Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

زالودرمانی در طب مدرن

اطلاعات موضوع

Kategori Adı طب سنتی
Konu Başlığı زالودرمانی در طب مدرن
نویسنده موضوع armanweb.co
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan armanweb.co

armanweb.co

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jul 28, 2016
ارسالی‌ها
14
پسندها
0
امتیازها
0

اعتبار :

استفاده از زالوی طبی در درمانی امراض سابقه ای طولانی دارد. پیشینه تاریخی آن قدمتی به اندازه مصر باستان دارد. به دلیل خواص درمانی مشاهده شده در آن، از سالهای 1930 تا کنون زالودرمانی در طب مدرن نیز استفاده می شود و پرورش زالو و آموزش پرورش زالو از همان زمان مورد توجه قرار گرفته است. امروزه نیز زالودرمانی در طب مدرن جایگاه ویژه ای دارد. در زالو خواص فراوانی مانند خواص ضدالتهابی، ضددردی و ضدعفونی‌کننده بزاق آن اثبات شده است که باعث شده از زالو در درمانی بیماریی هایی از جمله مشکلات قلبی عروقی، واریس پاها و جراحی‌های بسیار ظریف استفاده شود و همچنین بازار فروش زالو را رونق داده اند. امروزه به دلیل خواص ذکر شده از زالو پرورش زالو و خرید زالو و همچنین فروش زالو از مسائل مهم اقتصادی محسوب می شود و باعث شده که برخی از کشورها ازخرید و فروش زالو و صادرات آن درآمد هنگفتی بدست آوردند.
زالودرمانی در طب مدرن
[h=2]استفاده از زالودرمانی در طب مدرن[/h]محققان اخیرا در بزاق زالو مواد آنزیمی و پروتئینی را کشف کرده اند که موجب توصیه آنها به استفاده از زالودرمانی در طب مدرن شده است. خواص موجود در بزاق زالو عبارتند از : ضدانعقادی و ضد التهابی، خاصیت گشادکنندگی، خاصیت بی حس کنندگی و خاصیت آنتی بیوتیکی. بنابر گفته محققان خاصیت انعقادی هیدرودین در بزاق زالو سبب کاهش ریسک و حملات قلبی در عمل جراحی آنژیوپلاستی قلب و بطور کلی در بیماری های کرونری قلب شده است. تحقیقات صورت گرفته بر روی زالوها نشان از مفید و موثر بودن این جانور کوچک دارند. برخی از تحقیقات پیرامون زالو در متن زیر آورده شده است:
1- ریکاو و کولین آمریکایی در مقاله‌ای تحت عنوان کاربردهای نوین زالو درمانی گزارش اثر شگفت‌انگیز زالو درمانی در بهبودی پیوند Rejecct شده انگشت قطع شده دست یک کودک سه ساله و گرافت عضلانی گردن یک مرد ۶۷ ساله را قید کرده‌اند.
2- زاخارسکی و همکارانش در Report خود بیماری با ملانوم بدخیم متاستاتیکی را معرفی کردند که طی سه جلسه زالو درمانی کاملاُ مداوا شده است (تحریک رشد سلولهای سرطانی ملانوم به دلیل آنزیم مترشحه از سلولهای ملانوم است که هیدرودین بزاق زالو مهار کننده این آنزیم است).
3- جوزف آیتون جراح ترمیمی بیمارستان ماساچوست ایالات متحده در سال ۱۹۸۵ وازنش(Reject) پیوند گوش یک پسربچه را با زالو مرتفع ساخت.
4- امروزه در مهار Venous Congestion (مهمترین کمپلیکاسیون جراحی‌ها پلاستیک و میکروسکوپی و پیوند اعضاء و گرافت‌های پوستی) زالو به خوبی عمل می‌کند و مانع احتقان خون، هماتوم، ادم، ترومبوز و نکروز عضو یا فلاپ پیوند زده شده می‌گردد.
[h=2]زالودرمانی در ایران[/h]امروزه در کشور ما نیز از زالودرمانی در طب مدرن استفاده می شود و این خود باعث انگیزه برای پرورش زالو ، آموزش پرورش زالو و خرید و فروش زالو شده است. از آنجایی که بهترین نوع زالو زالوی ایرانی است کشور ما در حال حاضر صادرکننده زالو به کشورهای دیگر نیز محسوب می شود.
 
بالا پایین