Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

حفظ پیشرانه ی v6 در مدل کمری ۲۰۱۸ توسط کمپانی تویوتا و دلیل آن

  • نویسنده موضوع xixer
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار جهان خودرو
Konu Başlığı حفظ پیشرانه ی v6 در مدل کمری ۲۰۱۸ توسط کمپانی تویوتا و دلیل آن
نویسنده موضوع xixer
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan xixer

xixer

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2017
ارسالی‌ها
26
پسندها
2
امتیازها
0

اعتبار :

جنرال موتورز، کیا، هیوندای و مزدا همگی کمپانی هایی هستند که بطور کلی موتور های شش سیلندر را از خودرو های سدان اندازه متوسط خود جدا کرده اند و پیشرانه های چهار سیلندر توربو یا ترکیبی را جایگزین آنها کرده اند. کمپانی هم با مدل آکورد خود دنباله رو این راه است. یک موتور چهار سیلندر عرضی در برابر یک پیشرانه ی V6 ، دارای وزن و حجم کمتریست، بنابراین کل مجموعه می تواند از صرفه جویی در وزن و فضا بهره‌مند شود و با این حال دیگر نیازی به استفاده از نسخه های V6 وجود ندارد. اما با توجه به اعلام مدیر کل تویوتا، جک هولیس، نمایندگان فروش این خودرو به وضوح و با صدایی رسا خواستار حفظ پیشرانه های V6 توسط کمپانی تویوتا شدند. آنها احساس می کنند که مدل کمری V6 به ویژه در پکیج های جدیدترش، می تواند به اعتبار این کمپانی کمک کند. همچنین هولیس، کمری V6 را بعنوان امیدوار کننده ترین سدان اندازه متوسط بازار معرفی می کند و بعنوان مدلی با فروش در سطح بالا از آن یاد می کند که قصد تسلیم شدن ندارد. پیشرانه ی ۳٫۵ لیتری V6 برای مدل ۲۰۱۸ کمری دوباره طراحی شده است و با افزایش ۳۳ اسب بخاری قدرت و ۲۶ نیوتن متری گشتاور، به قدرت خروجی ۳۰۱ اسب بخار و گشتاور ۳۶۲ نیوتن متر رسیده است. این پیشرانه توسط یک گیربکس هشت سرعته ی اتوماتیک پشتیبانی می شود و مصرف سوخت آن هم در تیپ XLE، در شهر ۱۰٫۷، در بزرگراه ۷٫۱ و بصورت ترکیبی ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این مصرف در تیپ XSE هم به ترتیب ۱۰٫۷، ۷٫۳ و ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. تویوتا یکی از چهار سازنده ی خودرو های سدان اندازه متوسط است که هنوز هم به پیشرانه ی V6 خود پایبند است. کمپانی های دیگر در این تیم چهار نفره، نیسان با مدل آلتیمای ۳٫۵ لیتری، فولکس‌واگن با مدل پاسات V6 و فورد با مدل فیوژن اسپرت خود هستند. در مورد فورد، نسخه ی V6 به همراه سیستم همه ی چرخ ها متحرک و دو توربو، بیشترین کارایی را رائه می دهد. اما همانطور که در تست های رانندگی کمری اشاره شده است، کمری ۲۰۱۸ بهترین هندلینگ تا به امروز کمری را داشته است.

منبع : مجله ماشین
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy
بالا پایین