Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

مراقبت از پوست بعد از زالو درمانی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı طب سنتی
Konu Başlığı مراقبت از پوست بعد از زالو درمانی
نویسنده موضوع armanweb.co
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan armanweb.co

armanweb.co

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jul 28, 2016
ارسالی‌ها
14
پسندها
0
امتیازها
0

اعتبار :

در این سری از سری مقالات آموزش و پرورش زالو میخواهیم به موضوع "مراقبت از پوست بعد از زالو درمانی" بپردازیم.

[h=2]مراقبت از پوست بعد از زالو درمانی[/h]حتما در خاطر داشته باشید که قبل از زالو درمانی آزمایش کم خونی را به انجام برسانید.
در 48 ساعت اولیه قسمتی که زالو انداخته اید با آب معمولی برخوردی نداشته باشد.
قسمتی که زالو درمانی شده در 8 الی 16 ساعت اول خونریزی دارد و این یک امر طبیعی است و اگر در این ساعات خونریزی ملایم داشت جای نگرانی نیست.
دراز کشیدن و کم تحرکی باعث کاهش خونریزی می شود اگر خونریزی بیش از 12 ساعت به طول انجامید یا با مطب کسی که این کار را انجام داده تماس بگیرید یا به پزشک مراجعه کنید.
بعد از گذشت 24 ساعت از زالو درمانی پانسمان را باز کنید و در صورتی که باز هم خونریزی داشت ضماد گیاهی انعقاد خون را روی آن قسمت بگذارید و دوباره پانسمان کنید، در صورتی که می خواهید محل نیش زالو سریع تر از بین برود می توانید از روغن بادام تلخ استفاده کنید.
ممکن است خارش پس از 24 ساعت بر روی بدن شروع شود و ممکن است تا یک هفته به طول بی انجامد. اگر خارش موضعی بود میتوانید از روغن بنفشه و یا روغن گشنیز یا روغن کافور بر روی زخم بمالید.ولی اگر خارش شدید بود به مطب مراجعه کنید.لازم به ذکر است معمولا این مشکل از حساسیت است که میتوانید از کسی که زالو درمانی کرده بخواهید تا برای شما بادکش بی اندازد و پس از آن می توانید از دم کرده و جوشانده گشنیز و مرزنجوش که با ھم جوشانده شده و ضد حساسیت هستند استفاده کنید. و لازم به ذکر است که پختن گشنیز با شش گوسفند و جو , از خاصیت ضد حساسیت خوبی دارا است.
تا 24 ساعت بهد از زالو درمانی از رابطه جنسی خود داری فرمایید.
به مدت 8 ساعت بهد از انداختن زالو بدن نیاز به استراحت فیزیکی و فکری دارد، و باید از چیز هایی مانند تنش مطالعه تلویزیون ،مهمانی و ... پزهیز نمود.
مدت 24 ساعت از استفاده از چیز های سرد مانند تخم مرغ ماهی ،نمک ، ترشی جات و... استفاده نشود.
در صورت تماس با آب سرد و سرما می تواند موجب خارش شدید و تورم شود خصوصا در پاییز و زمستان.
در حالت کلی مصرف چیز های خیلی سرد یا خیلی گرم اعم از میوه جات غذا ها و ادویه جات پس از زالو درمانی ممنوع است و بهتر است از غذاهای معتدل مانند جو آبگوشت شیر گلابی و ... استفاده شود.لازم به ذکر است از جمله چیز های بسیار فید پس از زالو درمانی شربت گلاب با عسل و یا آب انار است.
استفاده کردن از غذا ها و خورکی های چرب و سنگین نیز پس از زالو درمانی بشدت مضر است زیرا این دسته خوراکی ها تولید کننده خون کثیف و غلیظ هستند و اثر زالو درمانی را شدیدا پایین می آورند..
پس از انداختن زالو تا جایی که امکان دارد کم تر بایستید و کم تر پیاده روی کنید.
بعد از زالو درمانی به علت مزاج سرد خواب ،خوابیدن تا 6 ساعت ممنوع است.
مصرف غذای شور و حمام گرم بعد از انداختن زالو ممنوع است. و بهتر است که به مدت 3 روز ھر ٨ ساعت یک لیوان شربت عسل میل کنید . مصرف کردن چیز هایی از جمله, مالت جور، شربت عسل , آب انار و گلاب ,و شربت زعفران و بیدمشک پس از انداختن زالو مفید است.
به ندرت پس از زالو درمانی عوارضی مانند : تب و تپش قلب , ازدیاد فشار خون , اضطراب , سردرد , سردی و لرزش بدن , رنگ پریدگی , تھوع و … ممکن است پیش آید. که زالو انداز شما را راھنمایی خواھد کرد. این عوارض موقت و مقطعی بوده و جای نگرانی نیست.
بخش اول از مقاله "مراقبت از پوست بعد از زالو درمانی" به پایان رسید.امیدوریم ای مطلب مورد استفاده و رضایت شما قرار گرفته باشد و توانسته باشیم رضایت شما را نسبت به خود جلب کنیم.در صورت تمایل برای دیدن بخش دوم روی ادامه مطلب کلیک کنید.
 
بالا پایین