Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

برتری لازک بر لیزیک

اطلاعات موضوع

Kategori Adı چشم پزشکی
Konu Başlığı برتری لازک بر لیزیک
نویسنده موضوع v!olet
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan v!olet

v!olet

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
1,388
پسندها
192
امتیازها
0
محل سکونت
تو قلب عشقم
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
...
دل نوشته
نیستی خودت کنارم و صدات همش تو گوشمه
بهترین اخلاقم
...
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :

در اثر ضعیف شدن چشم ها فرد نیاز به عینک خواهد داشت، اما در بیشتر موارد پس از چندین سال ممکن است این امر خسته کننده باشد . یکی از راههایی که امروزه برای اصلاح دید کاربرد دارد، عمل جراحی است. جدیدترین روش متداول در کشور لازک است که نسبت به لیزیک دارای تفاوت های بسیاری است .
به گزارش خبرنگار مجله پزشکی مادر، لازك روشی دیگر برای اصلاح شماره چشم توسط لیزر است . در عمل لیزیک قرنیه برش داده می شود. در روش لازک فقط با برداشتن لایه نازك سطحی اپی تلیوم قرنیه،* مستقیما قرنیه تحت تاثیر لیزر قرار می گیرد. عمل لازک نسبت به لیزیك در ساعت و روزهای اولیه جراحی درد و تاری بیشتری وجود دارد. عمل لازک به روزتر و جدیدتر از روش لیزیک است، اما روند ترمیم چشم نسبت به لیزیک طولانی تراست و فرد درد بیشتری پس از پایان بی حسی خواهد داشت . در این زمان اشک و سوزش چشم ها امری طبیعی است. در روش لازک بیمار از یک لنز تماسی نرم بعنوان پانسمان استفاده می کند و نیازی به پانسمان نیست. اما فرد چند روز احساس وجود جسم خارجی در چشم خواهد داشت. تا یکسال ممکن است دید در شب کاهش یافته یا خشکی چشم ایجاد شود.
عمل هر چشم حدود ۵ دقیقه طول می کشد و درد ندارد. بیمار ۲ روز پس از عمل احساس درد و سوزش می کند. اما پس از چند هفته، دید کامل وی به تدریج برمی گردد. بیماران می بایست به مدت یک ماه از مالش شدید چشم خودداری نمایند.تا زمانی که لنز پانسمانی در چشم است، از استحمام بپرهیزید. تا یک دو ماه از شنا کردن بپرهیزید و بعد از آن نیز بهتر است تا مدتی از عینک های مخصوص برای شنا کردن استفاده نمائید. بعد از عمل داروهایی را که برای شما تجویز می گردد ، مطابق دستور پزشک ، بطور مرتب مصرف نمائید.
درد، حساسیت به نور، خارش، سوزش و اشک ریزش و تاری دید، بعد از عمل طبیعی است، بیمار پس از عمل نیاز به معاینه مجدد دارد. در مورد زمان معاینه مجدد با جراح خود هماهنگی لازم را به عمل آورید.
نازک شدن قرنیه، خشکی چشم و فشار پلک از عواملی هستند که موجب برگشت ضعف در بینایی می شوند. احتمال برگشت در دو تا سه سال بعد از عمل وجود دارد؛ بخصوص در 6 ماه نخست بعد از عمل رایج تر است. استفاده از عینک های آنتی رفلکس در هنگام کار با رایانه، مواجه شدن با نور خورشید یا سایر نورها ، توصیه می گردد.
 
بالا پایین