Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

اطلاعات موضوع

Kategori Adı طب سنتی
Konu Başlığı خواص زالوها
نویسنده موضوع armanweb.co
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan armanweb.co

armanweb.co

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jul 28, 2016
ارسالی‌ها
14
پسندها
0
امتیازها
0

اعتبار :

در این مقاله در ادامه مقالات قبلی که در مورد پرورش زالو و جایگاه آموزش پرورش زالو مواردی بیان شد، خواص زالو را مورد بحث قرار می دهیم. با اشاره مجدد به این که امروزه این حیوان ریزجثه نقش بسیار زیادی در طب سنتی دارد و در کشورهای بسیاری آموزش پرورش زالو بسیار مورد توجه قرار گرفته است . محمد عزیز خانی دستیار تخصصی طب سنتی درباره زالو درمانی اظهار دارد: امروزه جامعه جراحان انگلستان پس از مشاهده اثرات معجزه آسای زالو در جراحی پلاستیک و گِرَفت‌های پوستی و پیوند اعضا, کاربرد زالو پس از پایان جراحی و حتی در حین عمل را کاملاً پذیرفته و مورد تاکید قرار می‌دهند.
شایان ذکر است که پرورش این حیوان بسیار راحت است و حتی با دیدن دوره های آموزش پرورش زالو در منزل می توانید در منزل خودتان نیز به این شغل پر منفعت وارد شوید.زالو بیشتر از حجامت خون و مواد را از عمق بدن بیرون می‌کشد . زالو برای اینکه بتواند خونخواری کند باید مانع لخته شدن خون بشود برای این کار بزاق خود را همزمان با مکیدن به داخل محل تزریق می‌کند بنابراین بدن بیمار از خواص بزاق زالو نیز بهره‌مند می‌گردد.
پروفسور ایوالید از دانشگاه شهر مون پلیه فرانسه می‌گوید : هنوز تمامی اسرار و خواص فیزیکی و درمانی زالو کشف نشده است پیش بینی می‌شود.


[h=2]خواص درمانی در آنزیم زالو[/h]حدود یکصد ماده موثره با اثرات درمانی مختلف در بزاق زالو موجود باشد. بسیاری از این مواد تا به حال کشف و شناسایی شده وحتی فرمول شیمیایی و خواص آن بیان شده است.
1ـ هیرودین Hirudin
هیرودین شناخته شده‌ترین آنزیم زالو و قوی‌ترین ماده‌ای ضد انعقادی موجود می‌باشد و از مپارین قوی تر است.
عمل هیرودین به وسیله عوامل دیگر موجود در زالو تقویت می‌شود که فعالیتی مشابه روی گردش خون دارند این عوامل عبارتند از :
همنتین Hementin
آنتی استاتین Anti Statin
2ـ بدلین Bdelin
این یک آنزیم مهارکننده پروتئاز Protease مانند تریپسین Tripsin ، کیموتریپسین Chymotripsin یا پلاسیمین Plasmin است که فاکتورهای تورم و پخش شدن در بافت می‌باشد.
3ـ آپیراز Apyrase
آپیراز یک آنزیم قوی ضد تجمع پلاکت‌ها می‌باشد که باعث بهتر شدن جریان خون می‌شود.
4 ـ اگلین Eglin
اگلین، ضمن این که یک انزیم ضد تورم است، ضد اکسیداسیون Antioxidant و ضد رادیکال Antiradicalنیز می باشد.
5 ـ داستاببلاز Desta bilase
این آنزیم که قدرت ضد تجمع پلاکتی بسیار قوی دارد عملش از بین بردن لخته خون می باشد به وسیله نیکونو Nikonovکشف گردید که یک شیوه درمانی بسیار هیجان انگیز را معرفی نمود.
6ـ هیالورونیداز Hyaluronidase
این ماده هم به عنوان فاکتور بخشی و هم به عنوان یک آنتی بیوتیک عمل می کند.
7 ـ لیپازها و استرازها Lipases and Esterases
این مواد خاصیت لیپولیتیک دارند. بر مثال چربی را آب کرده که استفاده‌های درمانی آن شروع شده است.
8ـ یک ماده بی حس کننده Anesthetic agent
وقتی زالو پوست را نیش می‌زند ایحاد یک زخم به شکل ستاره سه شاخه ( مانند آرم اتومبیل مرسدس بنز ) می کند که کاملاً بدون درد می باشد وبه دلیل وجود ماده‌ی قوی بی حس کننده، به سادگی یک احساس خنکی ایجاد می‌نماید .
9ـ آنتی الاستاز Antielastase
این ماده که از طریق کنترل عمل الاستاز فعالیت می‌کند آنزیمی است که الاستین جلوی را، به خصوص در پوست، تنزل Degrade می‌دهد .
10ـ ماده گشاد کننده رگ Vasodilator
این ماده که هنوز به طور رسمی مشخص نشده است بسیار شبیه هیستامین می‌باشد ( این ماده ما را به طرف آنزیم‌های بسیار مهم دیگری که در مراحل بیوانرژیک مانند نیوروترانسمیترها که از 34 نمره‌ی مغزی که در طول بدن زالوی هیرود و مریسینالیس تقسیم شده‌اند ترشح می‌شود.
 
بالا پایین