Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

درمان سردردهای مزمن با چای به‌ لیمو

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مغز و اعصاب
Konu Başlığı درمان سردردهای مزمن با چای به‌ لیمو
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

درمان سردردهای مزمن با چای به لیمو
یکی از گیاهان معطر، درمانی و زیبا درختچه‌ای است به نام به‌لیمو که خواص دمنوش آن با طعم و مزه فوق العاده اش رقابت می‌کنند.
نوشیدن یک چای یا دمنوش طبیعی که خودتان تمام مراحل آن را از کاشت و نگهداری تا سرسبزی و چیدن برگ‌های تازه و خشک کردن و در نهایت دم کردن آن انجام داده باشید در یک عصر بهاری تجربه‌ای است که می‌تواند طعم‌های شیرینی از لذت زندگی را با خود به همراه بیاورد. برای داشتن چنین تجربه‌ای ما یک پیشنهاد خوب برای شما که با باغبانی و پرورش گیاهان آشنا هستید، داریم.

یکی از گیاهان معطر،درمانی ،سرسبز و زیبا درختچه‌ای است به نام به‌لیمو که خواص دمنوش آن با طعم خوشش رقابت می‌کنند.
اگر در پرورش گیاهان تجربه ای نداشته باشیدکاشت این درختچه سربیز و زیبا،بهره‌مندی از فواید فراوان آن نباید برای شما چندان سخت باشد.

چطور گیاه به لیمو را پرورش دهیم؟
به‌لیمو،درختچه‌ای است خزان‌پذیر از خانواده شاهپسند که نام رایج آن لویزه است و یک گیاه دارویی معطر است که بوی همانند لیمو دارد. این گیاه، شامل درختچه‌ای به ارتفاع ۱/۵ تا ۲ متر دارای ساقه‌های دراز، برگ‌های ساده و خاری،گل‌های کوچک به رنگ‌های سفید و بنفش (که با دست کشیدن روی برگ‌های آن عطر مطبوعی متصاعد می‌شود) است. به‌لیمو برای رشد به هوای گرم، نور فراوان و رطوبت بالا نیازمند است و به سرما حساس است. از نظر خاک هم به خاک هایی با بافت سبک نیاز دارد.
روش تکثیر آن قلمه‌زنی است و برای ریشه‌دار شدن قلمه‌ها 2تا 3ماه زمان لازم است.
ماده متشکله اصلی گیاه به‌لیمو را اسانس به میزان ۰/۵ درصد تشکیل می‌دهد که این اسانس سبک‌تر از آب بوده و رنگ زرد مایل به سبز روشن و با بویی شبیه لیمو دارد. ماده اصلی آن نیز سیترال است.
برگ و اسانس به‌لیمو را باید دور از نور و در جای خنک نگهداری کرد.

به لیمو چه خواصی دارد؟
گیاه به‌لیمو خواص بسیاری دارد؛ ضد نفخ است، دم کرده آن برای تقویت معده بسیار خوب است، دمنوش به‌لیمو آرام‌بخش است، ضد تشنج و باعث رفع سوء‌هاضمه است، سرگیجه و سردردهای یک طرفه را برطرف می‌کند، عرق به‌لیمو برای تقویت حافظه موثر است و بی‌خوابی را درمان می‌کند. علاوه بر تمام این‌ها به عنوان یک ادویه خانگی نیز مورد استفاه قرار می‌گیرد.
اسانس ‌به‌لیمو دارای خواص باکتری‌کش و حشره‌کش بوده و در صنعت عطرسازی هم از آن استفاده می‌شود.
البته کسانی که دچار نارسایی کلیوی هستند یا مادرانی که در دوران بارداری و شیردهی به سر می‌برند باید از مصرف زیاد به‌لیمو خودداری کنند. همچنین استفاده موضعی اسانس به‌لیمو ممکن است باعث ایجاد حساسیت پوستی شود.

طرز تهیه چای به‌لیمو (چای جادویی)
6یا 7 برگ خشک به لیمو را در قوری ریخته و آب ۸۰ درجه را به آن اضافه کرده و به مدت 10 دقیقه می‌گذاریم تا دم بکشد و برای شیرین کردن دمنوش بهتر است از استویا ،نبات یا عسل استفاده کنیم.
این چای که به آن چای جادویی یا آرامبخش هم گفته می‌شود از بهترین نوشیدنی‌هاست. این چای خواص بی‌نظیر و بی‌شماری دارد: طبیعت گرم آن،آرامبخش بودن آن و ضد میگرن، ضد سردرد، ضد تپش قلب، ضد نفخ است، باعث تقویت حافظه و تقویت معده می‌شود.
 
بالا پایین