Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

بهترین محل قرار گیری گلدان

اطلاعات موضوع

Kategori Adı دکوراسیون
Konu Başlığı بهترین محل قرار گیری گلدان
نویسنده موضوع barbod
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan barbod

barbod

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Mar 13, 2017
ارسالی‌ها
18
پسندها
4
امتیازها
0

اعتبار :

برای تزیین گلدان و زیبا سازی فضاهای باز و یا حیاط منزل همیشه لازم نیست که از اشیاء و لوازم گران و پر هزینه استفاده کنیم، گاهی اوقات بکار بردن لوازم ساده و ابتدایی مانند گلدانهای تزیینی برای دکور کردن حیاط منزلمان جلوه و زیبایی دو چندانی به آن می بخشد که شاید هیچ وسیله گران قیمتی نتواند این زیبایی را ایجاد نماید.

همه ما زیبایی و گل را دوست داریم ، پس در این صورت ما به گلدان هم نیز دارید. حتی کسانی هم که زیاد دوستدار گل و گیاه نباشند، این امکان وجود دارد که کسی یک روزی آن را به شما هدیه کند.آن را می خواهید کجا قراردهید؟ هر چه وسایل مخصوص تر و قشنگ تر باشد، زیبا تر دیده می شود.

تصمیم گیری در مورد محل قرارگیری بن سای و بهترین مکان برای آن کمی سخت است چرا که باید عوامل زیادی را مدنظر قرار داد (مثل آب و هوا، فصل سال، نژاد درخت، و غیره). مهمترین مورد شناخت نژاد گیاه و پیدا کردن اطلاعات درباره آن است.
اغلب گیاه های فضای باز (بیرونی=اوت دور) بهتر است نیمی از روز را در محلی نور گیر، در معرض آفتاب مستقیم و به دور از باد قرار گیرند. گیاهان آپارتمانی نیز بهتر است در مکانی پرنور (غیر مستقیم) قرار گیرند. برخی نژاد ها نور زیاد لازم دارند در صورتیکه برخی دیگر سایه (نور کمتر) دوست دارند. گیاه های آپارتمانی را در جایی با دمای ثابت قرار دهیدتا دچار تنش دمایی نشوند. ولی بطور کلی برای اینکه گیاهی سالم و خوش رشد و کم افت داشته باشید بهتر است از نور زیاد پشت شیشه (نور شکسته شده ) برای بونسای اپارتمانی و گیاهان اپارتمانی خود استفاده کنین.
یادمان باشد یک بونسای یا یک گیاه اپارتمانی چیزی شبیه مجسمه ی تزیینی نیست که هر جا که به دکور منزلمان بخورد انرا قرار بدهیم . بلکه باید دکور منزلمان را طوری طراحی نماییم که بونسای خود را در مکانی با نور مناسب جا گیر نماییم.
بطور کلی اکثر گیاهان اپارتمانی و بونسای ها به نور خوب غیر مستقیم (گیاهان ایندور) نیازدارند.هرچقدر این نور بیشتر باشد گیاهی سرحالتر و سالمتر خواهیم داشت و چقدر کمتر باشد روز بروز به زوال نزدیکتر میشود.البته خرید گلدان مناسب نیز بی تاثی نخواهد بود ،این که می گویند این گیاه سایه دوست است شاید به لحاظ علمی واژه ی مناسبی نباشد و باید اینطور بیان شود که این گیاه توان تحمل کم نوری را بیشتر دارد.!!!
پس باز هم بیان میکنیم بونسای وگیاهان آپارتمانی خود را در جایی پر نور در منزل قرار بدهید. والبته از چسباندن انها به شیشه جلوگیری نمایید چون در تابستان در اثر شدت تابش و گرما میسوزند و در زمستان سرما زده میشوند.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: DaniyaL
بالا پایین