Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو سایت

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مقالات و آموزش ها
Konu Başlığı تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو سایت
نویسنده موضوع NovinStar
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan NovinStar

NovinStar

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jan 15, 2017
ارسالی‌ها
6
پسندها
0
امتیازها
0

اعتبار :

تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو سایت
چه مدت است که گوگل از شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از سیگنال های مربوط به رتبه بندی سایت ها استفاده می کند؟ ایا گوگل می تواند از فاکتورهایی مانند فالوور برای تعیین میزان اعتبار یک شخص استفاده کند؟

نکاتی که در این مقاله بیان می شود براساس صحبت هایی است که Matt Cutts رئیس تیم اسپم وب گوگل بیان کرده است.
آیا سیگنال های ارسالی از سوی فیسبوک و توییتر جزیی از الگویتم رتبه بندی گوگل به شمار می رود؟

  1. [h=2]پست هایی که در فیسبوک و توییتر قرار داده می شوند از دید گوگل همانند صفحات وب هستند[/h]
ابتدا باید این مسئله را درک نماییم که وقتی مت از کلمه صفحات استفاده می کند اشاره او به بخش های خاصی از صفحات سایت های اجتماعی است. بنابر این در مورد سایت توییتر نیز این تنها یک توییت است. وبرای گوگل هر توییت به منزله یک صفحه وب می باشد. و در فیسبوک یک صفحه می تواند هر چیزی مانند آپدیت وضعیت ، اشتراک مجدد ، اشتراک لینک و غیره باشد.
تمامی مواردی که قابلیت ایندکس شدن دارند ایندکس نمی شوند
بسیاری از مردم تصور می کنند که گوگل به دنبال ایندکس کردن تمامی صفحات وب سایت می باشد. اما این کاملا غلط است زیرا گوگل نیز محدودیت های منابع خود را دارد. با افزایش تعداد صفحات در یک سایت گوگل تصور می کند که همه این صفحات دارای ارزش ایندکس شدن نیستند به همین دلیل همه آنهاا ایندکس نخواهند شد. بنابراین آنها مکانیزم های دیگری را برای الگوریتم های کراولرهای خود قرار می دهند تا معین نمایند که چگونه و چه تعداد از صفحات باید ایندکس شوند.
حال شما همین وضعیت را برای شبکه های اجتماعی در نظر داشته باشید و خواهید دید که حجم عظیم تری از کار برای تجزیه این داده ها و صفحات باید در نظر گرفته شود کما اینکه بر طبق آمارها روزانه 500 میلیون توییت انجام می گیرد. به همین دلیل گوگل هرگز تمامی این پست ها را در پروسه ایندکس گذاری خود قرار نخواهد داد.

  1. [h=2]گوگل در کراول کردن صفحات اجتماعی محدودیت دارد[/h]

مت می گوید که گوگل در اکثر مواقع توانایی کراول کردن تمامی صفحات فیسبوک و توییتر را ندارد. و همچنین ایشان بیان کرده اند که توییتر امکان دسترسی بلادرنگ به پست های توییت شده را به گوگل داده است. اما بازهم نباید تصورکنید که گوگل همه این پست ها را ایندکس می کند. و طبق تحقیق صورت گرفته در ژانویه 2015 گوگل تنها 4 درصد از پست های توییت شده را ایندکس می کند.

  1. [h=2]گوگل در حال حاضر سیگنال های جداگانه ای برای فالوورهای فیسبوک و توییتر جهت رتبه بندی در نظر نگرفته است[/h]
مت می گوید که گوگل هرگز یک سیگنال را جز الگوریتم رتبه بندی خود قرار نخواهد داد مگر اینکه در معنای آن سیگنال اطمینان حاصل نماید. اگر گوگل نتواند تمام سیگنال های داخلی و ارتباطات مربوط به یک محتوا در یک سایت را درک کند به آن اطمینان گفته شده درآن مورد نخواهد رسید.
به عبارت دیگر اگر که گوگل بخش عظیمی از صفحات و پست های این دو شبکه اجتماعی را نتواند کراول کند میزان زیادی از داده هایی که مرتبط با آنالیز این گونه سایت ها می باشد را از دست داده است.
اما مت بیان کرده است که اگر گوگل بخواهد تمامی سیگنال های واصله از سوی این دوشبکه اجتماعی را در الگویتم های خود دخیل کند آنگاه برای گوگل مشکل ایجاد خواهد کرد. مشکل اینجاست که از آنجایی که میزان و تعداد ارتباطات در این شبکه های اجتماعی به سرعت در حال تغییر است به همین دلیل گوگل در یک سری زمان های خاص به این شبکه ها مراجعه می کند که البته مت زمان آن را ازما پنهان کرد. و ربات های گوگل تنها در زمان های مشخص شده به سراغ این سایت ها رفته و اقدام به کراول کردن آن می نمایند و ممکن است تا مدت ها به سراغ آن صفحه نروند.

  1. [h=2]از آنجایی که ما داریم از یک وب ناقص نمونه برداری می کنیم ، بسیار نگران هویت ها هستیم[/h]

گرفتن یک سیگنال قابل اعتماد از یک پروفایل شخصی در شبکه های اجتماعی کار بسیار سختی می باشد. و مت اشاره کرده است که برای فهم چنین مسائلی از زبان های پیشرفته استفاده می کند.

  1. [h=2]ارتباط سیگنال های ارسالی از شبکه های اجتماعی با فاکتورهای رتبه بندی هرگز یک ارتباط علت و معلولی به شمار نمی آید.[/h]
مت می گوید که بسیاری از سایت ها مانند MOZ بیان کرده اند که سیگنال های واصله از سمت شبکه های اجتماعی یکی از فاکتورهای رتبه بندی سایت ها می باشد. اما واقعیت امر این گونه نیست و این سیگنال ها تنها بخشی از فاکتورهای رتبه بندی سایت ها به شمار می رود.

  1. [h=2]در سایت های اجتماعی فقط به خاطر رتبه های جستجو نباشید بلکه به دنبال معروفیت برند و ترافیک با کیفیت به سمت سایت خود باشید[/h]
به نقل از مت کاتس دلایل معتبرفراوانی وجود دارد که می گوید شما باید در تمامی شبکه های اجتماعی عضو باشید حتی وقتی که شما می دانید تاثیر خیلی زیادی بر رتبه بندی سایت شما ندارد. یک حضور فعال به همراه شبکه سازی در این شبکه های اجتماعی کمک زیادی به شما میکند تا بتوانید برند خود را معرفی نمایید.

  1. [h=2]مشخص کردن هویت و ارتباطات اجتماعی به منظور رتبه بندی سایت یکی از پروژه های بلند مدت گوگل است.[/h]
به گفته مت یکی از فاکتورهای رتبه بندی گوگل "رتبه نویسنده" می باشد. گوگل حتی به نویسندگانی که مقاله تولید می کنند نیز رتبه دهی می کند. و این یکی از فاکتورهای مهم گوگل می باشد که در آینده ای نزدیک آن را به مرحله عمل می رساند. همانطور که گفته شد تعیین هویت اشخاص در فضای وب کار بسیار مشکلی می باشد. و به همین دلیل است که این فاکتور هنوز به صورت کامل در بین فاکتورهای اصلی گوگل جای نگرفته است.
نتیجه گیری
توسعه تجارت با تبلیغات پیامک صوتی انبوه
بنا به مطالب گفته شده ،گوگل در انتخاب الگوریتم های جستجوی خود بسیار محتاط و حساس عمل می کند. و آنها چنان سیاست مشخص و غیرقابل اجتنابی دارند که هرگز از سیگنال هایی که کاملا به آنها اعتماد نکرده اند برای نتایج جستجوی خود استفاده نمی کنند. اما این بدان معنا نیست که آنها هرگز از این دست سیگنال ها استفاده نمی کنند زیرا این سیگنال ها یکی از اولویت های اصلی مهندسین گوگل به شمار می رود. و به آن به عنوان یک پروژه بلند مدت نگاه می کنند. پس شما به عنوان یک وب مستر همیشه باید اطلاعات به روزی از نحوه کار الگوریتم های گوگل داشته باشید.
 
بالا پایین