Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

هزینه و قیمت کاشت مو

  • نویسنده موضوع ework
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı پوست و مو
Konu Başlığı هزینه و قیمت کاشت مو
نویسنده موضوع ework
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan دکتر نقیب افشار

ework

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Feb 19, 2017
ارسالی‌ها
6
پسندها
0
امتیازها
0
وب سایت
moo.clinic
تخصص
کاشت مو، درمان شقاق

اعتبار :

[h=1]هزینه و قیمت کاشت مو[/h]



به دلیل اینکه هزینه کاشت مو که یک عمل زیبایی است. با کمال تاسف بیمه ها مخارج آن را پوشش نمی دهند. قیمت کاشت مو و هزینه تقریبی آن عمل با توجه به رزومه کاری و تجربه پزشک متخصص، فرق دارد. هزینه ای که از بیمار گرفته می شود دربردارنده دستمزد پزشک، هزینه اتاق عمل و هزینه داروها و لوازم مصرفی است.
به طور کلی می شود گفت که هزینه کاشت مو با توجه به روش عمل، تعداد جلسه ها و تعداد گرافت ها متغیر است.
اطمینان داشته باشید کسی که برای کاشت مو زیر نظر پزشک متخصص پوست و مو قرار می گیرد حداکثر کیفیت با هزینه معقول و منطقی در انتظار اوست. هزینه عمل کاشت موی طبیعی در قبال آنچه فرد بدست می آورد (زیبایی، جوانی، اعتماد به نفس و پیشرفت در کار و زندگی) واقعا کم است.
[h=2][/h][h=2]هزینه تقریبی کاشت مو
[/h]با توجه به این که تعداد متخصصان پوست و مو که در عرصه کاشت مو فعال می باشند خیلی محدود است، اشخاص غیر متخصص و سود جو وارد این زمینه شده اند و نظارت کافی بر روی آنان نیست. پس مردم خودشان بایست هوشیار باشند و حتما قبل از کاشت مو نکته های زیر را مطالعه کرده و مسائل مطرح شده را جدی بگیرند تا بعدا گرفتار مشکل نشوند به این دلیل که اولا بانک موی هر فرد محدود بوده و در صورت تخریب قابل جایگزینی و قابل استفاده نیست، دوما نتیجه های ناقص و غیرنرمال قابل اصلاح نبوده و تا پایان عمر بیمار و خانواده شان را آزار خواهد داد. پس تنها هزینه را ملاک گزینش خود نگذارند.

[h=2]توصیه های مهم برای متقاضیان کاشت مو[/h]


۱- قبل از ورود به هر مرکزی ( مطب، کلینیک یا بیمارستان) به تابلوی پزشک بر روی نمای ساختمان دقت کنید. خبره ترین پزشکان برای کاشت مو متخصصان پوست و مو با رزومه چندین ساله در عرصه کاشت مو می باشند. متخصصان پوست و مو در طول ۴۴ سال دوره تخصص (در بیمارستان های پوست دانشزمانی ) شناخت کامل از بافت پوست سر و فاماکول های مو پیدا می نمایند. صبر و حوصله و دقت زیاد در انجام کارهای ظریف مانند عمل کاشت مو ویژگی شخصیتی منحصر به فرد متخصصان پوست و مو است. اشخاصی که ادعا می نمایند متخصص کاشت مو از اروپا یا کانادا می باشند در خوشبینانه ترین حالت فقط چند روز در یک کنگره خارجی طرز کار متخصصان پوست و مو بر روی بیمارها را مشاهده کرده اند و گواهینامه شرکت در ورک شاپ را گرفته اند و حالا بر سر مردم آزمون و خطا می نمایند تا کسب تجربه کنند. تخصصی به نام کاشت مو در ایران و دنیا نیست.

۲- در جلسه مشاوره به توضیحات پزشک خود در مورد روش عمل و نتیجه مورد نظر دقت کنید. نگرانی و دلشوره در باره کاری که قرار است چهره تان را متحول کند کاملا برای پزشکان قابل درک است، پس سعی کنید موارد نگران کننده خود را با پزشک خود درمیان بگذارید. چند نمونه عکس ببینید و در نهایت توکل به خدا کرده و به پزشک متخصص پوست اعتماد کنید.
۳- کاشت مو یک عمل بزرگ و طولانی است. بخش های تخصصی کاشت مو ( برداشتن نوار پوستی از پشت سر، طراحی خط رویش موی طبیعی ، تعیین تعداد مو های کاشته شده و میزان پرپشتی موها ، تعیین زاویه و جهت رویش موها ) به وسیله پزشک متخصص انجام می شود و در بخش های غیر تخصصی نیز از تکنسین های کارآزموده و مطمئن زیر نظر پزشک استفاده می شود.

۴- در طاسی های کوچک تراکم موهای کاشته شده در حد طبیعی است اما در طاسی های وسیع پرپشتی موها پس از کاشت مو ۲۵ تا ۵۰ درصد موهای طبیعی است که البته تجربه دکتر مکرمی نشان می دهد بیمارها از پرشدن کل سر با این میزان تراکم خیلی راضی و خوشحال می گردند به این دلیل که چهره اشخاص واقعا تغییر می کند.
۵- سفارش من به عنوان متخصص پوست و مو این است که متقاضیان کاشت مو به مراکزی مراجعه کنند که هر دو روش کاشت مو را انجام می دهند. به این ترتیب اگر در آزمون ااماه معین شود که بیمار کاندید مناسبی برای FIT است ادامه دادن عمل اشکالی ندارد اما اگرمعین شود بیمار کاندید مناسبی برای FITT نیست ادامه دادن عمل تنها فاماکول های ارزشمند را تخریب می کند. در این موارد می توان از روش جراحی FUT یا ترکیبی از دو روش استفاده کرد .
۶- در روش غیر جراحی FIT برای برداشت مو ها از پشت سر از پانچ دستی، دستگاه میکرو موتور یا دستگاه نیمه اتوماتیک سیفر (SAFER) استفاده می شود. تجربه دکتر مکرمی نشان می دهد که کیفیت FIT با پانچ دستی خیلی بهتر از FIT با دستگاه های موجود است. توجه داشته باشید استفاده از دستگاه سرعت عمل را بالا می برد اما به ریشه موها آسیب می زند و کیفیت عمل را پایین می آورد.

۷- برای اینکه چهره فرد پس از کاشت مو غیرنرمال نشود و یا اخم آلود به نظر نرسد لازم است خط رویش مو از میزان معینی پایین تر آورده نشود. با توجه به اهمیت خط مو در زیبایی چهره دکتر مکرمی دقت ویژه ای در طراحی خط مو می کند. بیمارها در این مورد از تجربه پزشک استفاده کنند و هم فکری کنند و اصرار به پایین آوردن زیاده از حد خط رویش مو نداشته باشند. نکته پراهمیت دیگر کاشت مو در ناحیه شقیقه هاست. تجربه دکتر مکرمی نشان می دهد که کاشت مو در ناحیه شقیقه ها نمای غیرنرمال یا عروسکی ایجاد می کند و همه متوجه کاشته شدن موها می گردند. این موضوع به خاطر زاویه یا خواب موها در این ناحیه است.
۸- نتیجه عمل کاشت مو در اشخاص مختلف یکسان نیست. نکته کلیدی میزان بانک موی اشخاص است. به عنوان مثال در روش FUT اشخاصی که انعطاف پذیری پوست شان زیاد است می توان نواری به عرض ۱٫۵ تا ۲ سانتی متر از پشت سر برداشت درحالی که اگر پوست سرسفت باشد عرض نوار حداکثر ۱۱ سانتی متر خواهد بود.



۹- کاشت مو محدودیت سنی نداشته و در سن بالا و با موهای سفید نیز قابل انجام است. اشخاص ۳۰ تا۵۰ ساله بهترین کاندید کاشت مو می باشند اما اشخاص مسن سالم هم کاندید مناسبی برای کاشت مو می باشند به این دلیل که موهای سفید کاشته شده خیلی طبیعی دیده شده و کسی متوجه کاشت موی اشخاص مسن نمی شود. ضمنا این گروه می توانند موهای کاشته شده را نیز مانند موهای طبیعی رنگ کنند.
۱۰- کاشت مو مختص آقایان نیست و برای خانم ها نیز انجام می شود به عنوان مثال خانم هایی که موهای خود را سفت می بندند و گرفتار طاسی سر می گردند یا خانم هایی که به طور مادرزادی پیشانی خیلی بلندی دارند می توانند با کاشت مو این مشکل را برطرف کنند .
۱۱- تجربه دکتر مکرمی نشان می دهد که در ۲ جلسه کاشت مو طی ۲ روز متوالی (روش ترکیبی FUT+FIT) جمعا ۳۰۰۰-۳۵۰۰ گرافت (۷۰۰۰-۹۰۰۰ تار مو) کاشته می شود. علت فرق تعداد گرفت ها در اشخاص مختلف میزان انعطاف پذیری پوست پشت سر و تراکم موهای آن ناحیه است. البته کاشت ۳۵۰۰-۴۰۰۰ گرافت در اشخاص خاص و استثنایی که بانک موی عالی دارند انجام پذیر است. توجه فرمایید در مواردی که بانک موی پشت سر کافی باشد می توان ۹ ماه بعد با تکرار عمل تعداد گرافت ها را به ۴-۵ هزار (۱۰۰۰۰-۱۲۰۰۰ تار مو ) افزایش داد. گفتنی است کاشت ۱۵۰۰۰یا۱۶۰۰۰ تار مو هرگز واقعیت نداشته و صرفا تبلیغات تجاری گمراه کننده ، دروغ و فریب کاری است.
۱۲- کاشت موی طبیعی عمل بزرگ و طولانی است. لازم است هزار نکته باریک تر از مو به وسیله پزشک متخصص دلسوز و دستیاران کارآزموده و متعد مراعات شود تا نتیجه کار زیبا و طبیعی باشد. با کمال افتخار نوید خوش به بیمارها عزیز داده می شود که میزان موفقیت کاشت موی طبیعی در کلینیک دکتر مکرمی خیلی بالاست (۹۵ تا ۱۰۰۰درصد) و برای خدمات انجام شده ضمانت نامه کتبی ارائه می شود.
۱۳- با توجه به این که نتیجه نهایی کاشت مو پس از یک بازه زمانی نسبتا طولانی (غالبا ۹ ماه تا ۱ سال ) معین می شود، قطعا اشخاص در این دوره به حمایت روحی روانی پزشک خود نیاز دارند و بهتر است چند بار پس از عمل ویزیت شوند (غالبا ۳ ماه و ۹ ماه پس از عمل). البته ویزیت های پس از عمل برای چک آپ و کنترل انجام می شود و رایگان است. پیگیری منظم بیمارها تا حصول نتیجه مطلوب بهترین گارانتی برای خدمات پزشکی ارائه شده در یک مرکز شناخته شده و معتبر است. تشکیل پرونده پزشکی دربردارنده درج تاریخ عمل، معینات فرد، هزینه پرداخت شده، عکس های ناحیه های طاس و ثبت تعداد گرفت های کاشته شده نیز خیلی دلگرم کننده و لازم و ضروری است.
۱۴- Platelet Rich Plasma ) PRP ) پلاسمایی است که از خون خود فرد تهیه می شود اما غلظت پلاکت های آن ۴-۸ برابر بیشتر از خون است. به عنوان مثال اگر غلظت پلاکت های فردی ۲۰۰٫۰۰۰ عدد در هر میکراماتر باشد غلظت پلاکت ها در PRP آن فرد ۱۰۰۰٫۰۰۰۰ در هر میکراماتر خواهد بود. تجربه دکتر مکرمی و نتیجه های مقالات علمی صاحب نظران در عرصه بین المللی نشان می دهد که PRP در پیشگیری از ریزش مو یا تقویت موهای کاشته شده تاثیری ندارد.
۱۵- به ندرت از ناحیه های پرموی بدن مانند جلوی سینه یا ریش یا کمر یا ساق پا با تکنیک FIT مو برداشته و در ناحیه طاسی سر کاشته می شود. به این علت که خصوصیات موهای بدن از قبیل ضخامت مو ها و میزان رشد آنها فرقدار از موهای سر است، نتیجه های این پیوند از نظر زیبائی چندان رضایت بخش نیست و اغلب متخصصان پوست و مو تمایلی به انجام آن ندارند.
۱۶- تحقیقات بر روی سلول های بنیادی Stem cells و سلول درمانی یا کشت مو همچنان ادامه دارد اما هنوز به نتیجه عملی در انسان نرسیده است. این امید هست که در آینده با شناسایی ژن های مسول طاسی قبل ازسن بلوغ و حذف یا اصلاح آنها با ژن درمانی مشکل طاسی به طور کامل برطرف شود . در این صورت اصلا نیازی به کاشت مو نخواهد بود.
 

دکتر نقیب افشار

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jul 12, 2021
ارسالی‌ها
52
پسندها
4
امتیازها
8
وب سایت
mehrzadclinic.com
تخصص
دکترای حرفه ای

اعتبار :

همانطور که گفته شد قیمت کاشت مو و هزینه کاشت مو به به روشی که انتخاب می کنید بستگی دارد اگر بخواهید روش های سنتی و رایج را برای کاشت مو انتخاب کنید هزینه ی آن هم کم می شود اما توجه کنید که در روش های سنتی و رایج از هیچ گونه ابزار و وسایل خاصی استفاده نمی شود و تمامی مراحل برداشت و کاشت مو توسط تکنسین های کاشت مو و با دست انجام می شود که متاسفانه درصد خطا هم در این نوع کاشت بسیار می باشد.

کاشت مو برچه مبنی مشخص می شود ؟​

عوامل متعددی وجود دارند که بر تعیین هزینه کاشت مو تاثیر می گذارند و سبب می شوند این قیمت در افراد مختلف متفاوت باشد. در ادامه این عوامل را شرح خواهیم داد.

مهارت و تخصص پزشک جراح

از عوامل مهم و تاثیرگذار در تعیین میزان هزینه هر عمل جراحی ،مهارت و تخصص پزشک جراح می باشد. هزینه حقوق و دستمزد پزشکی که دارای مهارت و تجربه بالایی می باشد مسلما بیشتر از جراحی است که تازه کار بوده و مهارت آنچنانی در این کار ندارد. توضیه می کنیم بخاطر قیمت پایین کاشت مو و دستمزد پزشک سراغ پزشک جراح کم تجربه نروید زیرا ممکن است عوارض و مشکلاتی را برایتان به همراه داشته باشد.

موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی کلنیک یا مطبی که در آن عمل کاشت مو انجام می شود نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار در تعیین هزینه کاشت مو می باشد. کلینیک هایی که در شهر های بزرگ می باشند هزینه کاشت مو بالاتری نسبت به کلنیک ها در شهرستان ها خواهند داشت .

میزان طاسی و گرافت موهای کاشت شده

از دیگر عوامل تاثیرگذار در تعیین هزینه کاشت مو در افراد مختلف ،میزان طاسی و گرافت موهای کاشته شده می باشد. هر قدر میزان طاسی بیشتر باشد به گرافت های بیشتری برای کاشت نیاز خواهید داشت در نتیجه میزان هزینه کاشت بالاتر خواهد رفت زیرا هم گرافت ها باید از بانک موی فرد برداشت شوند و پس از جداسازی و آماده سازی به مناطق خالی سر پیوند زده شوند. همه این مراحل سبب بالاتر رفتن هزینه کاشت خواهند شد.
 
بالا پایین