Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

استفاده از تصویر در طراحی سایت

اطلاعات موضوع

Kategori Adı فناوری اطلاعات
Konu Başlığı استفاده از تصویر در طراحی سایت
نویسنده موضوع karait.seo
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan SaraAnistion

karait.seo

کـاربـر جـد یـد
تاریخ ثبت‌نام
Oct 16, 2016
ارسالی‌ها
4
پسندها
1
امتیازها
0

اعتبار :

ک تصویر به اندازه صدها کلمه میتواند در انتقال مفاهیم به کاربر موثر باشد.همین جلمه نشان دهنده اهمیت استفاده از تصاویر در طراحی سایت است و ربطی به دینامیک یا استاتیک بودن سایت شما ندارد.حتی برای طراحی سایت فروشگاه اینترنتی هم باید از تصاویر استفاده کنید زیرا استفاده مناسب از تصاویر به کاربران شما کمک میکند بهتر و راحت تر متوجه موضوع مطالب شما بشوند و درک مطلب بهتری داشته باشند و از طرف دیگر استفاده از تصاویر باعث زیبا سازی بصری سایت شما میشود و مطالب شما را از حالت خشکی و یکنواخت بودن خارج میکند.
ک تصویر به اندازه صدها کلمه میتواند در انتقال مفاهیم به کاربر موثر باشد.همین جلمه نشان دهنده اهمیت استفاده از تصاویر در طراحی سایت است و ربطی به دینامیک یا استاتیک بودن سایت شما ندارد.حتی برای طراحی سایت فروشگاه اینترنتی هم باید از تصاویر استفاده کنید زیرا استفاده مناسب از تصاویر به کاربران شما کمک میکند بهتر و راحت تر متوجه موضوع مطالب شما بشوند و درک مطلب بهتری داشته باشند و از طرف دیگر استفاده از تصاویر باعث زیبا سازی بصری سایت شما میشود و مطالب شما را از حالت خشکی و یکنواخت بودن خارج میکند. برای استفاده از تصاویر در سایت هم مانند سایر امکانات سایت باید قوانین و اصول خاصی رعایت شود تا باعث نتیجه مطلوب شود و رابط کاربری سایت را بهبود ببخشد در غیر این صورت با استفاده غیر اصولی از تصاویر باعث بوجود آمدن مشکلات زیاد برای کاربران سایت و آزار دیدن کاربران و همچنین کاهش سرعت سایت و بالا رفتن نرخ پرش خواهد شد.

تصویر بالا آنالیز انجام شده بر روی چشم ۵۰۰ کاربر مختلف از یک سایت است که نشان میدهد بعد از ورود کاربران به سایت کدام بخشها بیشتر از همه مورد توجه آنها قرار گرفته.همانطور که در تصویر میبینید منوی اصلی سایت و بعد از آن بخشهای دارای تصویر از مهم ترین قسمت هایی است که هر کاربری بعد از ورود به سایت به آن توجه میکند.پس باید از تصاویر به شکل درست در طراحی سایت استفاده کرد تا بهترین بازدهی را داشته باشد.
۱-تصاویر متناسب با طراحی سایت :

هنگامی که قصد دارید برای سایت و مطالب خود تصویری انتخاب کنید باید بدانید که چه تصویری مناسب طراحی سایت شما است.استفاده از هر نوع تصویری در سایت مجاز نیست. اگر شما سایتی درمورد حیوانات دارید پس باید تا حد ممکن از تصاویر حیوانات در سایت استفاده کنید .
به طور کلی نوع تصاویری که در سایت استفاده میکنید باید با موضوع سایت شما یکسان باشد تا بعد از ورود کاربر به سایت به یک نگاه متوجه شود سایت شما درباره چیست
اگر در سایت مقاله منتشر میکنید در میان مقالات از یک یا چند تصویر هم موضوع با مقاله خود استفاده کنید . این کار هم به کاربر کمک میکند تا بهتر متوجه مطالب شما بشود و هم در مقالات طولانی جلوی خستگی کاربر را میگیرد و از طرف دیگر برای سئو سایت شما هم موثر است.در سایت فروشگاهی هم باید حتما تصاویری با کیفیت و مناسب با نوع محصول قرار دهید تا کاربر بتواند بهتر و با اطمینان بیشتری خرید کند.
۲- حجم و سایز تصاویر در طراحی سایت :

نکته بعدی که باید در هنگام استفاده از تصاویر به آن دقت کنید مربوط به حجم فایل تصویر و سایز آن است که هر کدام از اینها اصول خاص خود را دارد.
طبق تحقیقات متوسط حجم صفحه یک سایت حدود ۱٫۲۵ مگابایت است که ۶۱٫۵% از این حجم مربوط به تصاویر است.
در انتخاب تصاویر باید دقت کنید که سایز آنها مناسب با عرض ضفحه و اندازه مقالات شما باشد. برای مثال اگر در مقالات سایت خود از تصاویر استفاده میکنید سایز ۶۰۰*۴۰۰ مناسب است. اگر تصویر انتخابی شما بزرگتر از این سایت است میتوانید با استفاده از نرم افزارهای ویرایش تصویر مانند فتوشاپ خیلی راحت سایز تصویر را کوچک کنید یا بخشهای اضافی آن را کات کنید.
حجم تصویر هم بخش مهم بعدی در طراحی وب سایت است. سعی کنید تا حد ممکن از تصاویر با فرمت png , jpeg استفاده کنید. این فرمت ها در عین حال که کیفیت مناسبی دارند حجم خیلی کمی میگیرند و در نتیجه حجم نهایی صفحه سایت شما سبک میشود. و در مقابل تصاویری با فرمت bmp , tiff بسیار حجیم هستند و استفاده از آنها در طراحی سایت به هیچ وجه توصیه نمیشود
اگر از سیستم های مدیریت محتوی مانند وردپرس استفاده میکنید افزونه های فراوانی برای کاهش حجم تصاویر وجود دارد که میتواند تصاویر شما را بصورت اتوماتیک فشرده سازی کند بدون آنکه کیفیت آن کم شود.از معروف ترین این افزونه ها که رایگان هم هست میتوان به Smushit اشاره کرد. این پلاگین را میتوانید از :
پنل مدیریت وردپرس >> افزونه ها >> افزودن

نصب کنید و فقط کافیست آن را فعال کنید و هیچ تنظیمات خاصی ندارد. بعد از فعال سازی بصورت اتوماتیک هر تصویری که در سایت آپلود کنید فشرده میشود بدون تغییر در کیفیت آن.

لینک منبع : استفاده از تصویر در طراحی سایت
 

SaraAnistion

کـاربـر جـد یـد
تاریخ ثبت‌نام
Apr 6, 2016
ارسالی‌ها
1
پسندها
0
امتیازها
1

اعتبار :

بسیار عالی بود، ممنون بابت به اشتراک گذاری لطفا بازهم از این قبیل مقالات مرتبط با حوضه طراحی سایت و سئو در انجمن قرار دهید
 
بالا پایین