Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

راهنمای انتخاب عینک آفتابی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı روش های زندگی بهتر
Konu Başlığı راهنمای انتخاب عینک آفتابی
نویسنده موضوع seomabna
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan seomabna

seomabna

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jul 4, 2016
ارسالی‌ها
8
پسندها
0
امتیازها
0

اعتبار :

ازجمله ملزومات آقایان برای روزهای تابستانی و روزهای آفتابی، استفاده از عینک‌ آفتابی است. عینک‌های آفتابی در طول پنجاه سالی که از قدمت آن‌ها می‌گذرد تفاوت چندانی نداشته‌اند. جای تعجب نیست که عینک آفتابی پدر و پدربزرگتان بسیار شبیه عینکی باشد که همین دیروز شما خریده‌اید. عینک هایی که تمام دهه‌ها از داشتنش راضی بوده اند؛ اما عینک‌های آفتابی که به‌عنوان مدل انتخاب می‌شوند روندی متفاوت دارند، روندی که در آن استایل و سبک عینک‌ها در هرسال تغییر می‌کند؛ بنابراین ما از جوشا مَتا (Jousha Matta) به‌عنوان مؤسس بوتیک عینک یک ممیز هفتاد و چهار (onepointsevenfour) برای انتخاب عینک آفتابی مد سال کمک گرفته‌ایم. آیا نیازی هست عینک آفتابی خودتان را عوض کنید؟ ما برای شما ۲۰ برند خاص عینک آفتابی را معرفی خواهیم کرد، با بنیتا همراه باشید. تا با آن‌ها آشنا شوید و درست انتخاب کنید.
ابتدا به نکات کلی در مورد این عینک‌ها دقت کنید:
همگام با مد
به نظر شما مردان باید روی چه شکلی از عینک‌ آفتابی به‌عنوان مد سال حساب کنند؟ شرایط کنونی عینک‌های آفتابی مد مردانه به این صورت است که عینک‌هایی با شیشه‌های کلاسیک همچنان مد هستند از طرفی تازه‌واردهایی با شیشه‌های گرد و مربعی هم به صحنه مد عینک آفتابی مردانه سال ۲۰۱۶ واردشده است. ماتا می‌گوید قاب‌های گرد بر اساس اسطوره‌های موسیقی قدیمی دوباره جان گرفته‌اند. در مراسم اس اس ۲۰۱۶ ما شاهد برگشت عینک‌های دهه هفتاد و شصت بودیم و به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که عینک‌های خلبانی و گرد در حال بازگشت هستند.
شرکت ری بن (Ray Ban) برای اولین بار برای مردانی که همانند خلبان‌ها به دنبال ماجراجویی بودند عینک‌های خلبانی را ساخت. این کار در دهه شصت میلادی صورت گرفت، پس از گذشت سال‌ها و در دهه هشتاد میلادی فردی مرکوری (Freddie Mercury) دوباره تغییرات اساسی در این عینک‌ها به وجود آورد و دوباره آن‌ها را احیا کرد. از آن به بعد همواره موردتوجه مردان قرارگرفته است.دلیل این‌همه محبوبیت را می‌توان در هماهنگی عجیب این شکل از عینک با بیشتر صورت‌های مردانه این زمانه دانست. چیزی که یکی از ملزومات انتخاب عینک است. این محبوبیت باعث شد این شکل از عینک‌ها در طول زمان توسط برندهای مختلف تغییر شکل دهند ازجمله تغییر قاب آن‌ها به قاب فلزی و تغییر شیشه آن‌ها به سلولزی استاتی و آیینه.
این تغییرات هم باعث بیشتر شدن محبوبیت این شکل از عینک‌ها شد. مدل‌هایی که امسال دچار تحلیل در شهرت شده‌اند مدل‌های بیضی گونه و مربعی هستند. برای این شکل از عینک‌ها واقعاً دشوار است در مقابل محبوبیت عینک‌های خلبانی بایستند. فریم‌های گرد و قدیمی حدود بیست یا سی سال پیش از محبوبیت بالایی برخوردار بودند. جنس ان روزی این عینک‌ها فلزات بی‌دوام و شیشه‌های شکننده بودند ولی امروزه این عینک‌ها از جنس تیتانیوم، فلزات باکیفیت بالا هستند. لنزها هم عقب نمانده‌اند. نکته‌ای که می‌ماند این است که این عینک‌ها برای صورت‌های کودکانه اصلاً مناسب نیست، این قاب عینک برای صورت‌های لاغر و مردانه بسیار جذاب هستند.
عینک‌های رنگی مردانه
تغییر رنگ عینک‌ آفتابی امسال یکی از مهم‌ترین اتفاقات است. از رنگ‌های خاکستری به رنگ‌های روشن تغییر رنگ داده‌ایم. به گفته مت: این تغییر رنگ فقط شامل لنزها نیست، بلکه قاب عینک‌ها هم‌تغییر رنگ داده‌اند. درحالی‌که همیشه رنگ‌های خنثی و خاکی جزء مدهای عینک در کل سال‌ها هستند، امسال این رنگ‌ها به زرد و قرمز و نقره‌ای تغییریافته است. این را مت گفته است. لنزهای رنگی جای لنزهای مات و آیینه‌ای را تقریباً گرفته‌اند، ولی رنگ نئونی کم‌کم از مد افتاد. درنهایت آبی و خاکستری به‌عنوان رنگ لنز با قاب‌هایی فلزی مخصوصاً به رنگ‌های نقره‌ای و تیتانیومی و یا فلزات روشن و باکیفیت، حتی شاخ حیوانات، همانند گاو به‌عنوان نهایت لوکس بودن محسوب می‌شود.
ترکیب
مد بازهای جسور باید تصمیم‌های جدیدی بگیرند: لنزهای رنگی را بارنگ‌های متضاد ه قاب عینک ترکیب کنند. مت می‌گوید: ما ترکیب‌های رنگی متضادی همانند قرمز و رنگ طلایی در کالکشن جدید خودمان داریم. ترکیب‌های خلبانی هم در این موارد وجود دارد. برای محل‌های غیر کاری و گردش‌های روزانه معمولاً رنگ‌های روشن و گرم استفاده می‌شود ولی ترکیب‌های خاصی برای مکان‌های خاص، اداره و حتی مراسم ازدواج هم ایجادشده است. وقتی سایه‌ها محو شوند و یک‌باره نور خورشید به شما بتابد، ما پیشنهاد می‌کنیم عینکی با ترکیب رنگ‌های سیاه، آبی تیره، نقره‌ای برای روزهای کاری خودتان انتخاب کنید.
تمام شیشه
درنهایت سادگی این عینک‌ها فقط از یک ماده ساخته‌شده‌اند که به نام تمام شیشه معروف هستند. در مقابل سادگی این عینک‌ها نوعی مدرنیته و آینده‌نگری زیبایی نهفته است. به‌نوعی آوانگارد و مینیمالیستی است. این کالکشن به نام توتولنت (Tuttolente) دارای شش رنگ خاص است و تمام آن‌ها از یک‌تکه و یک‌شکل ساخته‌شده‌اند. این قسمت از گفته‌های مت بود.
این عینک‌ها از یک‌تکه لنز زایس نایلونی تشکیل‌شده‌اند، تکه‌های چهارچوب و دسته‌های عینک توسط قطعات فلزی کنار هم قرارگرفته‌اند. قاب عینک‌ آفتابی D شکل ازجمله ساختارهای کلیدی و اساسی این سبک‌ها هستند. لنزهای تیز و لبه‌دار هم برای مردانی که صورت آن‌ها گرد است بسیار مناسب و زیبا است، به‌نوعی تضاد و تعادل کنار هم است. این سبک عینک برای پسرانی با شلوارهای ورزشی، کتانی و تی‌شرت ساخته‌شده است. برای دیدارهای رسمی از این عینک‌ها هم می‌توان استفاده کرد.
 
بالا پایین