Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

پیله گذاری زالو

اطلاعات موضوع

Kategori Adı طب سنتی
Konu Başlığı پیله گذاری زالو
نویسنده موضوع armanweb.co
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan armanweb.co

armanweb.co

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jul 28, 2016
ارسالی‌ها
14
پسندها
0
امتیازها
0

اعتبار :

زالو یکی از جانورانی است که از قدیم در طبیعت یافت می شده و مصرف پزشکی داشته اما امروزه به دلایلی از قبیل استفاده بی رویه از سموم کشاورزی در طبیعت و صید بی رویه افراد نسل این موجود در طبیعت رو به انقراض گزارش شده است و همین امر باعث تمایل افراد زیادی به پرورش زالو و خرید و فروش زالو شده است. از دیگر دلایل جذب افراد به خرید زالو و پرورش زالو و آموزش پرورش زالو ، سرمایه اولیه کم و بازار بکر فروش زالو به داخل و خارج کشور می باشد. با وجود راه اندازی راحت پرورش زالو ، این شغل نیازمند به تخصص زیادی می باشد زیرا بدون تخصص موفقیت خاصی در پرورش زالو حاصل نمی شود. یکی از مواردی که در پرورش زالو اتفاق می افتد مرحله پیله گذاری زالو می باشد که لازم است شخص پرورش دهنده زالو اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشد. در این مقاله مرحله پیله گذاری زالو توضیح داده می شود.
پیله گذاری زالو

بلوغ جنسی زالوی طبی هیرودومدیسینالیس بعد از گذشت 1-2 سال می باشد. البته درجه حرارت بالا (20 الی 29 درجه سانتی گراد) و تغذیه مناسب و به موقع، زالوها را برای رسیدن به این شرایط کمک خواهد کرد و باعث رشد آنها خواهد شد. جفتگیری زالوها در دمای بالاتر از 20 درجه سانتی گراد در آب یا در خشکی اتفاق می افتد که بعد از آن پیله گذاری زالو در فاصله زمانی 9-1 ماه اتفاق می افتد که این فاصله زمانی بستگی به شرایط زیست زالوها اعم از مقدار آب، دما ، نور، نحوه استراحت و موارد تاثیر گذار دیگر تعیین خواهد شد.
در پرورش زالو با تقسیم بندی استخرها، درجه بندی زالوها بهتر انجام خواهد شد که در نتیجه انتخاب زالوهای رشد یافته جهت زادآوری، راحتتر انجام می شود و تکثیر زالو به طور مصنوعی، نگهداشتن حساب زاد و ولد آنها به تلاش زیادی نیاز نخواهد داشت و هزینه غذادهی نیز پایین خواهد آمد که این موارد با اجرای مدیریت بالا امکان پذیر می باشد.
پیله ها تخم مرغی شکل و یا به شکل پیله کرم ابریشم می باشند و طول آنها در حدودcm 3-1 می شود. دیواره پیله از خارج شامل لایه اسفنجی که رطوبت را در خود حفظ می کند و به رنگ زرد متمایل به قهوهای(کرمی) می باشد و از داخل شامل لایه متراکم و فشرده ای است که به کلی محفظه داخلی پیله را آبندی کرده است و هنگام زایش کف سفیدی آن را احاطه می کند.
در تصویر زیر زالوهای رشد یافته بعد از حدود یک ماه آماده خروج از پیله ها هستند به طوری که تمام مواد مغذی داخل پیله را خورده و داخل پیله خالی نیز دیده می شود.
پیله گذاری زالو

پیله تولید شده به صورت ناقص به علت استرس و تنشی که به زالوی مولد در هنگام پیله گذاری زالو وارد شده است.

در تصاویر پایین پیله گذاری زالو در محیطهای مختلف دیده می شود.

زالوهای جوان رشد یافته در داخل پیله بعد از حدود یک ماه از دو سوراخ کنار پیله خارج خواهند شد سپس داخل آب شده همانند زالوهای بزرگ اقدام به شناکردن سینوسی عمودی خواهند کرد.




 
بالا پایین