Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

نکات مهم ثبت شرکتها – مقررات مالی در ثبت تعاونی(بخش اول)

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش حقوق و قوانین
Konu Başlığı نکات مهم ثبت شرکتها – مقررات مالی در ثبت تعاونی(بخش اول)
نویسنده موضوع novinmarketing
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan novinmarketing

novinmarketing

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Feb 15, 2016
ارسالی‌ها
452
پسندها
34
امتیازها
0

اعتبار :

ماده ۵۴: ابتدای سال مالی تعاونی اول .................................. ماه و انتهای آن آخر .......................ماه همان سال/ سال بعد/ خواهد بود باستثنای سال اول تاسیس که از تاریخ تشکیل تا پایان ........................ است.
ماده ۵۵ : هیات مدیره موظف است نسخه ای از گزارشها، صورتهای مالی تا پایان دوره از قبیلی ترازنامه و حسابهای عملکرد و سود و زیان، پیشنهاد نحوه تقسیم سود خالصی و بودجه پیشنهادی سال بعد را پس از آماده شدن حداکثر تا ۳۰ روز قبل از تاریخ تشکیل جلسه مجمع عمومی عادی سالانه برای رسیدگی به بازرس/ بازرسان/ تسلیم نموده و علاوه بر آن هر سه ماه یکبار تراز آزمایشی حسابهای تعاونی را همراه با تجزیه و تحلیل فعالیت سه ماهه تعاونی تهیه و در اختیار بازرس/ بازرسان/ قرار دهد و نسخهای از آنها را نیز به وزارت تعاون ارسال دارد.

ماده 56: یک از اعضاء در صورت مشاهده نقص یا تخلف در اداره امور تعاونی می تواند گزارش و یا شکایت خود را به بازرس / بازرسان اعلام کند و در صورت عدم اخذ نتیجه و باقی بودن بر شکایت، با وزارت تعاون مکاتبه کند.
هیات مدیره مکلف به اجرای نظر وزارت تعاون مزبور که به طور کتبی و رسمی ابلاغ می شود خواهدبود.
مدیران تعاونی موظفند با کارشناسان، حسابرس یا حسابرسان منتخب وزارت تعاون همکاری کنند و کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز را در اختیار شان قرار دهند.
ماده 57: در تهیه و تنظیم اسناد حسابداری و دفاتر قانونی و صورتهای مالی، رعایت اصول و موازین، روشهای متداول و قابل قبول و قوانین و مقررات جاری الزامی است .
ماده 58: هدایا و کمکهای بلاعوض در صورتی که از طرف اعطاکننده برای مصرف خاصی تعیین نشده باشد اگر نقدی باشد به حساب درآمد و اگر نقدی باشد به حساب درآمد منظور خواهد شد.


جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://samansabt.com/ مراجعه نمایید.
 
بالا پایین