را با او قطع کنید بهتر است قدری به نصایح شان فکر کنید. در این صورت به نظر می‌رسد خانواده شما دلیل موجهی برای اصرار ورزیدنشان دارند. مطمئن باشید هیچ کس مانند خانواده‌تان شما را دوست نمی‌دارد و روی شما شناخت ندارد. آن‌ها هستند که از بیرون شاهد رفتارهای شما هستند و می‌بینند دوست شما چه تاثیرات مثبــــت و منفی‌ای بر روی شما گذاشته است.
مصلح بودن
توجه کنیـــد و ببینید که آیا دوست شما بیشتر سعی در اصلاح کردن دارد یا آشوب به پا کردن؟ آیا مرتب سعی می‌کند ذهنیت شما را نسبت به خانواده‌تان منفی کند؟ آیا سعی می‌کند در شما نسبت به اعتقاداتتان تردید ایجاد کند؟ آیا وقتی شما شکست می‌خورید به جای کمک کردن به شما مرتب شما را سرزنش می‌کند؟ آیا وقتی به موفقیتی نائل می‌شوید در عوض تشویق کردن شما سعی می‌کند کار شما را بی‌ارزش کند و به شما حسادت می‌کند؟
بدون تعصب و منطقی به این سؤال‌ها فکر کنید و جواب بدهید. اگر جواب شما به این سؤالات «بله» است پس این شخص ارزش این را ندارد که نام دوست را رویش بگذارید.
صادق بودن
آیا احساس می‌کنید دوست‌تان مدام از شما پنهان کاری می‌کند؟ آیا نمی‌توانید برای سپردن کاری یا شئی روی دوست‌تان حساب باز کنید؟ آیا در یک کلام احساس می‌کنید دوست‌تان با شما روراست نیست؟ در این صورت باید بدانید که صداقت یکی از شروط لازم برای انتخاب یک فرد به عنوان دوست است و شخصی که این ویژگی را نداشته باشد، در واقع دوست شما نیست.
رازداری
آیا شاهد این هستید که دوست‌تان مدام حرف‌های خصوصی دیگران را پیش شما بازگو می‌کند؟ آیا نفر سومی را در مسائل خصوصی بین خودتان وارد می‌کند و شما از این نظر احساس ناامنی می‌کنید؟ آیا هر از گاهی می‌شنوید که دوست‌تان حرف‌های خود با شما را پیش کس دیگری برده است؟ در این صورت باید بدانید که رازدار نبـــودن دوست‌تان در نهایت به شما لطمه خواهد زد و شما باید از این فرد فاصله بگیرید.


 
بالا پایین