Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سرویس دهندگان وب
Konu Başlığı انتخاب نوع هاست: ویندوز یا لینوکس؟
نویسنده موضوع ehsannasr
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ehsannasr

ehsannasr

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Apr 13, 2016
ارسالی‌ها
53
پسندها
7
امتیازها
0

اعتبار :

سوال این است: آیا نوع میزبانی یک وب سایت می تواند بر موفقیت تجاری آن اثر گذار باشد؟
پاسخ: قطعا انتخاب میزبانی وب مناسب می تواند بر موفقیت یک وب سایت تاثیر گذار باشد.
اگر چه بسیاری از ارائه کنندگان خدمات اینترنتی (ISP) فضا برای پست های وبلاگ یا برای ایجاد یک صفحه ی وب، ارائه می کنند ولی یکپارچه سازی فایل های چند رسانه ای با کیفیت بالا و یا یک فروشگاه خرده فروشی آنلاین نیاز به فضای بزرگتری دارد علاوه بر آن نیاز به یک پشتیببانی اختصاصیIT دارد. با وجودی که می دانیم، انتخاب میزبان وب مناسب، یا پلن مناسب تنها چیزی نیست که یک کسب و کار نیاز دارد، به همان اندازه انتخاب سیستم عامل مناسب که بهترین تناسب را با نیاز شما داشته باشد مهم است و انتخاب معمولا بین دو سیستم عاملی است که از همه محبوب تر است: ویندوز و لینوکس٫
سیستم عامل شما به طور عادی نمی تواند بر روی نوع هاستینگی که انتخاب می کنید تاثیر بگذارد. ولی نوع وب هاستینگی که شما نیاز دارید به میزان زیادی بسته به نوع زبان یا پایگاه داده ای است که ترجیح می دهید در وب سایت خود استفاده نمایید.
وقتی بحث وب هاستینگ مطرح است، لینوکس سیستم عاملی است که بیشتر برای وب سرورها ترجیح داده می شود. این به خاطر قابلیت اطمینان، ثبات و کارایی آن است. انتخاب سرویس میزبانی وب لینوکس اگر شما از PHP، Python، Perl یا CGI Scripting استفاده می کنید، توصیه می شود.
اگر شما مایلید از راه حل های آماده برای وب سایتتان استفاده نمایید مثل وبلاگ، سیستم های مدیریت محتوا یا انجمن ها، این مورد برای شما با یک هاست لینوکس با برنامه های open source به راحتی قابل دستیابی است.
اگر شما مایلید وب سایتهای پویا داشته باشید و قصد استفاده از ASP و ASP.Net دارید، هاست ویندوزی انتخاب مناسبی می باشد.
برنامه های ASP.Net به صورت عادی نیاز به برنامه نویسی روی سیستم کامپیوتری دارند قبل از اینکه شما بتوانید آنلاین از آنها استفاده نمایید.
میزبانی وب ویندوز نسبتا برنامه های کمتری برای انتخاب دارد که همه ی آنها نیاز به لایسنس دارند که بایستی توسط شما تهیه شود. هم چنین ویندوز به شما گزینه هایی برای یکپارچه سازی درجات مختلف از ساختار مدیریت طراحی برای وب سایت با استفاده از مکانیزم Drag- and- Drpp می دهد.
لینوکس از کنترل پنل هایی مثل سی پنل یا WHM استفاده می کند در حالی که ویندوز از پلسک استفاده می کند. اگرچه صنعت، ثبات پلت فرم لینوکس را بیش از ویندوز می داند دانسته های اخیر می گوید با تنظیمات درست سرور و نگهداری مناسب، سرورهای ویندوزی می تواند در مقابل همتای لینوکسی خود بسیار قابل اعتماد باشد. عملا تفاوت زیادی از نظر سرعت بین هاستهای ویندوز و لینوکس وجود ندارد چون سرعت بارگزاری تا حدود زیادی به عوامل دیگری چون میزان دیتا و زبان برنامه نویسی مورد استفاده، بستگی دارد.
نتیجه: لینوکس هم چنان به عنوان معتمد در میان کاربران باقی می ماند چون مدت زمان طولانی ای به این صورت بوده است اگر چه ویندوز هم پلت فرم پیشرفته ای است که قادر به استقرار و توسعه ی پایگاه های داده به لطف برنامه های کاربردی دارای مجوز آن، می باشد.

منبع: وبلاگ پویاسازان
 
بالا پایین