Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

آشنایی با کدنویسی سئو

اطلاعات موضوع

Kategori Adı طراحی سایت
Konu Başlığı آشنایی با کدنویسی سئو
نویسنده موضوع sahar_tym
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sahar_tym

sahar_tym

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Oct 16, 2016
ارسالی‌ها
11
پسندها
0
امتیازها
0

اعتبار :



آشنایی با کدنویسی و سئو وب سایت در این بخش از مقاله در اختیار شما قرار خواهد گرفت با ما همراه باشید .
استاندارد سازی قالب:
یکی از کارهایی که در گذشته اهمیت زیادی بیت سئو کاران داشت استاندارد سازی قالب بود ولی این باور که استاندارد سازی کد های قالب می تواند در بهینه سازی سایت کمک کند به زودی رنگ باخت و معلوم شد که تاثیر چندانی ندارد. با این حال چک کردن کدها ضرری نخواهد داشت زیرا در بعضی مواقع یک اشتباه کوچک باعث بهم ریختن قالب می شود مانند نبستن تگ بادی که تاثیر زیادی در قالب دارد.


سفارش سئو سایت در طراحی سایت ساخت یک آدرس برای موتورهای جستجو:


ساخت یک آدرس استاندارد و بهینه سازی شده برای یک سایت و سئو ی آن خیلی مهم است. یک آدرس بهینه سازی شده به آدرسی می گویند که کوتاه و ساده باشد و در عین حال این کوتاهی باعث بی معنی نشدن آن نشود. در بعضی مواقع لازم است برای کدنویسی قالب سایت بخواهیم فایل htaccess آن را تغییر دهیم.
بهینه کردن سرعت سایت:
لود شدن و بار گذاری صفحات یک سایت در مرورگرها یکس از مسائل مهم سایت می باشد. برای جلوگیری از کند شدن سایتتان میان کدهای فضای خالی نگذارید و مشکلاتی که در تگ ها قرار دارند را برطرف کنید. سعی کنید از HTML به جای PHP استفاده کنید تا با کوتاه تر شدن کدها سرعت بارگذاری صفحات نیز افزایش یابد.
استفاده از Text base Alternative:
متاسفانه یکی از مشکلاتی که در موتور های جستجو وجود دارد این است که نمی توانند فایل های اسکریپت را شناسایی کنند ولی با استفاده از Text base Alternative می توانید سایتتان را بهینه تر کنید و کاربران به راحتی و با لذت از سایتتان دیدن خواهند کرد. برای استفاده بهتر از این کد ها سعی کنید آن ها را در بخش های بالایی سایت مانند header قرار دهید.
کنترل اسپایدر ها با استفاده از تگ NoIndex:
یکی از مشکلاتی که سئو کاران نمی توانند آن را به طور ۱۰۰ در صد حل کنند کنترل عملکرد اسپایدر هاست. ولی با استفاده از تگ NoIndex می توان این اسپایدر ها را کنترل کرد و نتیجه بهتری خواهید گرفت.
مقابله با ایجاد محتوای دوقلو:
اگر شما جزو کسانی هستید که از سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی استفاده می کنید باید توجه داشته باشید که برای جلوگیری از ایجاد محتوای دوقلو از تگ canonical URL استفاده کنید. این تگ باعث میشود که در صورت بروز ایجاد محتوای دوقلو با ساخت ریدایرکت ۳۰۱ به موتور جستجو خبر می دهد تا شما را به صفحه اول منتقل کند و از پایین آمدن رتبه سایتتان جلوگیری می کند. در سیستم های مدیریت محتوای وردپرس و جوملا نیز با استفاده از یک افزونه می توان این کار را انجام داد.
Merge کردن فایل ها:
یکی دیگر از عواملی که باعث کندی سرعت سایت می شود استفاده زیاد از فایل های اسکریپت و CSS ها می باشد. زیبایی بیش از حد نیز باعث کاهش سرعت سایت می شود ولی شما می توانید با merge کردن این فایل ها زیبایی را در کنار سرعت بالا داشته باشید.
گوگل اعلام کرده که سایت هایی که بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلی ثانیه اختلاف سرعت دارند نسبت به رقیبان خود در جایگاه بهتری قرار می گیرند.
 
بالا پایین