Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

اکسترودر چیست؟

  • نویسنده موضوع sadra
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مدیریت ساخت
Konu Başlığı اکسترودر چیست؟
نویسنده موضوع sadra
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sadra

sadra

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Aug 21, 2016
ارسالی‌ها
3
پسندها
0
امتیازها
0
وب سایت
inten.asia

اعتبار :

اکسترودر چیست؟
اکسترودر ماشینی است که به آمیزه لاستیکی و پلاستیکی تجزیه شده نیرو وارد ساخته تا با فشار در انتهای دستگاه از میان یک قالب عبور نموده و محصولی نواری شکل با سطح مقطع خاص تولید نماید.
ماشینهای اکسترودر با کاربردهای متنوع بطور گسترده در صنعت لاستیک و پلاستیک مورد استفاده قرار میگیرند..
کلیه این کاربردها باعث می شوند که نیازهای عملی هر کاربرد خاص در ماشین طراحی شود و طیف گسترده طرحهای موجود ماشینهای اکسترودر نیز منعکس کننده همین مطلب است.
محصولات اکسترودری:

  1. انواع شلنگها
  2. ترد تایر(آج تایر)
  3. سایدوال تایر( قسمت کناری رویه ی تایر)
  4. درزگیرها
  5. پروفیلها و نوارها
  6. سیمها و کابلها
و کلا" تمام محصولاتی که به صورت پیوسته می باشند.
تقسیم بندی اکسترودرها از نظر تغذیه:
اکسترودرهایی که از روی دمای مواد مورد تغذیه آنها که برای انجام عملیات ضروری می باشد تفکیک می شوند دو دسته اند:
- اکسترودر تغذیه گرم
- اکسترودر تغذیه سرد
معمولا" تغذیه مورد نیاز برای اکسترودرهای گرم که در صنعت لاستیک به کار گرفته شده اند قبلا" طی عملیاتی جداگانه پیش گرم می شوند. در روشهای معمول اکستروژن گرم معمولا از یک میل برای این کار استفاده می شود. اکسترودرهای سرد که با استفاده از یک نوار لاستیکی یا لاستیک های دانه ای در دمای محیط کار میکنند. اکسترودرها را میتوان با توجه به کاربردشان طبقه بندی و تفکیک کرد.
بسیاری از کارخانجات ماشینی میخواهند که اگر به اندازه کافی مؤثر نیست حداقل بتواند با موفقیت و بطور صحیح انواع آمیزه ها را با اختلاط متفاوت فرآیند نماید. در اینجا روی به حداقل رساندن زمان تعویض دای و برگرداندن ماشین به وضعیت عملیاتی مناسب و سهولت پاکسازی لازم و کافی برای به حداقل رساندن آلودگی ها ناشی از تغییر کامپاند تأکید می شود. وقتی قرار باشد دستگاهی برای یک مدت طولانی با ترکیبات لاستیکی که دارای خواص روانی و سیلانی محدودی هستند کار کند، ماردون سره ودای میتوانند طوری طراحی شوند تا هم میزان خروجی مواد بالا باشد و هم کنترل خوبی از لحاظ ابعاد وجود داشته باشد. همچنین علیرغم تغییرات جزئی در مواد تغذیه می توان قسمت تغذیه و تسمه کشش و نیز سیستم کنترل را طوری انتخاب کرد که کنترل ابعادی مناسب حاصل گردد.
تفاوت عمده فیزیکی میان اکسترودرهای سرد و گرم در نسبت طول به قطر ماردونشان میباشد. برای ماشینهای گرم که قسمت قابل ملاحظه ای انرژی جهت گرم کردن و پلاستیکی کردن مخلوط لاستیک روی میل انجام شده عمل مارپیچ اکسترودر صرفا" انتقال و اعمال فشار میباشد.
این باعث میشود که ماشین ها کوچک بوده و دارای طول های مارپیچی بر حسب قطر آنها از 3d تا 5d باشند.
علاوه بر عملیات انتقال و فشار بوسیله ماردون، در اکسترودرهای سرد میبایستی ماردون بتواند در لاستیک کارهای مکانیکی لازم جهت بالا بردن دما و رسیدن به درجه حرارت مورد نظر را انجام دهد و نرمی مواد هنگام خروج از دای را بوجود آورد. این امر باعث میشود که ماردون ها دارای طول هایی بیشتر در محدوده 9d تا 15d باشند و حتی در بعضی کاربردها ممکن است از ماردون هایی بزرگتر از این هم استفاده شود.
 
بالا پایین