قدرتمند ترین تولید تا به امروز هوندا، یعنی هوندا سیویک ۲۰۱۷ تایپ R، امروز با قیمت پایه ی ۳۴,۷۷۵ دلار به فروش رسید.سیویک تایپ R، اولین هوندایی که در ایالات متحده از نشان تایپ R استفاده کرد، از موتور ۲٫۰ لیتری I4 (چهار سیلندر خطی) توربوشارژر خود همراه با سوپاپ متغیر معروف i-VTEC هوندا، قدرتی معادل ۳۰۶ اسب بخار در ۶,۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاوری معادل ۴۰۰ نیوتن متر در ۲,۵۰۰-۴,۵۰۰ دور در دقیقه را دریافت می کند.
یک گیربکس انتقال سریع ۶ سرعته ی دستی این قدرت را به چرخ های جلو انتقال می دهد که با یک دیفرانسیل مارپیچی لغزش محدود استاندارد تلفیق شده است. سیویک سوار بر چرخ های مشکی ۲۰×۸٫۵ اینچی آلومینیومی است که با تایر های با کارایی بالای ۲۴۵/۳۰ZR20 Continental SportContact 6 پوشیده شده اند. قدرت توقف هم توسط کالیپر های ۴ پیستون برمبو که روی روتور های ۱۳٫۸ اینچی سوراخ متقاطع جلو می نشینند و روتور های ۱۲٫۰ اینچی عقب با کالیپر های تک پیستون، تولید می شود.
توانایی هندلینگ در سیویک تایپ R را می توان به سیستم تعلیق جفت-محور جلو، سیستم تعلیق چند لینک عقب، فنر های انحصاری تایپ R، بوش ها، نقاط نصب دامپر و نوار های ضد چرخش جلو و عقب نسبت داد. سیستم دامپر انطباقی هوندا، از طریق ۳ سنسور G روی بُرد، ۴ سنسور سیستم تعلیق و یک سنسور هدایت به گوشه، بطور مداوم نیروی محرک را در چهار گوشه تعدیل و تنظیم می کند.
سه حالت رانندگی انتخابی راحت (Comfort) ، اسپرت (Sport) و R+ ، سیستم دامپر انطباقی، فرمان، پاسخ دریچه ی گاز و ترمز را به ترجیح و اولویت راننده تنظیم می کنند. سیستم تطبیق اتوماتیک دارای دو حالت تنظیمات است، یکی برای حالت های رانندگی راحت و اسپرت، و یک تنظیمات تهاجمی تر برای حالت R+ .سیویک تایپ R با تریم مجهز تورینگ که دارای چراغ های LED در طول روز روشن، چراغ های جلو، چراغ های عقب، چراغ های مه شکن، سیگنال های پیچ و چراغ ترمز است ارائه می شود. بسته ی آیرودینامیک که شامل یک اسپلیتر جلو، وینگلت های جانبی، دریچه های تثبیت کننده ی هوا، یک بال عقب بزرگ و مولد های حلقه ای که روی سقف نصب شده اند، ارائه می شود.
در داخل کابین، تایپ R مجهز به یک صفحه نمایش ۷٫۰ اینچی، یک صفحه نمایش اطلاعات راننده (با نمایش های عملکردی مختلف)، سیستم ناوبری، سیستم سازگار با کارپلی اپل و آندروید اتو، و یک سیستم صوتی ۵۴۰ وات با ۱۲ بلندگو، است.
یک سقف تمام آلومینیومی سبک وزن و سه خروجی اگزوز که در مرکز عقب خودرو قرار گرفته اند، تجهیزات عملکردی استاندارد اضافه شده به تایپ R هستند.مصرف سوخت هوندا سیویک ۲۰۱۷ تایپ R ، در شهر ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ، در بزرگراه ۸٫۴ لیتر در هر صد کیلومتر و ۹٫۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بصورت ترکیبیست. اما این مصرف سوخت کسی را از خرید داغ ترین هاچبک هوندا منصرف نخواهد کرد!
منبع : مجله ماشین
منبع : مجله ماشین
آخرین ویرایش: