Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

تولید بال رباتیک با الهام از سوسک/ عکس

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار علمی
Konu Başlığı تولید بال رباتیک با الهام از سوسک\/ عکس
نویسنده موضوع DaniyaL
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan DaniyaL

DaniyaL

Wing To Fly
کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
Feb 5, 2014
ارسالی‌ها
1,300
پسندها
1,877
امتیازها
113
محل سکونت
Rasht
دل نوشته
آدمها تو را نمی فهمند فقط ترجمه ات میکنند آن هم به زبان خودشان
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
جنسیت
ماه تولد

اعتبار :

از دلایل اصلی تمایل نسبت به تولید ربات در سایز کوچک، قابلیت‌ کنترل بالا و گذر از موانع با جهش به کمک بال‌ است. در واقع ربات‌های کوچک با قابلیت جهش حتی می‌توانند از موانعی که ربات‌های بزرگ با مشکل مواجه می‌شوند نیز عبور کنند. سوسک رباتیک جدید دارای چهار پا و یک لایه محافظ برای جلوگیری از آسیب به بالها در اثر ضربه است.
استفاده از غلاف محافظ بال‌های اصلی علاوه بر جلوگیری از آسیب احتمالی دارای کاربرد مهم دیگری است. هنگامی که ربات پس از پرش به صورت وارونه روی زمین قرار گرفت، با استفاده از غلاف محافظ بال می‌توان آن را به حالت معمولی بازگرداند، بنابراین این ربات هیچ وقت در پشت موانع گرفتار نخواهد شد.

پروفسور لی ویا، متخصص مهندسی رباتیک از دانشگاه برکلی عنوان کرد: به طور کلی در علوم رباتیک دو عامل اصلی باعث محدودیت در طراحی ربات‌ها می‌شود. اولین مبحث مسئله گیر کردن ربات پشت موانع موجود در مسیر است و دومین مبحث نیز بازگرداندن ربات به حالت اولیه پس از افتادن یا وارونه شدن است. وی در ادامه افزود: مهمترین دستاورد ما در این پژوهش طراحی غلاف ویژه برای محافظت از بال‌ها و بازگشت ربات به حالت اولیه پس از وارونه شدن است، بنابراین احتمال گیرافتادن ربات غیرممکن می‌شود.
 
بالا پایین