Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

باکس پنل برای لوله کشی توکار کولر گازی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سایر موضوعات مکانیک
Konu Başlığı باکس پنل برای لوله کشی توکار کولر گازی
نویسنده موضوع novinmarketing
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan zahra71

novinmarketing

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Feb 15, 2016
ارسالی‌ها
452
پسندها
34
امتیازها
0

اعتبار :

ارتباط بین یونیت خارجی با یونیت داخلی، توسط لوله های مسی رابط بین این دو و همچنین کابل فرمان صورت می گیرد و مبرد دستگاه توسط لوله های مسی رابط بین ۲ یونیت داخلی و خارجی به گردش در می آید. سابقه استفاده از کولر گازی اسپلیت در ایران به مرز ۱۵ سال می رسد و هر سال به حامیان آن اضافه می گردد و تقریبا در تمامی ساختمان های در حال ساخت مسکونی، اداری و تجاری لوله های مسی به صورت روکار و یا توکار نصب می گردند و کمتر کسی حاضر به استفاده از کانال کولر آبی است که هیچ گونه مزایایی به نسبت رقیب قدرتمند خود ندارد و بالعکس فقط هزینه بالاتر به نسبت لوله مسی و هم چنین گرفتن فضای زیاد از هر واحد را به همراه دارد. ولی آیا استفاده از کولر گازی و نصب توکار لوله های مسی در ساختمان های در حال ساخت، هیچ گونه مشکلی را به همراه ندارد ؟
مشکلات بوجود آمده بعد از لوله کشی توکار لوله های مسی در ساختمان های در حال ساخت:
۱) شکستگی لوله های مسی بیرون آمده از دیوار
در زمان لوله کشی، لوله مسی هر دو قسمت در محل نصب یونیت داخلی و یونیت خارجی باید بیرون از دیوار قرار گیرند و تمامی طول لوله ها نباید به داخل دیوار بروند.
در محل نصب یونیت داخلی، لوله ها بین ۳۰ تا ۶۰ سانتیمتر باید از دیوار بیرون آیند و در محل نصب یونیت خارجی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر . شکستگی لوله ها عمدتا در محل نصب یونیت داخلی و بخاطر عدم توجه و نبودن اطلاعات کافی سایر افرادی که در داخل ساختمان مشغول به کار می باشند بوجود می آید و بیشتر در زمان گچ کاری به لوله ها آسیب وارد می کند.
۲) قرار نگرفتن لوله های درین آب در محل مناسب
زمانی که نصب لوله های مسی توسط گروه مربوطه انجام می شود، لوله کشی درین آب ممکن است توسط همان گروه صورت گیرد و یا ممکن است توسط لوله کش آب که در ساختمان مشغول به کار می باشد انجام شود.
در بعضی مواقع هماهنگی بین دو گروه لوله کش کولر گازی و لوله کش آب صورت نمی گیرد و این موضوع باعث می گردد که ورودی لوله درین در محل مورد نظر نصب نگردد و در زمان نصب یونیت داخلی لوله درین از زیر محل نصب بیرون آید و ظاهر زشت و بدنمایی را بوجود آورد.
۳) آبریزی از محل لوله درین بخاطر گرفتگی لوله ها در زمان پایان لوله کشی درین آب کولر گازی، ورودی و خروجی لوله ها را باید مسدود کرد تا از ورود آشغال و گردو غبار و اشیاء دیگر به داخل لوله ها جلوگیری نمود، ولی متاسفانه در بعضی از مواقع تمامی اصول رعایت نمی گردد و در زمان نصب یونیت داخلی لوله های درین آب دچار گرفتگی می شوند و باعث می گردد که آب بوجود آمده بر اثر رطوبت از محیط، از زیر دستگاه خارج گردد و باعث خرابی رنگ دیوار ها و کاغذ دیواری شود.
۴) سرقت لوله های بیرون آمده از دیوار در بعضی از ساختمان های در حال ساخت، پس از پایان لوله کشی توکار لوله های مسی به علت عدم توجه نگهبان ساختمان ، لوله های مسی بخاطر ارزش ریالی متاسفانه سرقت می شود. بخاطر مشکلات بوجود آمده که در بالا و به اختصار توضیح داده به نصب راحت و سریع پانل یونیت داخلی کولر های گازی اسپلیت دیواری در مجتمع های مسکونی، اداری و تجاری بنام باکس پنل مبادرت می شود که مزایا و قابلیت های آن به شرح زیر می باشد :
۱) باعث زیبایی محل لوله های کولر گازی داخل اتاق ها و محل مورد نظر تا قبل از نصب پانل داخلی می شود.
۲) حفاظتی است که از ضربه خوردن و شکستن لوله های مسی کولر گازی و صدمات جدی به آن ها قبل از نصب یونیت داخلی جلوگیری می کند و سلامتی لوله ها را تا زمان نصب کولر گازی اسپلیت تامین می نماید.
۳) آب بوجود آمده از رطوبت هوای محیط را به سهولت با آب بندی کامل به لوله درین انتقال میدهد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت بوتان مراجعه نمایید.
 

zahra71

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Sep 8, 2015
ارسالی‌ها
145
پسندها
22
امتیازها
18

اعتبار :

[h=2]طرز کار کولر گازی[/h]وظیفه کولر گازی همانطور که می دانید حذف گرما از داخل محیط و ارسال آن به خارج است. در نتیجه با این عملکرد کولر گازی موجب خنک شدن محیط داخل می شود. کولر گازی هوای گرم را از خانه خارج می کند و آن را با هوای سرد جایگزین می نماید. در واقع عملکرد کولر گازی به گونه ای است که هوای گرم را از طریق دمیدن آن به داخل مجموعه ای از لوله های سرد که اصطلاحا آن را کویل اواپراتور (evaporator coil) می نامند، خنک می نماید.عملکرد کولر گازی دقیقا مشابه خنک سازی از طریق تبخیر آب از پوست بدن است.کویل تبخیر با یک مایع خاص به نام refrigerant (سرد کن) پر شده است که زمانی که گرما را از هوا جذب می کند از حالت مایع به گاز تبدیل می شود. سپس این مایع که حال به صورت گاز درآمده است به کویل دیگری که در خارج از خانه قرار دارد منتقل می شود که در آنجا مجددا گرما از آن گرفته می شود و به مایع تبدیل می شود.این کویل خارجی در کولر گازی ، کندانسور نامیده می شود زیرا مایع سردکن از حالت گاز به مایع متراکم می شود. یک پمپ که کمپرسور نامیده می شود برای انتقال مایع سردکن بین دو کویل و تغییر فشار مایع استفاده می شود بنابراین تمام فرآیند تبخیر و متراکم شدن مایع سرد کن در کویل مناسب انجام می شود.انرژی لازم برای انجام تمام این مراحل در کولر گازی توسط یک موتور انجام می شود که کمپرسور را به کار می اندازد. کل سیستم کولر گازی به طور معمول حدود سه برابر انرژی خنک سازی که کمپرسور مصرف می کند را تولید می کند. این بدین دلیل است که تغییر حالت سردکن از مایع به گاز و مجددا از گاز به مایع این امکان را به کولر گازی می دهد تا انرژی خیلی بیشتری نسبت به آنچه که کمپرسور مصرف می کند، انتقال دهد.
 
بالا پایین