Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

لینوکس

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سیستم عامل
Konu Başlığı لینوکس
نویسنده موضوع hostcode2
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan hostcode2

hostcode2

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jan 9, 2017
ارسالی‌ها
6
پسندها
0
امتیازها
0
وب سایت
hostcode.ir

اعتبار :

[h=2] لینوکس[/h]لینوکس (به انگلیسی: Linux) به هسته ی سیستم*عامل های شبه یونیکس می*گویند که که در سال ۱۹۹۱ توسط لینوس تروالدز توسعه یافت. برخی به سیستم عامل هایی که از هسته*ٔ لینوکس استفاده می*کنند (به این خاطر که نام لینوکس به طور گسترده در رسانه ها استفاده می*شود و نامی رایج تر است) نیز لینوکس می*گویند ( در این مقاله هم منظور از لینوکس، سیستم عامل هایی است که از هستهٔ لینوکس استفاده می*کنند).


لینوکس قابل نصب بر روی انواع سخت*افزارهاست، از ساعت (Linux Watch)، تلفن*های همراه، تبلت*ها، مسیریاب*ها، و کنسول*های بازی گرفته تا رایانه*های رومیزی، رایانه*های بزرگ و ابررایانه*ها

به مجموعه*ای از نرم*افزارهای بنا شده بر اجزای گفته شده توزیع لینوکس (linux distribution) می*گویند که به طور معمول شامل ابزارهای گسترش نرم*افزار، پایگاه*های داده، سرویس دهنده*های وب مثل آپاچی، محیط*های رومیزی مانند گنوم و کی*دی*ای و اکس*اف*سی*ای و مجموعه*های اداری مانند اُپن آفیس هستند.

در ابتدا لینوکس برای استفادهٔ ریزپردازنده*ها با معماری ۸۰۳۸۶ اینتل طراحی شده بود؛ اما امروزه انواع گوناگون معماری*ها را پشتیبانی می*کند و در انواع و اقسام وسایل از کامپیوترهای شخصی گرفته تا ابررایانه*ها و تلفن*های همراه به کار می*رود. این سیستم*عامل که در ابتدا بیشتر توسط افراد مشتاق گسترش پیدا می*کرد و به کار گرفته می*شد، توانسته است پشتیبانی شرکت*های سرشناسی چون آی*بی*ام و هیولت-پاکارد را به دست آورد و با بسیاری از نسخه*های خصوصی یونیکس رقابت کند. طرفداران لینوکس و بسیاری از تحلیل*گران این موفقیت را ناشی از استقلال از فروشنده، کم*هزینه بودن پیاده*سازی، سرعت بالا، امنیت و قابلیت اطمینان آن می*دانند.
لینک: هاست
 
بالا پایین