Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

جفت گیری و تولید مثل زالو

اطلاعات موضوع

Kategori Adı طب سنتی
Konu Başlığı جفت گیری و تولید مثل زالو
نویسنده موضوع armanweb.co
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan armanweb.co

armanweb.co

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jul 28, 2016
ارسالی‌ها
14
پسندها
0
امتیازها
0

اعتبار :

پرورش زالو دارای مراحلی است از جمله مراحل آن جفت گیری و تولید مثل زالو ، پیله گذاری زالو و تکثیر زالو و ... می باشد. برای موفقیت در پرورش زالو و فروش زالو باید از تخصص کافی در این زمینه برخوردار باشید. پرورش زالو شغل کم هزینه و پرسودی است اما نیاز به تخصص زیادی دارد. برای کسب دانش و تخصص لازم در پرورش زالو می توانید در دوره های آموزش پرورش زالو شرکت کنید و یا با تهیه فیلم های آموزش پرورش زالو اقدام به یادگیری و راه اندازی شغل پرورش زالو نمایید و با پرورش زالو و فروش زالو به مراکز زالودرمانی سود خوبی به دست آورید.
جفت گیری و تولید مثل زالو

همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد یکی از مراحل پرورش زالو مرحله جفت گیری و تولید مثل زالو می باشد که در این مقاله به طور کامل توضیح داده می شود.


[h=2]جفت گیری و تولید مثل زالو[/h]اگرچه زالوها دوجنسی هستند اما جفت گیری و تولید مثل زالو به صورت لقاح متقابل دوطرفه در طی اسفند و فروردین همراه با آمیزش صورت می گیرد. ممکن است لقاح در آب یا خشکی باشد.
در اغلب زالوها دو زالو از طریق خطوط شکمی شان دریک وضعیت سر به دم، طوری که سوراخ تناسلی نر یکی مقابل سوراخ تناسلی ماده دیگری قرار می گیرد، تماس می یابند.
کیسه اسپرم یک زالو وارد سوراخ تناسلی ماده زالوی دیگری می شود و انتقالات متقابل مایع سمینال، شامل قرار گرفتن کیسه اسپرماتوفور داخل واژن هر دو زالو انجام می شود.
آمیزش در حدود یک ساعت پس از آن که دو آمیزش کننده جدا شدند پایان می یابد. لقاح در واژن صورت گرفته و تخم لقاح یافته برای توسعه و رشد بیشتر در داخل پیله آزاد می شود.
[h=2]پیله گذاری و تولید مثل زالو[/h]معمولا یک فاصله زمانی بین جفت گیریو کوکون گذاری وجود دارد که محتمل ترین علت آن، زمان لازم برای حرکت اسپرم از حفره بدنی به سمت تخمدان ها است. اگرچه برخی گونه ها ممکن است اسپرم را ذخیره کرده و لقاح را در شرایط ایده آل انجام دهند. چنین تاخیر زمانی زالوی طبی اروپایی (هیرودومدیسینالیس) که یک زالو از خانواده هیرودیده است به بیش از 9 ماه قبل از تشکیل کوکون می رسد و تخم ها در همان مرحله از رشد باقی می مانند.
ساختار و تولید کوکون در هیرودینه کاملا شبیه کم تاران است. غدد کلایتلوم، کوکون(پیله) را اطراف بدن زالو ترشح کرده و آن را با مایع آلبومینی پر می کنند.
پیله گذاری زالو

اکثر زالوها کوکونشان را به بستری متصل می کنند که این بستر ابتدا با تشریح بادکش قدامی(جلویی) آماده می شود. زالوها روی بستر در ناحیه آماده شده توسط کلایتلوم، تخم می گذارند سپس کوکون (پیله) را روی بستر اطراف تخم ها رشد می کنند.
این بستر می تواند هر چیزی اعم از یک صخره یا چوب، اسکلت خارجی یک جاندار و در مورد زالوهای گونه برانشیوبدلیدها، اسکلت خرچنگ آب شیرین باشد.
زالو بعد از پیل گذاری پیچ می خورد و هر دو انتها پیله را با ترشحاتی از بادکش قدامی (جلویی) می بندد. رخدادهایی که از این پس رخ می دهند وابسته به گونه ، جنس و یا خانواده زالو می باشد. پیله ها بعد از چند روز تیره رنگ و سخت می شوند.
پیله های گذاشته شده توسط زالوی طبی بعد از گذشت یک ماه آماده برای خروج از زالوهای جوان از آن خواهند شد. در این مدت یک ماهه لاروهای زالو از ماده مغذی داخل پیله که توسط زالوی مادر در آن تزریق شده تغذیه کرده به طوری که در روزهای آخر، زالوهای جوان که شبیه زالوهای مادر شده اند از سوراخهای دو طرف پیله خارج خواهند شد.
 
بالا پایین