Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

تغذیه زالوها در کارگاه پرورش زالو

اطلاعات موضوع

Kategori Adı طب سنتی
Konu Başlığı تغذیه زالوها در کارگاه پرورش زالو
نویسنده موضوع armanweb.co
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan armanweb.co

armanweb.co

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jul 28, 2016
ارسالی‌ها
14
پسندها
0
امتیازها
0

اعتبار :

در پی مقالات قبلی که در مورد آموزش پرورش زالو و محیط های مناسب برای پرورش زالو مطالبی بیان شد اکنون نوبت آن رسیده است که با نحوه تغذیه زالوها آشنا شویم. در کشورهای جنوب شرقی آسیا همچون مالزی و چین که زالوها را در یک محیط باز یا در مخزن آب پرورش می دهند. به علت وفور حیواناتی همچون مارماهی و گربه ماهی، از اینها جهت تغذیه زالوها استفاده می کنند به طوریکه این حیوانات را بعد از کشتن در داخل ظرفی روی سکوی زالوها قرار می دهند که بعد از مدتی زالوها با آنها چسبیده و خون آنها را می مکند که البته در مقیاس بزرگ به صرفه نمی باشد.
تغذیه زالوها
در مزارع پرورش زالو که در آبگیرها یا شالیزارها، بر پا شده اند از یک حیوان همزیست همچون قورباغه جهت تغذیه زالوها استفاده می شود. به طوری که با رها کردن قورباغه ها در مزارع پرورش زالو، غذای طبیعی برای زالوها فراهم می شود و زالوها به طور مداوم از خون قورباغه ها تغذیه می کنند. البته این روش تغذیه مخصوص شرایط خاص می باشد که در همه جا استفاده نمی شود.
تغذیه زالوها با خون قورباغه
در کشورهایی همچون روسیه و آسیای میانه و آلمان برای پرورش زالو در مقیاس صنعتی، از خون تازه گاو که از کشتارگاهها تهیه می شود استفاده می شود. این خون بایستی از حیوانات سالم تهیه شده باشد. خون تازه سالم، بهترین ماده غذایی جهت تغذیه زالوها می باشد. درمراکز تحقیقاتی جهت تغذیه زالوی طبی از خون موش و خرگوش نیز استفاده می شود.
روشی دیگر برای تغذیه زالوها غوطه ورکردن آنها در خون می باشد که در تصویر زیر مشاهده می کنید.
تغذیه زالوها
تغذیه زالوها برای کارایی های مختلف

اگر هدف از پرورش زالو فروش زالو به مراکز زالودرمانی مثل اتاقهای جراحی باشد، بایستی زالو را به مقدار کم تغذیه کرد تا فقط به اندازه متوسط برسد. شش ماه بعد از رشد زالوها آنها را تغذیه و به مدت حداقل سه ماه در دمای 15-5 بدون تغذیه نگهداری می کنند تا گرسنه بمانند و جهت زالواندازی آماده شوند. در کل برای زالوانداختن چه زالوی کوچک باشد چه زالوی بزرگ بایستی زالوها گرسنه باشند. در زالواندازی در ناحیه صورت، از زالوهای کوچک گرسنه استفاده می کنند. در هنگام خرید زالو باید به اندازه و بهداشتی بودن زالوها برای زالودرمانی توجه کرد.
اگر هدف فرآوری زالو باشد، بایستی هر دو ماه یک بار به طور متوسط تغذیه شوند تا به اندازه و وزن مورد نظر برسند.
اگر هدف تکثیر زالو باشد، بایستی زالوهای رشد یافته در این موقعیت با خون تازه به طور کامل تغذیه شوند تا آماده زادآوری شوند. تغذیه زالوها بایستی حداقل دوماه قبل از جفتگیری باشد. در غیر این صورت شاهد تداخل در هضم غذا و جفتگیری خواهیم بود که منجر به تلفات خواهد شد. همچنین در فاصله بین جفتگیری و پیله گذاری نیز نباید تغذیه زالوها انجام شود.
هم اکنون در ایران مراکز زیادی در زمینه پرورش زالو، خرید زالو و فروش زالو به منظور ارائه راهنمایی به علاقه مندان پرورش زالو و ترویج شغل پرسود پرورش زالو اقدام به برگزاری دوره های آموزش پرورش زالو نموده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره آموزش پرورش زالو و خرید زالو و فروش زالو می توانید با شرکتهای مرتبط تماس حاصل فرمایید.
 
بالا پایین