Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

اسپلیت یونیت چیست?

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سایر موضوعات مکانیک
Konu Başlığı اسپلیت یونیت چیست?
نویسنده موضوع novinmarketing
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan zahra71

novinmarketing

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Feb 15, 2016
ارسالی‌ها
452
پسندها
34
امتیازها
0

اعتبار :

اسپلیت (Split) نوعی کولر گازی است که هوای گرم خانه را گرفته و به حالت خنک به داخل برمی گرداند این کار تا جایی اتفاق می افتد که ترموستات به دمای دلخواه برسد. کولر در واقع همانند یخچالی است که محفظه عایق ندارد. مایع مبرد مانند فرئون گرما را گرفته بخار می شود و محیط را خنک می کند. در کولرها دستگاهی که مبرد را بخار می کند همانند یخچال است.واحدهای تهویه هوا، پیاده سازی یک سیستم سرمایش کامل در فضای کوچک است. اجزای تشکیل دهنده این سیستم شامل:
کمپرسور
شیر انبساط
کویل گرم و سرد
2 فن
واحد کنترل
فن هوا را به درون کویل ها می دمد تا فضای اتاق را گرم یا سرد کند.در سیستم اسپلیت، همان طور که در شکل دیده می شود بخش سرد و گرم از یکدیگر مجزاست.
بخش سرمایش شامل شیر انبساط و کویل سرد، که معمولا در کنترل کننده هوا قرار می گیرد. کنترل کننده هوا ، هوا را به دورن کویل ها دمیده و توسط کانال ها دراتاق منتشر می کند. سمت گرمایش به عنوان واحد تغلیظ در خارج از ساختمان قرار دارد. این واحد متشکل از یک سیم پیچ مارپیچی طولانی استوانه ای شکل است. در کنار کویل ها، فن جهت دمیدن هوا به همراه کمپرسور قرار دارد. این روش در طول سال ها کاربرد داشته، به دلیل هزینه کم و صدای کم آن در محیط داخل. این همان سیستمی است که در کولر های گازی نیز از آن بهره می جویند.در انبارها، مراکز خرید، ادارات بزرگ، سالن های همایش، سیستم های تهویه مطبوع حجم زیادی اشغال می کنند از این رو در پشت بام ها نصب می شوند. در روش دیگر، ممکن است تعدادی واحد کوچک در پشت بام وجود داشته باشد که هر یک به بخشی از سیستم سرمایش واحد های ساختمان مرتبط باشند.
در مجتمع های بزرگتر مانند برج ها و... استفاده از سیستم اسپلیت مشکلاتی به همراه خواهد داشت. از جمله لوله کشی های طولانی میان کندانسور و هواساز محدویت هایی دارد. تعداد زیاد کانال ها و طول آنها مدیریت نمودن سیستم را دشوار می سازد و از این رو در این واحد ها از سیستم های آب خنک استفاده می کنند.(چیلر ها)
کارکرد سیستم خنک کننده در کولر گازی (اسپلیت)
این تصویر شمای سیستم تبخیری در کولر می باشد.
گاز فرئون سرد وارد کمپرسور شده، دما و فشارش بالا می رود. (لوله قرمز در شکل بالا) این گازهای گرم وارد کویل ها شده و حرارت خود را از دست می دهد و تبدیل به مایع می شود.
فرئون مایع وارد شیر انبساط شده و در این فرایند تبخیر می شود، فشارش پایین آمده و به گاز سرد تبدیل می شود. (لوله آبی در شکل بالا)
گازهای سرد وارد یک سری کویل شده که گرمای محیط را میگیرد و دمای هوای اتاق را پایین می آورند.
مقدار کمی روغن سبک همراه فرئون جهت روانکاری کمپرسور وجود دارد.
سیستم های تهویه مطبوع هوای داخل را تمیز نگه می دارند. اکثر این سیستم ها دارای فیلترهایی هستند که ذرات ریز هوا و گرد خاک و آلودگی را می گیرند. و میزان رطوبت را با گرفتن آب اضافی موجود در هوا و استفاده در خنک کاری داخل، در حد مطلوب نگاه می دارند.
مزایای استفاده از سیستم اسپلیت
از مزایای مهم آن کم کردن آلودگی هواست . زیرا دارای فیلتر ضد آلرژی می باشدظرفیت بالا برای گرم و سرد کردن منازل.برای هر واحد ساختمانی به طور جداگانه نصب می شود.دارای ترموستات دمایی می باشد تا بتوانید دمای محیط را تا هر مقدار کنترل کنید. این باعث می شود تا هر زمان کسی در محل نبود سیستم کار نکند.این موضوع باعث صرفه جویی در پول و انرژی می شود.مزیت دیگر این سیستم ها خنک کردن تمام فضا در مدت زمان کم و به طور یکنواخت می باشد.همچنین صدای کم آن در منزل ایجاد مشکل نمی کند
معایب استفاده از سیستم اسپلیت
یکی از مهم ترین معایب سیستم های اسپلیت هزینه بالای آن است. هزینه متوسط هر تن تبرید 2000 دلار می باشد. همچنین این سیستم ها حدود %25 انرژی بیشتری نسبت به کولرهای گازی مصرف می کند


جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://sarma-garma.com/ مراجعه نمایید.
 

zahra71

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Sep 8, 2015
ارسالی‌ها
145
پسندها
22
امتیازها
18

اعتبار :

[h=2]مزایای استفاده از کولر گازی اسپیلت[/h]کولر گازی در انواع مختلفی نظیر کولر گازی پنجره ای ، کولر گازی پرتابل ، کولر گازی ایستاده و کولر گازی اسپیلت وجود دارد. بسته به نوع کاربرد و ساختار کولر گازی ، قیمت کولر گازی متغیر است. اسپیلت یکی از انواع کولر گازی است که بسیار پرطرفدار است. این نوع کولر گازی به ویژه در مناطق گرم و مرطوب کارایی دارد زیرا هوای گرم و مرطوب را گرفته و با توجه به ساختاری که دارد، هوای سرد و خشک را به محیط انتقال می دهد. اسپیلت دارای دو واحد داخلی و خارجی است و در واقع کندانسور در محیط خارخ از خانه نصب می شود. نصب کولر گازی بسیار مهم است و در صورت عدم نصب صحیح، میزان مصرف انرژی افزایش یافته و بهره وری اسپیلت کاهش می یابد.در این مقاله قصد داریم برخی از مزایای کولر گازی اسپیلت را برای شما کاربران عزیز شرح دهیم. اگر قصد خرید کولر گازی از نوع اسپیلت را دارید، در ادامه با ما همراه باشید:
  • یکی از مزیت های عمده این نوع کولر گازی ، کاهش آلرژی های ناشی از میکروب های موجود در هوا است. در واقع اسپیلت علاوه بر خنک سازی هوا، در پاکسازی و تصفیه هوا نیز نقش دارد.
  • کولر گازی دارای یک فیلتر است که ذرات موجود در هوا و گرد و غبار را از هوا حذف می کند و به پلایش هوای محیط می پردازد.
  • علاوه بر این انواع بوهای ناشی از آلاینده ها، مواد شیمیایی و غیره را نیز بسیار کاهش می دهد و موجب مطبوعیت محیط می شود.
  • به موجب ساختاری که این کولر گازی دارا است، سرمایش تولید شده توسط آن بسیار مطلوب است و موجب شادابی و طراوت می شود.
  • اسپیلت دارای ظاهری زیبا است و از این رو می تواند مکمل دکوراسیون منزل شما باشد.
  • علاوه بر این ، این نوع کولر گازی سرمای تولید شده را به طور یکنواخت در محیط پخش می کند.
 
بالا پایین