Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

مثال عملی محاسبه موجودی و میزان انتشار گازهای گلخانه ای (22)

اطلاعات موضوع

Kategori Adı گرایش های زیست شناسی
Konu Başlığı مثال عملی محاسبه موجودی و میزان انتشار گازهای گلخانه ای (22)
نویسنده موضوع novinmarketing
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan novinmarketing

novinmarketing

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Feb 15, 2016
ارسالی‌ها
452
پسندها
34
امتیازها
0

اعتبار :

پس از تکمیل فرآیند تعیین موجودی انتشار گازهای گلخانه ای می بایست روشهای اجرایی مناسبی را جهت اطمینان از رعایت اصول: مرتبط بودن، کامل بودن، یکپارچگی، شفافیت و دقیق بودن محاسبات مورد استفاده قرار داد. روشهای اجرایی می تواند نحوه بازنگری اطلاعات و محاسبات را به منظور حصول اطمینان از کیفیت آنها شامل شود. این بازنگریها می تواند در داخل یا خارج سازمان صورت پذیرد. موضوعات و پارامترهای مهم در بازنگری عبارتند از: دقت در انتخاب افرادی که بازنگری را به انجام می رسانند، دستورالعمل مناسب و روشن جهت انجام بازنگری، محاسبات و مستندسازی نتایج.


بازنگری داخلی (Internal Review)


بازنگری و بررسی محاسبات می تواند توسط کارشناسان با صلاحیتی که خودشان در امر تعیین موجودی انتشارات GHG شرکت نداشته اند صورت پذیرد (second-party verification) ، اما در صورت میسر نبودن، همان کارشناسان اولیه می توانند بازنگری را به انجام برسانند. در فرآیند بازنگری کلیه موضوعات مرتبط با تعیین موجودی از قبیل: تمام فایلهای مرتبط با داده ها، برنامه کاری تعیین داده ها، اطلاعات تماس با افراد گردآورنده داده ها و کلیه مستندات اجرای کار می بایست مجددا ارزیابی شوند. بررسی کنندگان می بایست دسترسی کامل به نرم افزارها و ابزار محاسباتی داشته و محاسبات را مجددا با دقت به انجام برسانند و در صورت مواجهه با هرگونه نقص و اشکال، پیشنهاد و توضیحات خود را جهت بررسی نهایی و اصلاح نتایج اعلام نمایند.


بررسی خارجی (External Verification)


قبل از ارائه گزارش موجودی GHG این امکان وجود دارد تا گزارش را توسط طرف سوم (third-party) به تائید رساند. صحه گذاری طرف سوم به همان روش بازنگری و بررسی داخلی به انجام می رسد و تمامی داده ها و برنامه ها و مستندات و غیره را شامل می شود.


عدم قطعیت (Uncertainty)


محاسبه و تخمین میزان انتشار گازهای گلخانه ای در معرض چندین نوع عدم قطعیت قرار دارند ، از عدم قطعیت در دقت داده های فعالیتها (activity data) که به آن (parameter uncertainty) نیز گفته می شود تا عدم قطعیت در دقت محاسبه میزان انتشار جهانی که به (model uncertainty) معروف است، در آن بروز میکند که قطعا در محاسبات میزان انتشار GHG تاثیرگذار می باشد. یک نوع دیگر عدم قطعیت وجود دارد به نام” دانش” که در اثر عدم فهم درست از این موضوع رخ می دهد. عدم قطعیت دانش خود را در متدهای محاسباتی بکار رفته نشان می دهد. عدم قطعیت ها به صورتهای کمی و کیفی هستند که می بایست در گزارش موجودی GHG به آنها اشاره شود. برخس از سازمانها و مراجع معتبر در این خصوص مدلها و راهنماهایی دارند که می توان از آنها بهره جست، به طور مثال دو مورد زیر:


1- EPA`s Inventory of U.S. Greenhouse Gas Emissions and Sinks


2- IPCC`s Good Practice Guidance and Uncertainty Management in National Greenhouse Gas

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت ایزو مراجعه نمایید.
 
بالا پایین