Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

چگونه خطاهای رایج یک وب سایت را تست کنیم؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مقالات و آموزش ها
Konu Başlığı چگونه خطاهای رایج یک وب سایت را تست کنیم؟
نویسنده موضوع portal
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan portal

portal

کـاربـر جـد یـد
تاریخ ثبت‌نام
Mar 5, 2016
ارسالی‌ها
25
پسندها
23
امتیازها
0

اعتبار :

چگونه خطاهای رایج یک وب سایت را تست کنیم؟


یکی از مسائل مهمی که در طراحی سایت باید مد نظر داشته باشید، بحث تست و آزمایش وب سایت است. تست و آزمایش وب سایت، به معنای تست کیفیت استفاده از کاربران سایت است. مطمئناً هر طراح سایتی، طرح های مورد علاقه خود را می پسندند. همه کاربران سایت ها مطمئناً دوست تا خیلی راحت از وب سایت خود استفاده کنند و نیازی به یادگیری مهارت های خاص در زمینه جستجوی مطالب مورد نظرشان نداشته باشند. باید بدانیم که تست و آزمایش یک وب سایت بر پایه چندین معیار انجام می شود.

کاربری که از وب سایت شما بازدید می کند ، تمایل دارد تا با سرعت زیاد با محیط کاربری وب سایت شما ارتباط برقرار کند و خیلی راحت بتواند مطالب مورد نظر خود را در وب سایت شما جستجو کند و سریع سراغ اصل مطلب برود. کارآیی استفاده از وب سایت خیلی مهم است. کاربران باید یاد بگیرند که چگونه از وب سایت برای یافتن مطالب خود استفاده کنند. کاربران خیلی عجول هستند. آن ها می خواهند تا سریع هدف خود را پیدا کنند. حتی کاربرانی که قبلا هم از وب سایت شما استفاده کردند، باید به خاطر داشته باشند که قبلا چگونه خود را با محیط کاربری وب سایت تطبیق داده و از چه طریقی مطالب مورد نظر خود را جستجو کردند. این کار به موفقیت وب سایت شما کمک می کند.

این فرآیند در ذهن افراد می ماند. کاربران می دانند که وب سایت قبلی چه مشکلاتی داشته است. اما آیا این خطاها ،خیلی زیاد و جدی هستند یا بالعکس خیلی به چشم نمی آیند. خوب بالاخره کاربران وب سایت از وب سایت شما استفاده کردند و این شما هستید که باید میزان رضایت کاربران خود را ارزیابی کنید. آیا آن ها از وب سایت شما رضایت دارند یا خیر؟ کاربران باید از کار با وب سایت شما لذت ببرند.

اگر شما نمی توانید رضایت کاربران خود را جلب کنید ، باید مشکل خود را پیدا کرده و وب سایت خود را مورد بررسی قرار دهید. بعضی از طراحان سایت، وب سایت خود را تضمین می کنند و شما این کار را انجام ندادید. من در اینجا به رایج ترین خطاهای کاربران در طراحی سایت اشاره می کنم.

استفاده از لینک های غیر استاندارد در طراحی سایت
طراحان باید طوری لینک ها را در وب سایت خود را طراحی کنند که کاربران به راحتی بتوانند بر روی این لینک ها کلیک کنند. اگر لینک های وب سایت شما خیلی کوچک باشند و کاربران نتوانند آن ها را ببینند ، مطمئنا با ماوس بر روی لینک مورد نظر کلیک می کند که کار دقیقی نیست. پس طراحان وب سایت باید لینک های وب سایت خود را با اندازه های استانداردی طراحی کنند. اگر کاربران نتوانند از لینک های شما استفاده کنند ، مطمئنا به دنیال استراتژی دیگری می گردند تا بتوانند به هدف خود برسند.

اگر طراحان وب سایت از لینک های بزرگی در طراحی وب سایت خود استفاده کنند ، کاربران را با مشکل مواجه خواهند کرد. علت این امر این است که کاربران با دیدن لینک های غیر استاندارد و بزرگ، دقیقا نمیدانند که باید از کدام لینک استفاده کنند. چرا که طراحان وب سایت ، بین لینک های بزرگ هیچ فاصله ای در نظر نمی گیرند. طراحان می توانند از CSS برای لینک های خود استفاده کنند.

ما در اینجا یک مثال برای شما می آوریم. لطفا این وب سایت را نگاه نمایید. برطبق اخباری که وب سایت هکرها به نام Y Combiner دادند،شما در مورد شروع یک تجارت،چه مطالب را می توانید در وب سایت پیدا کنید؟

پیشنهادات و نظرات کاربران در این لینک های کوچک گذاشته می شوند و خیلی ریز هستند. شما باید خوشحال باشید که با چند بار کلیک کردن بر وی لینک ها ، می توانید مطالب مورد نظر خود را ببینید.

سو استفاده از صفحات سایت
طراحی صفحات سایت ، هدف اصلی طراحان وب می باشد. زمانی که طراحان ، صفحات وب سایت خود را به صورت استاندارد طراحی می کنند ، در نتیجه توجه کاربران را به سمت وب سایت خود جلب سوق می دهند. چرا که کاربران ، جذب طراحی اولیه سایت می شوند. طراحان برای رسیدن به اهداف خود ، مطالب متفاوت را در صفحات مختلف قرار می دهند و لیست طولانی ای از مطالب را پیش روی کاربران وب سایت خود قرار می دهند.

در اصل طراحان، از صفحات وب سوء استفاده می کنند. این کار باعث می شود تا آن ها نتوانند وب سایت خود را به صورت استاندارد مورد ارزیابی قرار دهند. بعضی از طراحان برای رسیدن به اهداف خود ، مطالب متفاوت را در صفحات مختلف قرار می دهند و لیست طولانی ای از مطالب را پیش روی کاربران وب سایت خود قرار می دهند. البته هدف آن ها از انجام این کار این است که می خواهند تعداد بازدید های وبسایت خود را بالا ببرند. مجلات نیز با سوء استفاده کردن از صفحات برای خود درآمد زایی کرده و تبلیغات خود را در این صفحات به نمایش می گذارند.

لطفا نگاهی به وب سایت abuse در مجله Wiredبیندازید. توجه داشته باشید که این مقاله ، لوگوی رنگارنگی دارد و مطالب خود را به 8 گروه طبقه بندی کرده و هر 8 طبقه بندی را در یک صفحه وب سایت قرار داده است. مقالاتی که سنگین هستند نمی توانند این کار را انجام دهند. چرا که سرعت load و پردازش آن ها پایین می آید. بدترین حالت ممکنه این است که کاربران وب سایت برای خواند مطالب مجبور شوند تا چند بار کلیک کنند.

سوء استفاده کردن از صفحات وب سایت، در بهینه ساز تاثیر بسیار منفی می گذارد. شما باید برای بهینه سازی وب سایت خود ، مطالب وب سایت را در صفحات مختلفی قرار دهید. این کار باعث می شود تا تعداد تکرار کلید واژگان در هر صفحه کاهش یابد. اگر تعداد مطالب گذاشته شده در یک صفحه بیش از حد باشد ، موتور های جستجو با مشکل مواجه شده و نمی توانند کلمات را به خوبی توضیح دهند.در نتیجه رتبه وب سایت پایین می آید.

مطالب را به سختی بررسی می کنند
مطالبی که به سختی اسکن می شوند، مطالبی هستند که خیلی بد کپی شدند.کپی مطالب مورد دلخواه در وب سایت ، برای ارزیابی و تست وب سایت بسیار مهم می باشد. قبل از اینکه بخواهید راجعه به کپی از مطالب فکر کنید ، بهتر است رفتار کاربران وب سایت خود را مدنظر قرار دهید. شما طراحان وب سایت باید به این نکته توجه کنید که کاربران تمایل ندارند تا همه مطالب وب سایت را از بالا تا پایین بخوانند. البته نباید این انتظار را از آنها داشته باشد.

بالواقع کاربران وب سایت ها خیلی سریع نگاهی به مطالب وب سایت انداخته و به اصل موضوع می چسبند. شما طراحان وب سایت باید به این نکته توجه داشته باشید که نباید کاربران خود را با اطلاعات بسیار زیاد در وب سایت بمباران کنید.این کار ، کاربران را به شدت عصبانی می کند. شما طراحان باید برای داشتن وب سایتی موفق ، مطالب اصلی را در وب سایت خود قرار دهید که دقیقا مد نظر کاربران می باشد. چرا که آن ها فقط دنبال مطالب مورد دلخواه خود می گردند و کاری به بقیه مطالب گذاشته شده در وب سایت ندارند.

شما طراحان باید وب سایت خود را خیلی شفاف و واضح طراحی کنید تا بتوانید توجه کاربران را به سمت وب سایت خود جلب کرده و تعداد بازدید گنندگان وب سایت خود را بالا ببرید. تا آن جایی که امکان دارد فونت مطالب را برای کاربران درشت کنید و از رنگ های متضاد برای جذب بیشتر توجه آن ها استفاده کنید.

نگاهی به این صفحه وب بیندازید که خیلی خوب مطالب وب سایت خود را سازمان دهی کرده است. کاربران از همان ابتدا ، به سمت screenshot ها و سرفصل هایی می شوند که فونت بسیار بزرگی دارند. زمانی که شما تمایل دارید تا برنامه ها را کپی کنید ، به راحتی می توانید با scroll کردن صفحات ، این کار را خیلی انجام دهید. این وب سایت ، به گونه ای مطالب خود را در اختیار کاربران قرار داده که آن ها خیلی سریع می توانند آن ها را بخواهند و حتی مطالب را به صورت پاراگراف های خیلی منسجم سازمان دهی کرده است و توضیح مختصری از مطالب می دهد.

سوالات بسیاری در ذهن طراح باقی می ماند
قابلیت تست وب سایت با پارامتر های مختلفی انجام می شود و ما طراحان وب سایت باید احساس کاربران را راجع به مطالب وب سایت و اسکن مطالب مورد نظر آن ها را مورد ارزیابی قرار دهیم. زمانی که می خواهید وب سایت خود را طراحی کنید ، خود را جای کاربران بگذارید. آنها از چه طریقی می توانند مطالب وب سایت را به راحتی جستجو کنند؟ آیا آنها آخرین باری که از وب سایت شما استفاده کردند را به خاطر دارند؟ زمانی که آن ها مجددا تمایل دارند تا از وب سایت شما بازدید کنند ، آیا واقعا می دانند که کجا باید بروند و از چه طریقی مطالب مورد نظر خود را جستجو کنند؟ آیا آن ها از وب سایت شما راضی هستند؟ شما طراحان باید همه این سوالات را برای طراحی وب سایت خود مد نظر داشته باشید.

زمانی که طراحان سایت را به خوبی ارزیابی می کنند ، یقینا وب سایت موفقی خواهند داشت. هر چه بیشتر کاربران از مطالب وب سایت شما استفاده کنند ، بیشتر به سمت وب سایت شما باز میگردند. همچنین کاربران ، وب سایت شما را به دوستان و افراد دیگر معرفی کرده و مجددا به سراغ وب سایت شما می آیند. در نتیجه تعداد بازدیدکنندگان وب سایت شما بالاتر رفته و رتبه وب سایت شما افزایش می یابد. شما بهتر است تا آن جایی که امکان دارد ، مسئولیت تبلیغات وب سایت خود را بر عهده بگیرید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Google
بالا پایین