Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

۱۰ نکته مهم برای نصب کردن یو پی اس ها :

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مقالات برق
Konu Başlığı ۱۰ نکته مهم برای نصب کردن یو پی اس ها :
نویسنده موضوع finetcoups
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan finetcoups

finetcoups

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Dec 31, 2016
ارسالی‌ها
9
پسندها
0
امتیازها
0
وب سایت
finetco.ir

اعتبار :

۱۰ نکته مهم برای نصب کردن یو پی اس ها :

در ابتدا لازم است بدانید که سیستم های تامین برق بی وقفه یا همان یو پی اس هاعموما می تواند از نوسانات برقی یا آسیب های که از قطعی ناشی می شود جلوگیری نمایند . اما نباید از این نکته ها غافل بود که راه های زیادی برای محافظت موجود است تا صرفا اینکه بخواهیم یو پی اس را وصل کنیم این نشانگر ها در واقع به شما کمک می کند تا از یو پی اس سیستم شما محافظت کنند .
نمی توانیم بگوییم فقط طوفان ها یا گردبادها یا زمین لرزه ها می توانند باعث خرابی سرورها و رایانه ها شود .

گاه ممکن است قطع ناگهانی برق موجب شود که سیستم این فرصت را نداشته باشد که برنامه های باز را ببندد یا اینکه نتواند برنامه های پیش رو را تکمیل کنند و دیگر فرصت نداشته باشد که فعالیت های حافظه را تمام کند و به همین ترتیب خاموش شد . در این وضعیت موجب می شود تا داده ها نیز گم شوند و برنامه ها و دیتابیس ها نیز ناقص شوند این ها دلیل های هست که پیش رو می باشند . قطعه های حساس کامپیوتر هم به واسطه یک تغییر ناگهانی ولتاژ یا یه رعد و برق یا یا نوسانات منبع تغذیه باعث می شود خراب شوند .
هم اکنون در این قسمت باید به کاربرد سیستم های تامین برق بی وقفه (یو پی اس ها ) پی ببریم زیرا این قطعات کمک می کنند تا از آسیب ناشی از هر دو مورد قطع منبع تغذیه و نوسانات معمول الکترونیکی جلوگیری به عمل آید . با توجه به تمامی مواردی که گفته شده است اما باز هم نمی توانیم تضمین کنیم که با وصل کردن یو پی اس یا متصل نمودن تجهیزات رایانه تضمین کنیم که سیستم ها کاملا محافظت می شوند. در ادامه باید به این 10 نکته در ادامه توجه کنید که به واسطه آنها حفاظت ارائه شده توسط یو پی است به حداکثر می رسد.

۱ : حفاظت از مسیر داده بسیار پر اهمیت بشمار می آید

رایانه های که به دستگاههای یو پی اس وصل هستند هنوز نمی توانند بصورت کلی از همه ی خطرهای احتمالی رعد و برق در امان باشند . قطعا یو پی اس این امکان را دارد که از سرور یا از رایانه ی شخصی که تحت تاثیر تغییر ولتاژ یا جریان برق که به سیستم توسط خروجی منبع تغذیه محافظت کند ، اما باید دقت داشته باشیم که به آسانی رعد و برق عبور داده ها توسط مودم کابلی یا ارتباطات DSL وارد می گردد و هر چیزی را که در مسیرش باشد مشکل ساز می کند می تواند این مسیر شامل سخت افزارهای متصل یا مادربرد باشد .
در این قسمت شما باید اطمینان خاطر داشته باشید که به خوبی شبکه تان پیکر بندی کرده اید و فراموش نکنید که بین مسیر داده ارائه دهنده ی سرویس ارتباطی و همچنین سیستم رایانه ی خود مدار جریان محافظت از داده را نصب نمایید.
بصورت معمول همواره مدارجریان را به ورودی فیزیکی روی یو پی اس متصل می گردد که برای ادامه ی ارتباط مدار جریان به شبکه محلی شما خروجی RJ-11 یا RJ-45 را نشان می دهد .
اگر بصورت ناگهانی تغییر ولتاژ الکترونیکی صورت بگیرد ، ، مدار جریان محافظ یو پی اس این امکان را دارد که از خراب شدن قسمت های تجهیزات جلوگیری نماید اما این امکان وجود دارد که دیگر مانند قبلا کارایی را نداشته باشد اما بخاطر داشته باشید که جایگزینی یک دستگاه یو پی اس بسیار مناسب تر و بصرفه تر از رایانه های شخصی و تعویض کننده های شبکه یا جایگزینی سرور های چندگانه می باشد.

: 2 نصب نرم افزار بازیابی

شاید گاهی وصل کردن یک یو پی اس وسوسه انگیز باشد ، سرور یا کامپیوتر را متصل نمایید و سپس شروع به کار کنید . البته متاسفانه باید این موضوع را بیان کنیم که یو پی اس ها شامل نرم افزارهای اختصاصی می باشند که حتما باید نصب گردد تا اگر که منبع تغذیه اصلی قطع شد ، منبع تغذیه ی اتصالی به سیستم به خوبی کار کند . همواره دقت کنید که نرم افزار یو پی اس را نصب کنید و مطمئن باشید که کابل را نیز متصل نموده ایت تا برای رایانه شخصی خود یا سرور متصل ضمانتی داشته باشید . ( معمولا کابل USB یا RS-2322 )

3- باید پیکر بندی نرم افزار بازیابی بخوبی انجام شده باشد.

لازم است در این قسمت بگوییم که زمانی که نرم افزار یو پی اس را نصب کرده اید می توانید برای اینکه نتیجه ی بهتری کسب کنید نرم افزار را با توجه به نیازهایتان پیکر بندی کنید . می توانید از آن مانند زمانی که به حالت کارخانه ای بود استفاده کنید ، برای خاموش کردن کنترل کننده ی دامنه تنظیمات خارج از جعبه زمان کافی که باید به تطبیق دیتا بیس بپردازد ، بخش های های فعال ، سرور ایمیل و سایر ازتباطات تخصیص نمی دهد.
در این قسمت باید اطمینان خاطر کنید که برای بستن تمام ارتباطات و اتصالات سیستم مقدار کافی زمان را داشته باشد . البته فراموش نکنید که تنظیمات پیکربندی بسته به تولید کننده و مدل دستگاه متفاوت است.

نرم افزار منبع تغذیه در Figure A دستگاه APC SOHO تنظیمات خاموش کردن را فعال می کند .
تنظیمات پیش فرض را بررسی کنید برای اینکه تشخیص دهیم آیا لازم است تنظیمات را تغییر دهیم یا خیر . عموما 2 گزینه در دسترس می باشد . شما این امکان را دارید که مشخص کنید که سیستم توسط باتری ها به چه مدتی کار کند . پیش از اینکه به دنباله ی خاموش کردن آغاز گردد یا شما خواهید توانست که مشخص نمایید که یو پی اس شروع به خاموش کردن سیستم های متصل کند هنگامی که تنها برای چند دقیقه باتری کار می کند.
زمانی که در حال تنظیمات را پیکربندی می کنید باید به این نکته توجه کنیم که در هر دو وضعیت باید به خاموش کردن اولیه وابسته به ظرفیت باتری تمرکز کنید در واقعه برای اینکه روی دقیق مدت زمان کارکرد باتری و یا اینکه چه زمانی می تواند کار دقت کنیم . اگر شما گزینه انتخابی را مد نظر نداشته باشید برای خاموش کردن اصولی دستگاه باید زمان لازم را به آن بدهید . شاید برخی از سروهابرای خاموش شدن صحیح ۶ ، ۸ یا حتی ۱۰ دقیقه نیاز داشته باشد . به عنوان مثال اگر دقت کنید که زمانی خاموش شدن صورت بگیرد که باتری فقط ۵ دقیقه ظرفیت داشته باشد ، این امکان وجود دارد که اطلاعات از بین برود .

۴: خرابی باتری ها

باید به خرابی باتری ها نیز دقت کنید چون این امکان وجود دارد که باتری نیز خراب شود . به علت تکمیل چرخه ، خطا تولید کننده یا برخی علت های دیگر نمی توانیم تضمین کنیم که باتری دقیقا سالم کار کند . پس بنابر این نمی توانیم گفت که یو پی اس با کیفیت هم نیاز ما به پشتیبان گیری از داده ها به طور کامل نمی تواند از بین ببرد .
اما خوبی که باتری های یو پی اس دارند این است که معمولا نشانه های اخطار می دهند که برخی چیزها عموما نادرست است . این امکان وجود دارد که مدل انلاین نیز به طور کامل نیروی مورد نظر را تامین نماید اما در مدل های انلاین این امکان وجود دارد که بخوبی کار نکنند و هنوز برخی از چراغ ها اخطار دهند .
اگر باتری ها را بصورت منظم تست کنیم در واقع کمک می نماید تا اطمینان داشته باشیم باتری ظرفیت لازم را دارد البته این برای زمانی است قطع برق اصلی اتفاق افتاده است ، سیستم را روشن نگاه داشته است .بصورت منظم باتری اینکار را برای این انجام میدهد که مطمئن شود برق سیستم مقدار کافی ظرفیت را در صورت قطعی جریان اصلی به طور کامل می تواند تامین کند یا خیر . شما می توانید در واقع چرخه ی عمیق آزمایشات یا یک برنامه ی روتین سریع با اتوماتیک شدن سیستم ها در واقع نتایج آزمایش ها را به صورت دقیق و منظم بررسی کنید و هر گونه نا هنجاری را که نشان گر شکست می باشد را در نظر داشته گرفته باشید . همیشه قبل از اینکه باتری ها بصورت کامل خراب شوند با باتری های آسیب دیده را تعویض کنید زیرا ممکن است اگر در سیستم باتریهای معیوب باقی بماند موجب از بین رفتن کامل داده ها رخ دهد.

5 : رده ی شارژ کردن با گذر زمان تغییر می کند.

در ابتدا در مورد این موضوع فکر کنید که چگونه با گذر زمان شبکه شنا رشد نموده است . در واقع زمانی که دستگاههای جانبی زیاد شود یا ایستگاههای کاری افزایش پیدا کنند همگی موجب می شود که نیاز های بیشتری بر دستگاههای یو پی وی تحمیل گردد . اما در بیشتر موارد یو پی اس با شبکه ی اصلی تعبیه می گردد این زمانی رخ می دهد که به انرژی کمتری احتیاج باشد .
مطمئن شوید که با توسعه ی یاد شده ، ولتاژ و آمپراژ که یو پی اس باید عرضه کند را دوباره محاسبه کنید . هر بار که تجهیزات ایستگاه کاری یا سرور از ظرفیت یو پی اس زیادتر گردد ، در این صورت یا یو پی اس اضافی تعبیه کنید یا اقدام به خرید یک مدل جدید تر کنید .

۶ : نباید برای به راه انداختن چاپگر لیزری یو پی اس به کار رود .

این امکان وجود دارد که چاپگر برای شما کاره مهمی باشد . اما باید دقت کنید که برای راه انداختن چاپگر لیزری نباید از یو پی اس کمک بگیرید . (مانند عملیات چاپ در دپارتمان های صدور صورتحساب یا اعتباری ) . حتی اگر برای مقید کردن منبع تغذیه الکتریکی چاپگر لیزری بکار گرفته شود باز هم نباید بر روی یو پی اس تکیه کنید . هنگامی که باتری به خروجی پشتیبان یو پی اس متصل باشد ، به سرعت بیشتر از اندازه از UPS چاپگر لیزری انرژی مصرف می کند و به همین علت موجب می گردد تا از مقادیر استاندارد ظرفیتش رد کند و یا اصطلاحا تخطی کند .
برای ایجاد اخطار و هشدار سریع ترین راه ( و آسیب بالقوه به قسمت های الکترونیک UPS ) این می باشد که با یو پی اس چاپگر لیزری را روشن نماییم .
شاید در این قسمت برای شما سوال شود که چرا باید این کار را انجام داد ؟ در جواب باید بگوییم که این کار به دلیل این انجام می شود که مقدار زیادی انرژی را فیوزر چاپگر لیزری ( که تونر چاپگر را ذوب نموده و به کاغذ اعمال می نماید ) لحظه ای استفاده می کند . مقدار انرژی لازم برای نیاز یک چاپگر لیزری را بیشتر مدل های UPS نمی توانند سریعا تولید نمایند .

7-در برنامه ریزی نیاز های برق متصل نمودن شبکه قسمت اصلی ضروری است.

زمانی که انرژی سرور ها یا انرژی ایستگاه کاری که سرور به عنوان سرور کار گروهی است ، تامین می شود این امکان وجود دارد تا برای ارتباط ها یا تکرار داده ها یا دیگر فعالیت های نیاز به اتصال شبکه باشدتا اگر قطع برق اتفاق افتاد به خوبی خاموش گردد و همچنین کامل شود .
به هر حال نباید فراموش کرد که باید از دستگاه های یو پی اس انرژی هر گونه تجهیزات شبکه ما بین عملکرد سیستم یا اشتراک داده تامین گردد . در صورتی که شبکه ، روتر ها ، دیوار آتشین ها و هرگونه مودم یا روتر ارتباطی مورد نیاز تعویض گردد دیگر هنگام قطع شدن برق از دستگاه یو پی اس انرژی نمی گیرد همچنین اتصال کننده های ارتباطی و تکرار داده ها از کار می افتد که این امکان نیز ممکن است اتفاق بیوفتند که از بین رفتن داده ها نیز رخ دهد.

۸ : باید به پشتیان گیری خاتمه داد.

گاهی این تنظیمات فراموش می شوند : شما باید اطمینان داشته باشید که تا پشتیبان گیری ویندوز را دقیقا یادگرفته باشید که اگر وضعیت باتری باتری فعال شد عملیات پشتیبان گیری رها گردد .
زمانی که شما از برنامه های پشتیبان گیری ویندوز استفاده می نمایید ، این موضوع را مشخص کنید که اگر حالت باتری فعال باشد شروع به کار نکند. در تنظیمات مدیریت انرژی پشتیبان گیر ویندوز Figure C بخش های مربوط به باتری را انتخاب کنید تا پشتیبان گیری های که بصورت نیمه تمام هستند جای خود را به فایل های پشتیبان گیری شده ی سالم کنونی ندهند.
این تنظیمات ، بصورت پیش فرض برای ویندوز نمی باشند . شما باید تا هنگامی که سایت دچار قطعی مکرر برق نشده است ، برای جلوگیری نمودن از جایگزینی پشتیبان گیری های نا تمام یا مشکل دار(معیوب ) با پشتیبان گیری های دقیق و کامل و درست قبلی تغییرات لازم را انجام دهید.

۹ : دوره ی خدمت دهی بسیار کوتاه است.

باتری معمولی یو پی اس تنها برای یک مدت یک ساله می تواند خدمت دهی کند .
دستگاههای یو پی اس معمولا بر روی سطح اطلاقکی و پشت میز قرار گرفته می شود .
در قسمت چهارم به این موضوع نیز اشاره کردیم که باتریها نهایتا خراب می شوند . پس از اینکه سال ها گذشت ممکن است باتری ها باز هم کار کنند ولی نمی توانند آن بازهی پیشین را داشته باشند. به عنوان مثال می توانیم به یک باتری اشاره کنیم که این امکان را دارد که 2 سال کار کند و فقط 12 دقیقه نیرو دهد اما در حالی که همان باتری نو 188 دقیقه نیرو خواهد داد . پس حتما سن باتری را در نظر بگیرید که موارد مورد نیاز و زمان های اضطراری آن را در نظر داشته باشید .
دستگاههای یو پی اس بسیاری باتری های تعویض پذیر متصل داشته اند . در همچنین مدل های در واقع امکان تعویض نمودن باتری یو پی اس بدون اینکه تجهیزات خاموش شود امکان پذیر خواهد بود .

علاوه بر این مواردی که گفتیم باتری هایی در نیرو دادن به سرور ها و سایر دستگاه های مهم و بحرانی بسیار کاربردی خواهند بود .

عوامل زیر می توانند در موجب کاهش عمر خدمت یو پی اس شوند :
• طوفان تندری
• افت الکتریکی
• سایر شرایط ( شامل گرما )
همچنین باید این اطمینان را داشته باشید که یو پی اس شانس مقابله با درازای عمر توسط جدا کردن سیستم هایی که استفاده نمی شوند را ندارد هنگام طوفان ها ، بررسی منظم قدرت باتری ، منحصر کردن ظرفیت ها با مقادیر منظقی ، مصون نگه داشتن قطعات از پارازیت ها ( بدان وسیله فضای تنفس و خنک شدن را فراهم می سازیم )

در صورتی که گزینه جدا کردن سیستم که استفاده نشده است هنگام طوفان را انتخاب کنید باید از این موضوع مطمئن باشید که استفاده نخواهد کرد . در واقعه به بیانی دیگر باید بررسی کنید که بخشی از چرخه داده ارتباطی محافظت را انجام نمیدهد زیرا رعد و برق این امکان را دارد که حرکت کند و باز هم دستگاههای متصل را خراب نماید .

۱۰ : یو پی اس ها به عنوان قایق نجات است!

هنگانی که تعبیه دستگاه یو پی اس صورت می گیرد هر گز به عنوان یک پل روی آب آن را در نظر نگیرید . زیرا یو پی اس تولید کننده نخواهند بود . ولی برای فرار از حوادث غیر منتظره به عنوان قایق نجات هستنند .
در هنگام قطعی ۵ دقیقه ای یو پی اس قادرند که نیروی کامل را تامین نمایند ، اما نباید در جریان قطع برق از آنها به عنوان پل استفاده کرد .ولی می توانید از آنها به عنوان یک راه حل اضطرای برای خاموش کردن سیستم و خاموش کردن صحیح برنامه ها استفاده کنیم این ها باید به صورت نگاهی موقت باشد . در این صورت خطر از بین رفتن داده و برنامه و همچنین فایل های ناقص و دیگر خرابی ها در زمان قطعی برق کاهش می یابد .
 
بالا پایین