Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

مراقبت از زخمهای ناشی از زالودرمانی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı طب سنتی
Konu Başlığı مراقبت از زخمهای ناشی از زالودرمانی
نویسنده موضوع armanweb.co
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan armanweb.co

armanweb.co

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jul 28, 2016
ارسالی‌ها
14
پسندها
0
امتیازها
0

اعتبار :

امروزه به علت مشاهده خواص بسیار زیاد در زالودرمانی و بزاق زالو پرورش زالو و خرید و فروش زالو بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. همانند پرورش زالو که نیاز به آموزش پرورش زالو دارد و در مقالات قبلی به طور مفصل در مورد آن صحبت شد، زالودرمانی نیز نیاز به اصول و ضوابطی دارد که برای بهبود بیماری باید رعایت شود. قبل از زالودرمانی باید در انتخاب محل زالودرمانی و همچنین استفاده و خرید زالو دقت کرد. باید زالو را از مراکزی خرید که از بهداشتی و سالم بودن و استفاده نشدن زالوها مطمئن بود زیرا زالو به خودی خود ناقل بیماری نیست اما اگر قبلا استفاده شده باشد امکان سرایت بیماری بسیار زیاد می شود. برای زالودرمانی باید به افراد متخصص و مکانهای مختص زالودرمانی مراجعه کرد. پس از زالودرمانی نیز باید نکاتی رعایت شود که در بهبود سریع بیماری و به حداقل رساندن عوارض ناشی از زالودرمانی موثر است. یکی دیگر از اقداماتی که پس از زالودرمانی باید انجام داد مراقبت از زخمهای ناشی از زالودرمانی است.
مراقبت از زخمهای ناشی از زالودرمانی

به طور معمول پس از زالودرمانی و جداشدن زالوها از بدن ممکن است زخم ها و یا ورم هایی اطراف نیش زالوها ایجاد شود. این زخم ها باعث ورود انواع میکروب و قارچ به بدن می شود که باید با اقداماتی مانع این کار شد.
از جمله کارهایی که برای مراقبت از زخمهای ناشی از زالودرمانی می توان انجام داد، قرار دادن مقداری خمیر که از مخلوط کردن آویشن شيرازی، گل‌ختمی، تخم‌گشنيز(از هر کدام حدود ۲۰ گرم) با هم به همراه آب جوش به دست می آید. پس از قرار دادن این خمیر روی آن را با باند استريل به مدت 24 ساعت می پوشانیم. به گفته متخصصان تا ۳۲ ساعت نبايد محل زالو را بشوييد و يا به آن دست بزنيد و يا بخارانيد. استفاده داروهای شيميايی مانند بتادين و ساولن توصیه نمی شود اما اگر از مواد شیمیایی استفاده می کنید فقط از الکل سفيد استفاده کنید و از خاراندن زخم و اطراف زخم زالو بپرهیزید.
اگر پس از ۲۴ ساعت خمير را از روی زخم برداشتيد اما باز هم محل زخم خارش کرد و يا متورم بود ، دوباره به مدت ۲۴ ساعت خميری با همان فرمول و همان طرز مصرف روی زخم ببنديد و پس از آن با سرکه مخلوط با آب که روی آتش به جوش آمده است محل زخم را بخور دهيد. در نهايت اگر در موارد محدودی خارش باز نايستاد، می‌توانيد از پمادهای ضد خارش مانند کالامین دی يا کالاندولا استفاده کنيد و چنانچه به طور استثناء ورم و خارش شديدتر از اين تمهيدات است با صلاحديد پزشک از آمپول و قرص‌های آنتی بيوتيک مانند سفيکسيم يا سفالکسين استفاده نماييد.

رعایت اقداماتی مانند مراقبت از زخمهای ناشی از زالودرمانی به این معنا نیست که زالودرمانی همواره دارای عوارض و زخم هایی است اگر به طور منصفانه نظر دهیم فوایدی که از زالودرمانی در بهبود بیماری ها حاصل می شود بسیار بیشتر از عوارض احتمالی آن است.

 
بالا پایین