Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

طراحی سایت يا استفاده از سیستم های مدیریت محتوا ؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سیستم های مدیریت محتوا
Konu Başlığı طراحی سایت يا استفاده از سیستم های مدیریت محتوا ؟
نویسنده موضوع Matrix
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Matrix

Matrix

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jan 15, 2017
ارسالی‌ها
5
پسندها
0
امتیازها
0

اعتبار :

طراحی سایت يا استفاده از سیستم های مدیریت محتوا ؟
معمولا با توجه به تفاوت هزینه و زمان طراحي سایت اختصاصی در مقابل استفاده از سیستم‌های آماده، مدیران کسب و کارها و افرادی که تصمیم به راه‌اندازی سایت گرفته‌اند، بر سر این دو راهی قرار می‌گیرند که از سایت‌های با برنامه‌نویسی اختصاصی و حرفه‌ای استفاده نمایند یا از سیستم‌های مدیریت محتوا.

در ادامه به برخی از مهمترین نقاط قوت و ضعف هر دو گزینه فوق می‌پردازیم:

طراحی و پیاده سازی اختصاصی سایت
در این شیوه، شرکت طراح سایت با بررسی دقیق نیازهای کارفرما و تحلیل موارد مطرح شده، اقدام به طراحی گرافیکی و سپس پیاده‌سازی امکانات نرم‌افزاری مورد نیاز کارفرما می‌کند. پیاده‌سازی امکانات داینامیک سایت با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی سمت سرور از جمله PHP یا ASP.Net صورت می‌پذیرد.
[h=2]مزایای طراحی و پیاده‌سازی سایت اختصاصی[/h]
  1. طراحی گرافیکی می‌تواند خاص و خلاقانه باشد و محدویت قالب وجود ندارد.
قالب گرافیکی سایت که اهمیت زیادی در موفقیت سایت دارد در این شیوه می‌تواند بسیار خاص و خلاقانه و با استفاده از به‌روزترین تکنولوژی‌ها طراحی و پیاده‌سازی شود چرا که با توجه به اختصاصی بودن برنامه نویسی امکان تطابق با امکانات سایت را خواهد داشت.

  1. امکانات نرم افزاری سایت دقیقا منطبق با نیاز کارفرما است.
با توجه به اینکه سایت از ابتدا بر اساس نیاز و توضیحات کارفرما برنامه‌نویسی و پیاده‌سازی می‌گردد، تمامی بخش‌های داینامیک سایت اعم از فرم‌ها، سناریوهای فروش آنلاین، معرفی محصولات و ... کاملا اختصاصی و متناسب با تقاضای کارفرما پیاده‌سازی می‌گردد.

  1. سایت سریع است و صفحات آن سبک و بهینه هستند.
در هنگام طراحی اختصاصی، سایت هسته مرکزی معمولا سبکی دارد و سایت فقط به میزان قابلیت‌ها و امکانات موجود از منابع سخت افزاری استفاده می‌کند و برعکس CMS هسته مرکزی سنگینی ندارد.

  1. در طول زمان، امکان اعمال تغییرات و اضافه نمودن قابلیت‌های خاص و جدید ساده‌تر است چرا که برنامه‌نویس سیستم کاملا بر روی تمام اجزای سایت احاطه دارد و می‌تواند تغییرات عمده ایجاد نماید و بنا بر نظر کارفرما امکانات خاص به سایت اضافه نماید.
  2. امنیت بیشتری دارد چرا که کدهای نرم‌افزار و متدلوژی برنامه نویسی و پیاده‌سازی خصوصی است و در اختیار عموم قرار ندارد.
  3. کنترل پنل ساده‌تری دارد چون بیشتر با هدف مدیریت محتوای سایت در اختیار ادمین قرار می‌گیرد و نه مدیریت امکانات و قابلیت‌ها و چیدمان سایت.
  4. تمام مبانی بهینه سازی رتبه سایت برای موتورهای جستجو یا در واقع SEO می‌تواند در هنگام پیاده‌سازی سایت اختصاصی لحاظ شود و از منظر فنی عملکرد سایت را در زمینه ارتقاء رتبه سایت برای جستجوگرها تضمین نماید.
  5. امکانات نرم‌افزاری و چیدمان اجزای سایت حرفه‌ای تر هستند چرا که توسط متخصص انجام می‌شوند.
[h=2]معایب طراحی و پیاده‌سازی سایت اختصاصی[/h]
  1. معمولا هزینه اولیه بیشتری نسبت به سیستم‌های آماده دارد.
  2. زمان راه‌اندازی اولیه تا حدودی نسبت به سیستم‌های آماده بیشتر است.
  3. سایت در اکثر موارد فقط توسط تیم اولیه طراح سایت پشتیبانی می‌شود و قابلیت انتقال به شرکت دیگری برای پشتیبانی ندارد. اگر هم منتقل شود این پروسه عموما سخت انجام می‌شود.

[h=2] سیستم‌های آماده مدیریت محتوی یاCMS[/h]در این روش، شرکت طراح سایت یا شخص کارفرما از سیستم‌های آماده و اکثرا رایگان مدیریت محتوا یا همان سایت‌ساز برای راه‌اندازی سایت استفاده می‌کنند. تمامی قابلیت‌ها و امکانات و قالب سایت از قبل توسط تیم‌های برنامه‌نویسی خارجی آماده شده و طراح سایت با انجام تغییرات و انتخاب امکانات،، سایت را برای کارفرما تنظیم می‌نماید. همچنین از میان قالب‌های آماده (که البته تعداد زیادی هم دارند) یک قالب را انتخاب می‌نماید. معمولا در اکثر موارد قالب طراحی نمی‌شود و از میان چندین طرح انتخاب می‌شود و اگر انگلیسی باشد به فارسی تبدیل می‌شود و گاها تغییرات جزئی گرافیکی در آن انجام می‌شود.
برخی از معروف‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوی عبارتند از: Joomla, Word Press, Drupal
[h=2]برخی از مزایای استفاده ازCMSها[/h]
  1. هزینه راه اندازی اولیه کمتر است.
البته علی‌رغم اینکه این سیستم‌ها اغلب رایگان هستند و یا هزینه اندکی دارند، گاها دیده شده برخی شرکت‌های طراحی سایت با توجه به عدم آشنایی کارفرما با جزئیات کار، مبالغ بیشتری نسبت به ساخت سايت برای پیاده‌سازی سیستم مدیریت محتوای آماده از کارفرما دریافت نموده‌اند.

  1. زمان راه اندازی اولیه کمتر.
  2. امکان راه اندازی سایت (هر چند غیر حرفه‌ای) برای عموم و غیر متخصصین.
[h=2]برخی از معایب استفاده ازCMSها[/h]
  1. اعمال تغییرات بنیادین و اضافه نمودن قابلیت‌های جدید که در حیطه سیستم تعریف نشده باشد بسیار سخت است.
  2. عموما هسته نرم افزاری اصلی سایت بسیار سنگین است و سایت هر چند هم که امکانات مختصری داشته باشد باز سرعت لود کمی دارد چرا که باید موتور محرک سایت کاملا بارگذاری شود. همچنین در هنگام استفاده از سایت، منابع سخت افزاری تا حد زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  3. با توجه به اینکه سورس کدهای برنامه و متدلوژی برنامه‌نویسی در اختیار عموم برنامه‌نویسان قرار دارد، سیستم از لحاظ امنیتی در خطر بیشتری قرار دارد. این مساله در نسخه‌های قدیمی جوملا بسیار دیده می‌شود. هر از چند گاهی نیز باگ‌های امنیتی و همچنین راه‌حل و بسته‌های امنیتی توسط برنامه‌نویسان سیستم‌های مدیریت محتوا بر روی اینترنت قرار می‌گیرد که اگر مدیران سایت به سرعت آن را بر روی سایت خود اعمال نکنند احتمال بروز مشکل امنیتی به مراتب بیشتر خواهد شد.
  4. اکثر سیستم های مدیریت محتوی به لحاظ مباحث بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ضعیف عمل کرده اند. این مشکل در جوملا بسیار پررنگ تر است و در وردپرس کمتر دیده می‌شود.
  5. مسئول محتوی سایت (ادمین سایت) این امکان را در پنل مدیریت دارد تا در چیدمان اجزا و گرافیک سایت تغییرات ایجاد کند و همچنین امکانات سایت را نیز حذف و اضافه نماید یا مورد تغییر قرار دهد. این مساله از دو جهت می‌تواند تاثیر منفی بگذارد. هم ممکن است باعث شود کاربری پنل مدیریت برای ادمین سایت سخت شود چرا که ممکن است در میان امکانات زیاد سردرگم شود. و مشکل دیگر اینکه با توجه به اینکه عموما ادمین سایت نسبت به اصول طراحی سایت و معماری اطلاعات و کاربردپذیری اطلاعات کمتری نسبت به طراح حرفه‌ای سایت دارد، اعمال تغییرات توسط وی در سایت، باعث خارج‌ شدن سایت از حالت استاندارد می‌شود و منجر به کاهش جذابیت و همچنین سخت شدن امکان استفاده از سایت توسط بازدیدکنندگان می‌شود.
تکنیک های بازاریابی با پیامک صوتی
 
بالا پایین