Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

گام های آسان ساخت سایت با وردپرس

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سیستم وردپرس
Konu Başlığı گام های آسان ساخت سایت با وردپرس
نویسنده موضوع cr@wler
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan cr@wler

cr@wler

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jul 18, 2016
ارسالی‌ها
24
پسندها
1
امتیازها
0

اعتبار :

گام های آسان ساخت سایت با وردپرس


گام اول: انتخاب بستر

پش از آنکه شما نگران موضوعاتی مانند شمای رنگ ها و نام دامنه باشید بایدتصمیم بگیرید که از چه پلت فرمی برای ساخت سایت خود می خواهید بهره ببرید.
منظور از بستر چیست؟

از ابتدای کار تمامی وب سایت ها با استفاده از کدهای html ایجاد میشدو در آنها از کدهای css و فلش نیز استفاده می شد. به همین خاطر است که بسیاری از مردم تصور می کنند که ساخت یک وب سایت از ابتدا کار خیلی سختی می باشد زیرا به مهارت های کد نویسی زیادی نیاز دارد. اما باید گفت که این تفکر امروزه خیلی هم درست نیست!در سال 2016 سیستم های مدیریت محتوا (cms) هایی شبیه به wordpress کاری کردند که مردم بتوانند وب سایت های خوبی را ایجاد نمایند. برای فهم ساده تر باید گفت که یک سیستم مدیریت محتوا یک سایت ساز است که شما می توانید وب سایت های خود را بدون انجام کد نویسی ایجاد نمایید. سه تا از مهم ترین این سایت ساز ها عبارتند از wordpress, joomla,drupal که بهترین این ها نیز هستند.
چرا ورد پرس از بقیه بهتر است؟

دلیل برتری ورد پرس در این است که شما می توانید وب سایت های خود را به راحتی هرچه تمام تر ایجاد کنید.

  • کاملا رایگان است و شما می توانید هر قالبی را که مایل باشید را انتخاب کنید. همچنین شما برای نصب وردپرس نیازی به پرداخت هیچ گونه هزینه ای ندارید و در ضمن یک اجتماع بزرگی از برنامه نویسان در حال توسعه بخش های مختلف این سیستم هستند و شما به راحتی می توانید از این ظرفیت بزرگ به صورت کاملا رایگان بهره ببرید.
  • برای شروع کنندگان طراحی سایت بسیار مناسب است. اگر شما بدانید که چطور باید از ورد استفاده کنید آنگاه برای اضافه نمودن محتوای خود به وب سایت نیز مشکلی نخواهید داشت. همچنین در ورد پرس افزونه های فراوانی وجود دارد که شما می توانید از هر کدام از آنها استفاده کرده و بخش های موردنیاز خود را با آنها ایجاد کنید.
  • برای وب سایت های بزرگ و کوچک مناسب می باشد. شما با استفاده از این سیستم می توانید از وبلاگ گرفته تا سایت های عظیم و حتی فروشگاه های اینترنتی را به خوبی ایجاد نمایید. در سراسر دنیا وب سایت های مهمی مانند سایت ناسا ،شبکه سی ان ان و ... توسط این سیستم ایجاد گردیده است.
  • سایت شما به صورت ریسپانسیو طراحی خواهد شد به این معنا که قابلیت نمایش درست در دستگاه هایی مانند تبلت و موبایل را نیز به خوبی خواهد داشت.
  • یک اجتماعی بزرگ جهانی از شما حمایت خواهند کرد. با این اجتماع بزرگ از تولید کنندگان قالب و نویسندگان افزونه ها شما می توانید هر سوالی را که دارید در این مکان پرسیده و قطعا پاسخی را نیز برای آن به دست خواهید آورد.
دیگر سایت ساز ها

Drupal یک سایت ساز قوی و مشهور در بین توسعه دهندگان و کدنویسان وب می باشد. اما دارای یک مستند سازی خیلی قوی نمی باشد و به همین دلیل انتخاب خوبی برای شروع کنندگان این حرفه نخواهد بود.Joomla بسیار شبیه ورد پرس می باشد و بیشتر برای ساخت فروشگاه های اینترنتی از آن استفاده می شود. اما برای اینکه بتوانید از آن نهایت استفاده را ببرید باید کمی کدنویسی نیز بلد باشید.
گام دوم : پیدا کردن یک نام دامنه و میزبانی وب

برای ایجاد یک وب سایت جدید شما نیاز به دو چیز اصلی دارید:

  • یک نام دامنه که در واقع نام وب سایت یا آدرس آن است.
  • میزبانی وب که سرویسی است برای نگهداری فایل های مرتبط با وب سایت شما.
همانطورکه گفته شد پلت فرم وردپرس به خودی خود رایگان می باشد اما برای نام دامنه و میزبانی وب شما باید مبالغی را پرداخت نمایید. این مبالغ به صورت سالیانه و بنا به نیاز شما می تواند رقم های مختلفی را دربر داشته باشد. اینکه شما بتوانید یک نام دامنه مستقل داشته باشید خیلی حرفه ای تر به نظر می رسد تا اینکه شما از نام های دیگر به عنوان زیر دامنه بهره ببرید. به همین ترتیب داشتن یک میزبانی اختصاصی نیز برای وب سایت شما می تواند یک وجهه کاملا حرفه ای تری به وب سایت شما بدهد و بتوانید به واسطه ان از امکانات بهتری نیز بهره مند شوید.
ثبت نام دامنه و میزبانی وب

شما امروزه برای اینکار مشکل خاصی ندارید و تعداد سازمان های ثبت کننده نام دامنه و میزبانی وب بسیار زیاد هستند. شما می توانید هر کدام از تعرفه های آنان را که متناسب با کار خود می دانید برگزینید و هر نوع امکانات جانبی را که دوست داشته باشید در کنار آنها فعال کنید. شما می توانید در کنار انها از ایمیل های مخصوصی مطابق با دامنه خود بهره ببرید. که این کار خود کمک زیادی به افزایش اعتبار سایت شما خواهد کرد.
چه نوع نام دامنه ای را باید انتخاب کرد؟


  • اگر شما درحال ساخت یک وب سایت برای شغل خود هستید نام دامنه شما بهتر است که با نام شرکت شما یکی باشد.
  • اگر برنامه شما ساخت سایت برای خودتان است آنگاه از هر نام دامنه دیگری نیز می توانید بهره ببرید.
نام های دامنه معمولا با com,.org,.net. ثبت می شوند اما در ماه های اخیر پسوند هایی مانند agency, .pizza. نیز به میدان آمده اند. اما پیشنهاد ما بر این است که شما بتوانید از نام های دامنه مشهور استفاده کنید و کمتر از نام های دامنه متفرقه استفاده کنید. زیرا این گونه نام ها جا افتاده هستند و شما می توانید اعتبار بهتری به واسطه آنها به دست آورید.
نکات اضافی انتخاب نام دامنه


  • ایا قابلیت برند شدن دارد؟ یعنی اینکه شما باید با توجه به حوزه کاری خود باید بتوانید از نام هایی که بیشتر قابلیت رساندن مفهوم را دارند استفاده کنید.
  • ایا به راحتی در خاطر سپرده می شود؟ شما باید بدانید که نام های کوتاه و عمیق بیشتر وراحت تر در ذهن جای می گیرند و اگر نام دامنه شما بسیار طولانی یا گنگ باشد این توانایی در آن به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.
  • قابل فهم باشد. به این معنا که اگر کسی نام دامنه شما را شنید بتواند بدون دیدن املای آن ، این نام را یادداشت کند یا به درستی تایپ کند این اصل خیلی مهم است که از نام های آشنای به ذهن استفاده شود.
گام سوم: ساخت سایت

بعد از اینکه شما توانستید نام دامنه و میزبان وب مناسبی را برای سایت خود پیدا کنید آنگاه شما می توانید کار ساخت سایت را آغاز نمایید.نصب وردپرسدوراه کلی برای نصب وردپرس وجود دارد.

  1. نصب با یک کلیک
بسیاری از نرم افزارها هستند که با این اصطلاح کار می کنند. شما با یک کلیک آن را خواهید ساخت. و این شیوه عملکردی برای وب سایت ها و سایت سازها نیز در نظر گرفته شده است. دراین جا گام های مورد نیاز برای این کار را خدمت شما عرض خواهیم کرد.

  • به حساب کاربری خود ورود نمایید.
  • به بخش کنترل پنل مراجعه کنید.
  • به دنبال ایکون وردپرس باشید.
  • دامنه ای را که می خواهید نصب کنید را انتخاب کنید.
  • بر روی دکمه نصب کلید کنید.

  1. نصب دستی
برای بخش هایی که این امکان را ندارد به بخش مستندات نصب دستی وردپرس مراجعه کنید.انتخاب یک قالب برای وب سایتبعد از انجام مراحل قبلی حال نوبت به آن رسیده است که شما برای وب سایت خود یک قالب انتخاب کنید. انتخاب قالب مناسب کار بسیار راحتی می باشد و شما می توانید از بین هزاران قالب ایجاد شده در فضای وب یکی را به سلیقه خود انتخاب کنید. برای انتخاب قالب به یکی از روش های زیر عمل کنید.

  1. به قسمت داشبورد خود وارد شوید
هر چیزی که شما به آن نیاز داشته باشید به صورت برچسب گذاری شده در اختیار شما قرار گرفته است ودر نتیجه هیچ مشکلی برای ادامه کار نخواهید داشت.

  1. دسترسی به قالب های رایگان
به محض اینکه شما به بخش داشبورد خود وارد می شوید می توانید به 1500 قالب آماده ورد پرس دسترسی داشته باشید. شما حتی می توانید قالب های مد نظر خود را در دسته بندی های مختلف مشاهده کنید و امکان جستجوی قالب ها نیز برای شما وجود دارد. اگراین قالب ها پاسخگوی نیاز شما نبود انگاه می توانید به themeforest.net نیز مراجعه کنید تا بتوانید قالب های مد نظر خود را نیز انتخاب کنید. پس از انتخاب قالب نصب آن بسیار کار اسانی می باشد لازم است که ابتدا شما ان را دانلود کنید و سپس می توانید به راحتی آن را نصب کنید.با استفاده از امکان جستجوی پیشرفته موجود در بخش قالب ها قادر خواهید بود تا به دنبال قالب های ریسپانسیو نیز بگردید.دلایل داشتن سایت با سایت ساز

  1. وب سایت یک عنصر ایستا نمی باشد. بلکه به صورت پویا کار می کند. و همیشه در حال تغییر می باشد. در همان لحظه ای که شما مطلبی را آماده می کنید می توانید آن را در وب سایت خود به انتشار برسانید. شما دیگر نیازی نخواهید داشت تا کپی های زیادی از آن ایجاد کنید و به مخاطبان خود ارسال کنید. شما فقط کافیست که بتوانید مطالب وب سایت خود را به روز رسانی کنید.
  2. داشتن یک وب سایت با سایت ساز وردپرس می تواند به شما کمک کند تا همیشه در دسترس باشید. اگر تمام چیزی که شما نیاز دارید یک رزومه کاری باشد آنگاه می توانید از خیل عظیمی از قالب های آماده اینکار استفاده کنید. بدین ترتیب هر کسی می تواند به وب سایت شما مراجعه کرده و تمامی موارد مرتبط با رزومه کاری را در معرض دید مخاطبان و مشتریان خود قرار دهید. به همین دلیل وقتی که شما دارای یک وب سایت این چنینی هستید می توانید بیشتر در معرض دید باشید و برند کاری یا تجربه ای خود را به صورت چشم گیری افزایش دهید. در ضمن شما می توانید از امکانات گسترده این قالب ها برای چت کردن ، نمایش سوالات متداول و ... استفاده کنید. همچنین می توانید از این ظرفیت برای ایجاد تعامل با کاربر و در نتیجه افزایش تجربه کاربری سایت استفاده کنید.
  3. بسیاری ازافراد هنوز وب سایت ندارند. امروزه لازمه و شرط موفقیت در این است که شما بتوانید خود را در عرصه وب مطرح کنید و داشتن یک وب سایت می تواند به شما در این امر مهم بسیار کمک کند. و این کار به این معناست که شما وقت و زمان زیادی را صرف این کرده اید که وب سایت را ایجاد کنید و از این لحاظ نیز می توانید به مخاطبان خود بفهمانید که قدرت ها و مهارت های دیگری مانند ساخت سایت را نیز دارید.
  4. شما در ضمن مهارت هایی را کسب کرده اید که می تواند به شما در اینده بسیار کمک کند. یادگیری ساخت یک وب سایت به شما کمک می کند که در کنار آن مهارت های زیاد دیگری را نیز به دست آورده باشید.
استفاده از پوسته هاوردپرس به شما این قابلیت رو می دهد که پوسته هایی به صورت دینامیک بسازید و از آن ها استفاده کنید. این کار با استفاده از تگ های پوسته انجام می پذیرد.تگ های پوستهوردپرس به زبان PHP نوشته شده است ولی شما برای ساخت پوسته برای وردپرس نیازی به یادگیری زبان PHP ندارید و کافیست در مکان های لازم از تگ های پوسته ها استفاده کنید ( جهت مشاهده این تگ ها به این آدرس بروید) .ویرایش گر پوستهشما قادر خواهید بود مستقیما از داخل پنل مدیریتی وردپرس فایل های پوسته خودتان را ویرایش کنید.پوسته های فراوانوردپرس دارای بیش از ۶ هزار پوسته است و این یعنی برطرف کردن تمام اشخاص با هر سلیقه ای. برای مشاهده و دانلود پوسته های فارسی شده به این آدرس مراجعه کنید.افزونه هاوردپرس دارای صدها افزونه است که این افزونه ها به شما این اختیار را می دهند که هر قابلیتی که نیاز دارید را تنها با چند مرحله ساده به وردپرس اضافه کنید. بطور مثال شما بوسیله این افزونه ها قادر خواهید بود براحتی اقدام به ساخت فوتوبلاگ – پادکست – گالری – فروشگاه و … کنید. برای مشاهده و دانلود افزونه های فارسی شده به این آدرس مراجعه کنید.ساخت محتوارمز عبور برای مطالبشما می توانید براحتی برای مطالب و صفحات خود رمز عبور قرار دهید. بدین صورت بازدیدکنندگان تنها در صورت وارد کردن رمز صحیح قادر به مشاهده مطالب خواهند بود.نام لاتینشما با استفاده از این قابلیت قادر خواهید بود که آدرس لینک مطالب و صفحات خود را تعیین کنید. این قابلیت یک قابلیت رویایی برای کاربران فارسی زبان می باشد.فرستادن مطلب برای آیندهشما قادر هستید مطلبی را امروز بنویسید و با تنظیم کردن آن کاری کنید که وردپرس بطور خودکار آن مطلب را در تاریخ و ساعت مشخص شده توسط شما به سایت بفرستد.مطالب چند صفحه ایاگر مطالب شما طولانی هست شما می توانید مطالب خود را به چند صفحه تقسیم کنید تا دیگر کاربران شما نیاز به بالا و پایین بردن صفحه نباشند.بارگذاری فایل و تصاویرشما بصورت مستقیم در قسمت نوشتن مطالب در وردپرس قادر هستید فایل ها و تصاویر مورد نیاز خود را بصورت مستقیم بارگذاری ( آپلود ) کرده و تنها با یک کلیک آنرا درون مطلب خود جاسازی کنید.دسته بندی مطالبشما قادر هستید برای یک مطلب بی نهایت دسته بندی و موضوع تعیین کنید. همچنین می توانید برای موضوعات زیر مجموعه و برای زیر مجموعه ها نیز زیر مجموعه و الی آخر تعریف کنید .شکلک هاوردپرس بصورت خودکار کاراکترهایی مانند “:)” را تبدیل به شکلک ها می کند.ذخیره بصورت پیش نویسخیلی از موافق ممکن هست شما مطلبی را نیمه کاره بنویسید. در وردپرس قادر هستید این مطالب را که هنوز آمادگی درج در سایت و یا وبلاگ را ندارند بصورت پیش نویس ذخیره کنید تا در زمان مورد نیاز آنها را منتشر کنید.برای دسترسی به مقالات بیشتر می توانید به بخش مقالات لیو سایت ساز مراجعه کنید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا پایین