Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

چگونه یک سایت مدرسه با وردپرس بسازیم

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سیستم وردپرس
Konu Başlığı چگونه یک سایت مدرسه با وردپرس بسازیم
نویسنده موضوع cr@wler
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan cr@wler

cr@wler

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jul 18, 2016
ارسالی‌ها
24
پسندها
1
امتیازها
0

اعتبار :

چگونه یک سایت مدرسه با وردپرس بسازیم
مدارس در اندازه های مختلفی هستند. برخی از آنها تنها یک مربی دارند که برای تعداد زیادی از دانش آموزان کلاس برگزار می کنند و برخی دیگر دارای تعداد زیادی مربی هستند که برای صدها یا هزاران شاگرد تدریس انجام می دهند. هر کدام از آنها قطعا چالش هایی دارند که با وجود یک سایت حل خواهد شد و هیچ ارتباطی هم با اندازه آن مدرسه نخواهد داشت. شما هر نوع سایتی را که مایل باشید برای مراکز تحقیقاتی ، دانشگاه ها ، مدارس یا کالج ها داشته باشید را به آسانی می توانید با وردپرس ایجاد نمایید.
[h=2]چرا باید سایت مدرسه را با وردپرس ایجاد کنیم؟[/h]وردپرس یک بستر ایده ال برای طراحی سایت های مدرسه می باشد. چرا؟ زیرا وردپرس یک ابزار قوی ، کد باز و یک سیستم مدیریت محتوای رایگان است که تقریبا 25 درصد از سایت های اینترنت از طریق آن ایجاد شده اند. استفاده و کار با وردپرس بسیار آسان است ، امن و مناسب برای موتورهای جستجوگر میی باشد. در سطح اینترنت هزاران قالب آماده و افزونه وجود دارد که شما می توانید از آنها برای ساخت سایت مدرسه استفاده کنید. و این امکان را به شماا خواهد داد که بتوانید هر نوع قابلیتی را به آن بدهید.
در مرحله اول شما باید نوع وب سایتی را که می خواهید بسازید مشخص کنید. دو نوع وب سایت برای مدارس وجود دارد.

  • یک وب سایت بروشور مانند که در مورد خود مدرسه به شما اطلاعات می دهد
  • یک سیستم مدیریت محتوا – یک پرتال آنلاین که دانش آموزان و معلمان می توانند به آن لاگین کرده ، تکالیف خود را در آن قرار دهند و حتی کلاس هایی را به صورت آنلاین برگزار نمایند.
[h=2]وب سایت های بروشور مانند[/h]این نوع از وب سایت ها چیز زیادی برای انجام دادن ندارند. این سایت فقط باید بتواند به شما اطلاعاتی را در مورد خود مدرسه بدهد. در مورد کلاس ها به صحبت بپردازید ، ایجاد راهنمایی به وسیله نقشه ها کنید و مقداری نیز اطلاعات تماس بدهید. و ممکن هم است که از طریق یک تقویم بخواهید که وقایع را به دیگران منتقل کنید و یا امکان دانلود جزوه ها یا مطالب در مورد کلاس ها را داشته باشید. همچنین می توانید در آن ثبت نام آنلاین به همراه یک سری شرح وظایف ها داشته باشید. تنها چیزی که شما نیاز دارید این است که بتوانید یک ساختار برای پیمایش سریع در سایت خود ایجاد نمایید.
[h=2]سیستم مدیریت محتوا[/h]این نوع از وب سایت ها دارای امکانات زیادی هستند. این نوع از سایت ها همانند سایت های بروشوری نیازمند همان اطلاعات هستند، اما در عین حال امکانات جانبی بسیار بیشتری را نیز نیاز دارند. این سایت باید بتواند این امکان را به دانش آموزان و استادان بدهد که بتوانند لاگین نمایند ، دروس را مشاهده کنند ، دروسی را اخذ نمایند ، تکالیف خود را آپلود نمایند ، نمرات خود را مشاهده کنند ، پرداخت الکترونیکی انجام دهند و بسیاری کارهای دیگر را نیز بتوانند.
[h=2]صفحات[/h]سایت مدرسه ای شما باید تعداد صفحه نیز داشته باشد. تم هایی که شما انتخاب می کنید به صورت معمول این نوع از صفحات را دارند. پلاگین ها یا افزونه های مرتبط با سیستم های مدیریت یادگیری نیز به شما امکانات خوبی را خواهد داد که بتوانید در این صفحات از آنها استفاده کنید.

  • خانه – این صفحه ورود سایت شما می باشد. صفحاتی را که می خواهید به عنوان صفحه ورود از آنها بهره ببرید را معین کنید و آنها را در یک منوی سفارشی در این صفحه قرار دهید.
  • درباره ما – یک سری اطلاعات پایه ای در مورد مدرسه خود قرار دهید.
  • درس ها – اطلاعات جزئی در مورد درس هایی که ارائه شده است را قرار دهید.
  • پذیرش – تمامی شرایط و اطلاعاتی که لازم است برای پذیرش را در این صفحه قرار دهید. این صفحه باید شامل هزینه ها و شهریه ها نیز باشد. شما باید این اطلاعات را در قالب فایل های پی دی اف تولید کرده باشید تا افراد بتوانند آنها را دانلود نمایند.
  • تماس – شما یک فرم تماس و نقشه از سایت باید داشته باشید.
  • اخبار – این بخش باید شامل وقایع آینده و درس هایی باشد که شما بعدا ارائه خواهید داد. این بخش را شما به عنوان یک بخش بلاگ نیز می توانید در نظر داشته باشید.
[h=2]پلاگین ها[/h]اهمیتی ندارد که شما از چه نوع سایتی می خواهید استفاده کنید اما هر چه که باشد شما قطعا نیاز خواهید داشت که بتوانید از پلاگین ها استفاده کنید. شما قطعا به چیزی نیاز خواهید داشت تا از طریق ان بتوانید عضویت ها ، پرداخت ها ، درس ها ، نقشه ها ، فرم های تماس را مدیریت کنید و همچنین راه حلی داشته باشید که دانش آموزان بتوانند از طریق آن اقدام به بحث در مورد درس ها کنند. به همین دلیل پلاگین ها بهترین نوع از کارها هستند که شما میتوانید برای سایت های خود داشته باشید و اینکه تم اولیه سایت خود را نیز از دست ندهید. بدین ترتیب کنترل کامل تری بر روی بخش های مختلف سایت خود خواهید داشت.
مهم ترین پلاگین های این بخش عبارتند از :
[h=3]CoursePress[/h]یک سیستم مدیریت یادگیری کامل است که به شما اجازه می دهد که بتوانید درس ها و کلاس های آنلاین خود را مدیریت کنید. همچنین از درگاه های پرداخت توکار آن نیز می توانید بهره ببرید. شما می توانید واحدهای آموزشی مستقل ، امتحانات ، ویدئو ها ، صدا ها و بردهای بحث و بسیاری دیگر از این امکانات را به سایت خود اضافه کنید.
همچنین این امکان وجود دارد که بتوانید دانش آموزان خود را نیز ارزیابی کنید. نسخه رایگان آن تنها برای دو کلاس محدود شده است. این بخش دارای یک سری تم ها می باشد که شما می توانید آنها را برای همخوانی با تم های خود بهینه سازی و سفارشی سازی کنید. همچنین امکان چت یا گفتکوی زنده نیز وجود دارد.
نسخه حرفه ای آن تمامی امکانات لازم را برای شما فراهم خواهد کرد و تعداد نامحدودی کلاس می توانید برای آن تعریف کنید و همه این امکانات تنها با پرداخت 24 دلار امکان پذیر خواهد بود
[h=3]LearnPress[/h]این یکی یک سیستم مدیریت یادگیری کامل است که بیشتر امکانات آن به صورت رایگان می باشد. شما می توانید کلاس هایی را ساخته و مدیریت کنید ، درس ها را اضافه کرده و بر اساس کلاس ها و درس های معرفی شده امتحانات معینی را نیز برگزار نمایید. همچنین شما می توانید درس های برگزارشده خود را به صورت آنلاین نیز به فروش برسانید.
تعداد بیشماری افزونه نیز برای این کار وجود دارد. امکاناتی شامل وارد کردن ، خروجی گرفتن ، مقایسه ، پیش نیازها ، مدارک و گواهینامه ها و بسیاری از دیگر چیزها در این زمینه وجود دارد.
[h=3]Sensei[/h]این یکی از نوع تم های Woo می باشد. یک سیستم مدیریت یادگیری می باشد که به شما اجازه می دهد بتوانید کلاس ها ، درس ها ، امتحانات و دیگر موارد را در آن ایجاد نمایید. همچنین امکان ثبت نام دانشجویان و مدیریت انها و همچنین امکان استفاده از افزونه ووکامرس را برای تغییرات در این افزونه داده است. درون درس ها شما می توانید تمامی این موارد را داشته باشید. همچنین در کنار کلاس هایی که تعریف می کنید امکان ثبت بیشترین جزئیات نیز وجود خواهد داشت. علاوه بر آن امکان ایجاد آنالیزهایی بر روی درس ها و کلاس ها نیز وجود دارد. این افزونه همچنین این توانایی را دارد که با هر اینترفیس و هر افزونه دیگری که شما بخواهید تعامل داشته باشد و از امکانات یکدیگر بدون هیچ مشکلی استفاده نمایند.
[h=3]LearnDash[/h]

این یک سیستم مدیریت یادگیری است که تمرکز آن بر مهیا کردن تمامی موارد لازم در مورد ابزارهای یادگیری تا همان اندازه ای که بتوان در بستر وب پیاده سازی کرد می باشد. این شامل کلاس های طبقه بندی شده می باشد. و در آن می توانید انواع فرم ها ، درس ها ، زمان بندی های آنها ، پایان مدت دسترسی به درس ها ، امتحانات پیشرفته ، پیش نیازها ، مدیریت تکالیف و ایجاد و آپلود انواع مختلف محتواهای آموزشی سمعی و بصری ، مدیریت گروه ها و اعلام های ایمیل ، گزارش گیری از کارهای دانشجویان و دیگر موارد را داشته باشید.
تعداد زیادی افزونه برای این سیستم در نظر گرفته شده است که می توانید از طریق آن مربیان مختلفی را اضافه نمایید و همچنین امکان یکپارچه سازی با افزونه ووکامرس ، انواع فرم ها و بسیاری موارد دیگر نیز وجود خواهد داشت. این سیستم در نسخه های مختلفی منتشر شده است. شما می توانید از نسخه رایگان آن با کمترین امکانات و همچنین از نسخه های بالاتر با امکانات بیشتر و قیمت های بالاتر نیز استفاده کنید.
کاربردهای شاخص استفاده از سیستم پیامک صوتی انبوه

[h=3]Good LMS[/h]این نیز یک سیستم مدیریت آموزش و یادگیری می باشد که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید کلاس های خود را به صورت آنلاین و همچنین بر روی سایت مدیریت نمایید. به صورت پیش فرض با تعداد زیادی دروازه پرداخت مجتمع سازی شده است و شما می توانید گزینه های زیادی از جهت پرداخت به مخاطبان و مشتریان خود بدهید.
همچینن شامل یک پنل مدیریتی برای استادان ، دانش آموزان و درگاه های پرداخت می باشد. شما حتی می توانید از یک پنل جداگانه برای گواهینامه های خود نیز استفاده کنید.
[h=2]قالب ها[/h]این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید صفحات خود را به دست خودتان و یا با استفاده از قالب های آماده وردپرس ایجاد نمایید. بسیاری از آنها به گونه ای طراحی شده اند که می توانید در مدت کوتاهی اقدام به ایجاد صفحات دلخواه خود کنید. شما به صورت ساده تم های خود را نصب کرده و کلاس های خود را ایجاد می کنید. برخی از آنها ممکن است از شما بخواهند که یک سری از پلاگین ها را دانلود نمایید. همچنین بسیاری از آنها به صورت معین برای برخی از کلاس های پر کاربرد در نظر گرفته شده است.
[h=3]WPLMS[/h]یک سیستم مدیریت یادگیری می باشد. شامل مدیریت کلاس ها ، دانش آموزان و مدیریت مربیان می باشد. و به شما اجازه خواهد داد که بتوانید کلاس های آنلاین ایجاد کنید. همچنین قابلیت یکپارچه سازی با افزونه هایی مانند ووکامرس را نیز دارا می باشد. خود این سیستم نیز شامل 8 افزونه و صفحات مرتبط با دانش آموزان ، مربیان ، استادان ، درس ها ، نمودار زمانی ، امتحانات ، مدیریت ایمیل ها ، تکالیف و بسیاری از چیزهای دیگر می باشد. این نوع از امکانات بسیار فوق العاده است.
[h=3]Academy[/h]این مورد نیز یکی دیگراز سیستم های یادگیری است که این امکان را به شما می دهد که بتوانید کلاس های انلاین خود را برگزار کرده و همچنین بتوانیدکه درس های خود را به صورت آنلاین نیز بفروش برسانید. امکان یکپارچه سازی با افزونه ووکامرس برای شما دیده شده است. همچنین می توانید از پروفایل کاربری توسعه یافته ، سیستم طرح سوال ، فرآیند آموزش ، تکالیف ، محتواهای چند رسانه ای آموزشی ، رتبه بندی به کورس ها ، سیستم نظر سنجی هم استفاده کنید. علاوه بر اینها می توانید درس داده شده به همراه دیگر موارد را نیز به بخش منابع دانلودی خود نیز اضافه نمایید. می توانید بیشترین و معروف ترین درس ها را نیز به صورت جداگانه نمایش دهید. این تم بسیار شکیل است و در آن تعداد زیادی از امکانات مدرن دیده شده است.
[h=3]Grand College[/h]این سیستم به گونه ای طراحی شده است که می توانید آن را به چشم یک مدرسه کامل مشاهده کنید. از یک ابزار ایجاد صفحات درگ و دراپی استفاده می کند و می توانید اسلایدرهای متنوعی با گالری های عکس نامحدود در آنها ایجاد نمایید. در حدود 15 عکس پس زمینه از پیش ساخته شده ، 6 بخش پاورقی ، 4 بخش بلاگ ، و بسیاری کدهای آماده دیگر نیز وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید.
همچنین امکاناتی مانند بخش وبلاگ ، بخش معرفی و نمونه کارها ، گالری های عکس و گالری نمونه کارها ، بخش تست های آزمایشی ، بخش کارکنان و کارمندان ، دروس و جدول شهریه ها نیز وجود دارد. این سیستم یک انتخاب عالی برای سایت های بروشوری می باشد.
[h=3]نتیجه گیری[/h]اگر به دنبال این هستید که بتوانید با سرعت زیاد یک سایت برای مدرسه یا آموزشگاه خود ایجاد نمایید و یا اینکه از لحاظ بودجه در محدودیت قرار دارید و نمی توانید خیلی در مورد این قضیه هزینه صرف کنید بهتر است که حتما از این سیستم های آماده که بر پایه وردپرس هستند استفاده کنید. از لحاظ کارایی نیز می توانید تا حد زیادی در مورد این سیستم ها مطمئن باشید.

 
بالا پایین