Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

10 نکته آموزشی طراحی سایت رستوران

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مقالات و آموزش ها
Konu Başlığı 10 نکته آموزشی طراحی سایت رستوران
نویسنده موضوع NovinStar
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan NovinStar

NovinStar

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jan 15, 2017
ارسالی‌ها
6
پسندها
0
امتیازها
0

اعتبار :

10 نکته آموزشی طراحی سایت رستوران
[h=2]مقدمه[/h]شما عاشق آشپزی و پخت غذا هستید و به این کار علاقه شدیدی دارید. پس در این کار موفق نیز هستید اما همه صاحبان رستوران و آشپزهای بزرگ این را به خوبی می دانند که تنها داشتن مهارت در آشپزی نمی تواند متضمن این باشد که شما در این حرفه می توانید به خوبی خود را از دیگر رقبای خود جلو بیاندازید. بعد از اینکه شما توانستید منوی بی نظیر خود را ایجاد نمایید زمان آن رسیده است که بتوانید این غذاهای خوب را به دیگر افراد و دوستان خود معرفی کنید.
بنابراین ساخت یک سایت رستورانی می تواند به شما در این امر کمک شایانی نماید. شما از طریق این سایت قادر هستید تا بتوانید به صورت متمرکز مشتریان خود را حمایت کرده و آنها نیز بتوانند در مورد شما و غذاهای شما و همچنین مکان رستوران شما ، نحوه رزرو و غذاهای جدید شما اطلاعات لازم را کسب نمایند.
[مرتبط : آموزش ساخت سایت رستورانی با سایت ساز]
شما به عنوان صاحب رستوران و یا همان رستوران دار ، می توانید عکس ها ، فیلم ها و دیگر چند رسانه ای های خود را به همراه کلیپ هایی از غذاهای خود در سایت رستوران قرار دهید تا مخاطبان و مشتریان شما بتوانند با آنها آشنایی پیدا نمایند.
شما با استفاده از سایت ساز می توانید به راحتی سایت رستورانی خود را ایجاد نمایید. ما در این جا از قالب های رستورانی زیبایی برخوردار هستیم که شما می توانید بر طبق سلیقه خود یکی از آنها را انتخاب کنید. همچنین ابزارهای مفیدی در اختیار شما قرار خواهد داشت که از طریق آنها می توانید خود را در صدر جستجوهای رستورانی موتور جستجوگر گوگل قرار دهید. این قالب ها امکان یکپارچه سازی با انواع ابزارهای اشتراک شبکه های اجتماعی ، ابزارک های رزرو وو تقویم وقایع را دارد. این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید با سایت ساز یک وب سایت رستورانی عالی ایجاد نمایید.
[مرتبط: بهینه سازی رتبه سایت با شبکه های اجتماعی]
[h=2]چگونه کار طراحی رستوران را آغاز کنیم[/h]تفاوتی ندارد که شما از قبل صاحب یک رستوران فیزیکی بوده اید یا اینکه به تازگی تصمیم گرفته اید این کار را راه اندازی نمایید. زیرا استفاده از سایت ساز در هر دو مورد به نفع شما و مناسب کار شما می باشد. شما می توانید در مرحله اول از بسته های ارزان قیمت سایت ساز استفاده کرده و سپس اقدام به ارتقاء نوع سایت خود نمایید.
ساخت سایت با سایت ساز بسیار آسان می باشد. و کافیست تنها چند مرحله را به صورت سریع پشت سر بگذارید و در مدت چند دقیقه صاحب یک سایت رستورانی شوید.
[h=2]انتخاب قالب برای ساخت سایت رستوران[/h]نقطه آغاز کار شما در ساخت سایت رستورانی انتخاب یک قالب می باشد. قالب های مجموعه ما کاملا بر اساس طراحی ریسپانسیو شکل گرفته اند. با بهره گیری صحیح در اندازه متن و عکس ها این امکان وجود دارد که شما بتوانید وب سایت خود را از هر نوع دستگاهی مانند موبایل و تبلت ها به همان کیفیتت دسک تاپ مشاهده نمایید.
انتخاب یک قالب برای سایت رستورانی شما دقیقا به نوع نیازها و کاربری های شما از سایت بستگی دارد. زیرا قالب ها به گونه ای طراحی شده اند که می توانید آنها را با توجه به نیازها و عملکردهایی که از سایت توقع دارید قرار دهید. انتخاب قالب هایی که در آنها از یک ساید بار استفاده شده است راه حل خوبی می تواند باشد که بتوانید در ساعات خود صرفه جویی کنید و آدرس و محل رستوران و همچنین شماره های تماس خود را در این بخش ها قرار دهید. محتوایی که شما در بخش سایدبار قرار می دهید در بیشتر مواقع دیده خواهد شد. پس این بخش می تواند بهترین بخش برای نمایش اطلاعات شما باشد.
[h=2]انتخاب نام دامنه[/h]انتخاب یک نام دامنه مناسب از جمله مهم ترین کارهایی است که شما می بایست انجام دهید. امروزه بیشتر افراد به دنبال نام های رستوارنی آزاد هستند تا بتوانند پیش از انتخاب نام برای دامنه خود از آزاد بودن آن نام اطلاع پیدا کنند. جالب است که بدانید برخی از شرکت ها هستند که کارشان خرید و فروش نام دامنه می باشد. آنها نام دامنه هایی که با ارزش هستند را به نام خودشان ثبت می کنند و منتظر می مانند تا کسی به این دامنه ها نیاز داشته باشد و بخواهد آنها را بخرد. با این کار یک تجارت راه اندازه و درآمد بالایی را نیز کسب کرده اند.
اگر نامی که شما مد نظر داشته باشید آزاد باشد بهترین گزینه خرید دامنه .com برای آن می باشد. شما باید این دامنه را سریعا خریداری کنید تا کسی دیگر آن را نخرد. البته می توانید از دامنه های جدید دیگر مانند Kitchen. و restaurant. و همچنین pizza. نیز بهره ببرید.
اگر که نام رستوران شما از جمله نام های معروف باشد آنگاه پیدا کردن نام دامنه برای آن یک چالش اساسی به شمار خواهد رفت. همچنین اگر نام دامنه شما طولانی باشد و یا اینکه تلفظ آن سخت باشد نیز باز هم کار برای شما مشکل خواهد بود. دراین گونه مواقع می توانید نام شهری که در آن هستید را به دامنه خود اضافه کنید. اما حتما سعی کنید که از نام های دامنه کوتاه برای سایت خود بهره ببرید. از انتخاب نام های دامنه ای که بیان کردن آنها مشکل است خود داری نمایید زیرا در این صورت مردم نمی توانند با آن ارتباط خوبی برقرار نمایند.
[مرتبط: آیا دامنه com. رتبه بالاتری بدست می آورند]
[h=2]سایت رستورانی باید دارای چه صفحاتی باشد[/h]بیشتر افراد مایل هستند وقتی که به سایت رستورانی شما می آیند بتوانند اطلاعات متفاوت تری از دیگران به دست آورند. وقتی که شما در حال طراحی سایت رستوران خود هستید باید به این نکته توجه داشته باشید که بتوانید تمامی اطلاعاتی که می خواهید به مخاطبان خود ارائه کنید را دراین طراحی گنجانده باشید. مشتریان شما دوست دارند که منو ، ساعات کاری ، مکان و شماره های تماس شما را در سایت داشته باشند.

شما باید سعی کنید این صفحات را در سایت خود داشته باشید:

  1. [h=2]نخست یا خانه[/h]
صفحه نخست در واقع شانسی است برای تاثیرگذاری روی مشتری دراولین برخورد او با شما. شما باید اطمینان حاصل کنید که مهم ترین اطلاعات خود را به صورت متن در این بخش قرار داده اید. هرگز فراموش نکنید که باید بتوانید آخرین تغییرات در منوی غذاها و دیگر اطلاعات را به صورت لحظه ای در سایت خود قرار دهید. شما باید بتوانید محتوای سایت خود را به صورت مکرر بروز رسانی نمایید. برای بیشتر نمایان کردن اتفاقات جدید در سایت خود می توانید از بخش های هدر و فوتر در سایت خود بهره ببرید. اطلاعات و محتواهایی که دراین دو بخش قرار می دهید در تمامی صفحات سایت شما وجود خواهد داشت.

  1. [h=2]درباره ما[/h]
شامل یک توصیف در مورد رستوران و داستانی و هدفی که پشت آن است می باشد. مردم عاشق این هستند که بدانند علت به وجود آمدن رستوران شما چه بوده است. همچنین سایت های خبری نیز از این بخش شما استفاده کرده و در معرفی شما می توانند از آن استفاده نمایند. اگر شما بتوانید این بخش را به خوبی قرار دهید آنگاه بسیاری از افراد از آن نقل قول خواهند کرد.

  1. [h=2]منو[/h]
یکی از مسلم ترین کارهایی که افراد در سایت شما انجام می دهند این است که به سراغ منو شما رفته وسعی می کنند تا از غذاهای موجود در سایت شما باخبر گردند. شما می توایند می توانید این منوی خود را به صورت آنلاین در یک بخش متنی ستونی یا به صورت یک فایل پی دی اف در اختیار مشتریان خود قرار دهید.

  1. [h=2]عکس ها[/h]
شما باید با تهیه عکس های خوب و با کیفیت از غذاهای خود مشتریان را به خرید از سایت خود ترغیب نمایید. همچنین می توانید از اسلایدرها و گالری های عکس برای نشان دادن بهترین غذاهای خود استفاده نمایید. به هر حال نمایش عکس های جذاب بسیار می تواند به شما در این زمینه کمک نماید.

  1. [h=2]سفارش آنلاین[/h]
اگر شما می خواهید که در سایت خود سفارش آنلاین نیز داشته باشید باید بخشی را به این موضوع اختصاص دهید. همچنین باید به فکر ایجاد یک درگاه بانکی برای پرداخت های مشتریان خود باشید.

  1. [h=2]مقایسه[/h]
بسیاری از کسانی که می خواهند تا سفارش غذا به صورت آنلاین بدهند حتما سایت های رستورانی را دیده اند شما باید بتوانید وجه تمایز خود درکیفیت غذاهای ارائه شده را توسط ایجاد یک صفحه تحت عنوان مقایسه به دیگران نشان دهید. شما باید بتوانید لیستی از تمامی نقل قول های خوب در مورد سایت خود را ایجاد کرده و به همراه لینک آنها در این بخش قرار دهید تا افراد دیگر متوجه شوند که شما قوی هستید و با نشان دادن نقل قول های دیگران این موضوع را به اثبات برسانید.

  1. [h=2]وقایع[/h]
فرض کنید شما می خواهید یک ورک شاپ آشپزی داشته باشید. بنابراین می توانید به بهترین شکل این واقعه را به مشتریان خود نشان دهید. به همین دلیل نیاز است که این را با مشتریان خود به اشتراک قرار دهید. تهیه این لیست از وقایع نیز به صورت کاملا آنلاین و ساده در سایت ساز در اختیار شما قرار خواهد گرفت. همچنین می توانید قدری حرفه ای تر عمل کرده و یک تقویم رستورانی دشته باشید که در آن تمامی وقایع را گنجانده باشید.
برخی از صاحبان رستوران نیز یک لیستی از کارها و وقایعی که پیش از این انجام داده اند را نیز در سایت خود قرار می دهند. این کار باعث می شود تا مشتریان با کارهای معمول سایت رستورانی شما بیشتر آشنا شوند.
كاربردهاي پيامك صوتي براي شركت هاي مسافرتي و تورها


  1. [h=2]تماس با ما[/h]
یکی از راه های موفقیت یک سایت این است که در ان امکان ارتباط با سایت دیده شده باشد. شما از طریق این صفحه می توانید یک تعامل خوب و کامل با مخاطبان خود داشته باشید. در این بخش شما باید آدرس رستوران و شماره تماس های آن را در اختیار مشتریان قرار دهید. همچنین باید راه های ارتباطی دیگر را نیز مد نظر داشته باشید. به عنوان مثال باید ایمیلی مرتبط با رستوران داشته باشید که افراد بتوانند از این طریق نیز با شما تماس برقرار نمایند.
این صفحه همچنین محیط مناسبی است که شما بتوانید لینک های شبکه های اجتماعی خود را در آن قرار دهید. علاوه بر این ها باید یک فرم نظر دهی هم در این بخش قرار دهید تا افراد بتوانند فارغ از روش های قبلی یک ارتباط سریع تر در بستر سایت با شما داشته باشند.

  1. [h=2]جاسازی منو[/h]
به نظر شما برای یک سایت رستورانی چه چیزی مهم تر از این است که بتوانید منوی غذاهای خود را در بهترین مکان سایت قرار دهید؟ اینکه شما بتوانید منوی خود را به صورت یک فایل پی دی اف قابل دانلود در اختیار مشتریان قرار دهید کار بسیار ارزشمندی است اما باید در صفحه خانگی خود نیز این منو را در یک ستون جای دهید.

  1. [h=2]سفارش آنلاین[/h]
در سایت ساز امکان ایجاد یک بخش برای سفارش آنلاین وجود دارد. به همین دلیل شما می توانید کار خود را از طریق رستوران گسترش داده وبا قبول سفارش به صورت آنلاین بتوانید مشتریان بیشتری داشته باشید. در نتیجه فروش بیشتری خواهید کرد و رستوران داری شما نیز رونق بیشتری خواهد گرفت.
برای این کار کافیست که یک نرم افزار سبد خرید به سایت خود اضافه کرده و با همکاری بانک خود اقدام به دریافت درگاه پرداخت بانکی نمایید. و این گونه سایت شما برای سفارش آنلاین آماده خواهد بود.
استفاده از عکس ها برای نمایش غذاهای ویژه
عکس های باکیفیت نقش بی نظیری در نشان دادن غذاهای رستوران شما خواهد داشت. این را بدانید که افراد دارند غذاهای شما را از طریق وب سایت مشاهده می کنند . نه می توانند آنها را مزه کنند و نه می توانند بوی خوش آنها را استشمام نمایند. بنابراین برای اینکه بتوانید آنها را راضی کنید غذاهای شما را خریداری نمایند کار سختی را در پیش دارید. با گرفتن عکس های حرفه ای و زیبا از غذاهای خود می توانید کاری کنید که این کمبود احساس تا حد زیادی جبران شود.
توصیه ما بر این است که شما بتوانید از یک عکاس حرفه ای در این مورد کمک بگیرید. زیرا آنها می دانند که چطور باید عکس های حرفه ای تهیه کرده و در نرم افزارهایی مانند فوتوشاپ آنها را ارتقاء دهند. اما نکته مهم این است که شما نباید هرگز از عکس های آماده اینترنتی برای این کار استفاده کنید زیرا مردم آنها را قبلا مشاهده کرده اند و خیلی زود تشخیص می دهند که این غذای رستوران شما نیست و آنگاه از شما غذا نخواهند خرید.

 
بالا پایین