Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

عوارض کاشت مو

اطلاعات موضوع

Kategori Adı جراحی پلاستیک و ترمیمی زیبایی
Konu Başlığı عوارض کاشت مو
نویسنده موضوع hair-transplant
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan batol

hair-transplant

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Apr 26, 2017
ارسالی‌ها
21
پسندها
2
امتیازها
0

اعتبار :

[h=1]عوارض کاشت مو[/h]
قبل از آنکه تصمیم نهایی خود در مورد جراحی کاشت مو را بگیرید،بسیار مهم است که تمامی خطرات و عوارض این عمل را بشناسید و آنها را با دقت در برابر فواید حاصل از این جراحی بسنجید. احتمال موفقیت جراحی کاشت مو تا حد زیادی بستگی به آن مقدار از فولیکول‌هایی دارد که بعد از کاشته شدن در ناحیه دیگری از پوست سر، سالم و قوی باقی می‌مانند. گاهی اوقات انجام یک جراحی برای بازسازی تمام موهای از دست رفته کافی نیست و بنابراین لازم است بیشتر از یک عمل جراحی انجام گیرد. در هر صورت، هر چقدر تعداد عمل‌های جراحی بیشتری انجام شود، خطرات و عوارض ناشی از آن هم بیشتر خواهد بود.
جراحی کاشت مو چیست؟

جراحی کاشت مو یک عمل جراحی است که طی آن یک متخصص موهایی را در نواحی طاس پیوند می‌زند. جراح معمولاً این موها را از پشت یا کنار سر برمی‌دارد و به جلو یا روی سر منتقل می‌کند. عمل کاشت مو معمولاً در یک مطب پزشکی و با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.
بخش عمده‌ای از موارد ریزش مو (آلوپسی) به دلیل عوامل ارثی و ژنتیکی اتفاق می‌افتد. سایر موارد هم به علت طیفی از عوامل مختلف از جمله رژیم غذایی، استرس، بیماری و اثر بعضی از داروها اتفاق می‌افتد.
به طور کلی دو نوع عمل کاشت مو وجود دارد که عبارتند از روش اسلیت گرافت (Slit graft) و روش میکرو گرافت (Micro-graft). در روش اسلیت گرافت، هر یک از گرافت‌های پیوندی شامل 4 تا 10 تار مو می‌باشد. اما میکروگرافت‌ها بسته مقدار پوشش (تراکم) مورد نیاز، حامل یک یا دو تار مو هستند.

انجام عمل کاشت مو می‌تواند موجب بهبود شکل ظاهری و تقویت اعتماد به نفس شما شود. بهترین کاندیداها برای عمل کاشت مو عبارتند از:

مردانی که دچار ریزش مو با الگوی مردانه شده‌اند.

زنانی که موی کم‌پشت دارند.

هر فردی که قسمتی از موهای خود را به علت سوختگی یا آسیب‌دیدگی پوست سر از دست داده است.

کاشت مو گزینه مناسبی برای ترمیم مو در افراد زیر نیست:

زنانی که دچار ریزش شدید مو در سراسر پوست سر خود شده‌اند.

افرادی که موی کافی در ناحیه اهدا کننده ندارند که بتوان از آن برای کاشت مو استفاده کرد.

افرادی که بعد از آسیب‌دیدگی یا جراحی بر روی پوست سرشان جای زخم کلوئید (جای زخم‌های فیبری و ضخیم) تشکیل می‌شود.

افرادی که به علت مصرف دارو، از جمله داروهای شیمی درمانی دچار ریزش مو شده‌اند.
عوارض جانبی یا مشکلات احتمالی کاشت مو چیست؟

چند مورد عوارض جانبی خفیف و موقتی برای عمل جراحی کاشت مو وجود دارد که عبارتند از:

ریزش موقتی موهایی که از قبل وجود داشته‌اند.

این مورد هر چند خیلی نادر است، اما بعد از جراحی کاشت مو بعضی از موهای قدیمی که از قبل وجود داشته‌اند، می‌ریزند. اما به فاصله یکی دو ماه بعد از جراحی، موهای قدیمی هم به حالت طبیعی و پرپشتی که قبلاً داشته‌اند برمی‌گردند.
خونریزی

وقوع مقدار کمی خونریزی بعد از کاشت مو طبیعی است و با یک فشار مختصر می‌توان آن را متوقف کرد. اما از هر چند صد موردی که این عمل را انجام می‌دهند، در یک مورد خونریزی مداوم اتفاق می‌افتد. بخیه زدن زخم‌ها خیلی به ندرت لازم می‌شود.
درد

وقوع درد معمولاً خیلی نادر و در حد بسیار خفیف است. نیمی از بیماران به هیچ داروی مسکنی برای تسکین درد خود نیاز ندارند، اما در سایر موارد از داروی سولپادئین یا پانادول به مدت چند روز استفاده می‌شود.
بی‌حسی

وقوع یک بی‌حسی موقتی بعد از کاشت مو، اجتناب‌ناپذیر است. این بی‌حسی معمولاً در ناحیه اهدا کننده اتفاق می‌افتد و عموماً بین 3 تا 18 ماه ادامه پیدا می‌کند. البته خیلی به ندرت حالت آزار دهنده و طولانی دارد.
سکسکه

بعد از جراحی کاشت مو ممکن است بیمار به سکسکه دچار شود. علت این عارضه به درستی شناخته نشده است، اما به نظر می‌رسد که بعد از عمل کاشت مو در مقایسه با بعد از عمل کاهش طاسی پوست سر (Scalp reduction)، با فراوانی بیشتری اتفاق می‌افتد. فراوانی وقوع این عارضه در حدود 5% است و معمولاً چند ساعت تا چند روز طول می‌کشد.
خارش

بیمار بعد از عمل کاشت مو کمی احساس خارش خواهد داشت، اما این خارش خیلی به ندرت در حد آزار دهنده است و بعد از چند روز برطرف می‌شود. شستشوی روزانه پوست سر با شامپو به رفع خارش آن کمک می‌کند.
ورم

اصولاً ورم پوست سر خیلی به ندرت اتفاق می‌افتد. اما در صورت وقوع، می‌تواند ناحیه پیشانی و اطراف چشم‌ها را نیز درگیر کند و در حدود 1 تا 2 روز طول می‌کشد. تقریباً در 1% از موارد ممکن است سیاهی و کبودی دور چشم نیز اتفاق بیفتد.
عفونت

این عارضه تقریباً در یک مورد از هر چند هزار مورد اتفاق می‌افتد و با داروی آنتی‌بیوتیک به راحتی برطرف می‌شود.
جای زخم

تشکیل جای زخم‌های کلویید فقط در افرادی که زمینه قبلی ابتلاء به این عارضه را داشته باشند، اتفاق می‌افتد و تنها در حد بسیار نادری (یک مورد از هر هزار مورد) باعث تشکیل جای زخم برآمده بر روی پوست سر خواهد شد.
تشکیل کیست‌ها

در مواقعی که تعداد زیادی گرافت در ناحیه پذیرنده پیوند زده می‌شود، ممکن است یک یا چند کیست در نقاطی از آن ناحیه تشکیل شود. این کیست‌ها معمولاً بعد از یکی دو هفته و یا بلافاصله بعد از استفاده از چند درمان ساده، به خودی خود برطرف خواهند شد. قطر این کیست‌ها معمولاً کمتر از 2 یا 3 میلی‌متر، یعنی تقریباً به اندازه جوش‌های پوستی کوچک است.

آیا کاشت مو به روش‌های fit و fut مناسب است؟

افرادی که از جلوی سر (خط رویش) تا وسط سرشان به شکل کامل مو نداشته باشند (طاس باشند) معمولا به دلیل اینکه اول بانک موی کمی دارند و دوم در این روش‌ها بیش از 2000 تار مو نمی توان کاشت کرد در نهایت نتیجه دلخواه به دست نمی‌آید و به دلیل اینکه در این روش کاشت مو نمی‌توانند تمامی گرافت های برداشته شده را کاشت کنند در آخر شاهد تعدادی تار موی مشخص در سر این افراد هستیم.
چه افرادی متقاضی کاشت ابرو و کاشت مژه هستند؟

معمولا افرادی که ابروهایشان نازک بوده ، ابروهایشان تکه تکه می باشد ، قبلا تاتو یا هاشور انجام داده اند و ... به دلیل جراحت های بالا در روش های fit و fut و به دلیل اینکه تمامی این روش ها با دست توسط تکنسین انجام می شود و اینکه چشم در معرض خطرات بسیاری است نهایتا در این روش ها نواحی لبه ای ابرو و مژه را انجام نمی دهند به همین دلیل افراد متقاضی کاشت ابرو و کاشت مژه در روش های fit و fut شاهد نتیجه خوبی در نهایت نیستند.
چه نواحی در سر قابل کاشت کردن مو می‌باشد؟

بطور کلی در روش های fit و fut فقط جلوی سر و ریش و سبیل را می توان کاشت کرد و کاشت مو در نواحی های ابرو ، مژه ، خط ریش ، پیشانی و ... با روش های مذکور بسیار نامناسب بوده و نتیجه نمی دهد زیرا اساس و پایه روش های یاد شده کار دست بوده و توسط تکنسین های تجربی کاشت مو انجام می شود.
آیا کاشت مو نیاز به جلسه مجدد و یا در آینده نیاز به ترمیم دارد؟

همانطور که در مطالب بالا گفتیم در کاشت مو به روش های fit و fut نمیتوان بیش از 2000 تا مو کاشت کرد در نتیجه اگر این تعداد در جلوی سر کاشته شود پشت سر خالی می ماند و اگر در پشت سر کاشته شود جلوی سر خالی می‌ماند سپس در نتیجه فرد متقاضی یا باید مجدد کاشت مو انجام دهد یا در آینده نواحی کاشته شده با ترمیم باید پر شوند ولی متاسفانه به دلیل اینکه از بانک موی فرد در مرحله اول استفاده شده در مراحل بعد نمی توان انتظار معجزه داشت و یا اینکه موها پر شوند چون هیچ مویی وجود ندارند طبیعتا مویی نیست که بتوانند در جلوی سر کاشت کنند.
عوارض کاشت مو به روش fit و fut به شرح زیر می‌باشد:

جراحی در پشت سر
خونریزی شدید
بدون بیهوشی
همراه با درد
حداقل دو هفته بعد از کاشت مو استراحت مطلق
پانسمان به مدت 1 هفته به شکل مداوم
تورم های صورت، چشم، پیشانی
بخیه در پشت سر
استفاده از داروهای مسکن قوی پس از کاشت مو
معایب کاشت مو به روش های fit و fut کدام است؟

کاشت مو در این روش‌ها توسط تکنسین انجام شده و پزشک هیچ دخالتی در این پروسه ندارد.

خط رویش در این روش‌ها به شکل عروسکی شکل بوده و فاصله‌های هر تار و با یکدیگر بسیار زیاد است.

این روش‌ها با دست انجام میشود و از خطاای انسانی برخوردار است.

از نکات بارز در این روش‌ها وجود نکروز در پوست پس از کاشت مو به دلیل زدن شریان جلوی سر می‌باشد.

پیدایش اسکان و خط بخیه در پشت سر
 

batol

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 4, 2020
ارسالی‌ها
1
پسندها
1
امتیازها
1

اعتبار :

سلام دوستای عزیز
من همسرم مو کاشته بعد از کاشت مو هم دکتر توصیه کرد از ماینوکسیدیل خارجی و شامپو گلیس طلایی استفاده کنم. منم همین کار رو کردم تا الآنم خیلی خوب بوده و عوارضی نداشت این شامپو گلیسم تو فروشگاه ها نیستش خیلی گتم فقط رو نت تو سایت دایاسنتر پیدا کردم اینم لینکشه:
امیدوارم خوب همه موهایی پرپشت داشته باشن:icon12:
 
بالا پایین