Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بایگانی
Konu Başlığı نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته
نویسنده موضوع tamiraat700
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan tamiraat700

tamiraat700

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Sep 25, 2017
ارسالی‌ها
3
پسندها
0
امتیازها
0

اعتبار :

دوربین های مداربسته جهت امنیت و کنترل تردد بکار میروند و در محیط های شلوغ پراستفاده شده اند. این نوع دوربین ها دسته بندیهای مختلفی دارند. بطور مثال دوربین هایی که در یک شرکت یا بانک نصب میشود با دوبین هایی که در خیابان ها نصب میشوند متفاوت است. یکی از ویژگی های نظارت تصویری این است که میتوان تصاویر دوربین ها را در مناطقی دورتر حتی در خارج از یک شهر یا کشور از طریق شبکه و اینترنت مشاهده نمود. این قابلیت باعث میشود در مکان هایی که حضور نداریم بتوانیم نظارت بیشتری داشته باشیم. افرادی که میخواهند نصب دوربین مداربسته را آموزش ببینند لازم است که اطلاعاتی درباره فروش دوربین مداربسته تحت شبکه، انالوگ، دید در شب، بولت، دام و اسپید دام داشته باشند تا بهترین پیشنهاد را به مشتری دهند. همچنین طراحی و راه اندازی اتاق های کنترل و مانیتورینگ و سیستم های کنترل تردد و سیستم انتقال صوت و تصویر بر روی شبکه، اینترنت و تلفن همراه را بدانند. به طور کل عقد قرار داد پشتیبانی و نگهداری دستگاه های سخت افزاری و نرم افزاری بعد از نصب و راه اندازی دوربین مهم است که باید کاربر بتواند انجام دهد.


روش نصب دوربین مداربسته


آموزش نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته CCTV، نصب دستگاه های DVR و دوربین های تحت شبکه


در کل اساس بندی سیستم انتقال اطلاعات دوربین مداربسته به دو دسته بزرگ تقسیم میگردد. اولی دوربین مداربسته آنالوگ (Analog CCTV) که اطلاعات تصویر را به صورت سیگنال های آنالوگ ارسال می کند. رزولوشن تصویر بزرگترین المان کیفیت تصویر دوربین هاست. در دوربین های انالوگ این المان را با تیوی لاین نمایش میدهند طبیعتا هر قدر تیوی لاین دوربین بالاتر باشد کیفیت تصویر ان نیز بالاتر است ؛ و دومی دوربین مداربسته شبکه (IP CCTV) که در این روش اطلاعات تصویر را به صورت دیجیتال و تحت پروتکل های شبکه ارسال می کند. بزرگترین مزیت دوربین های شبکه محدود نبود کیفیت تصویر آنهاست. درحال حاضر دوربین های با کیفیت بین 1.3 تا 5 مگاپیکسل به صورت گسترده مورد استفاده قرار میگیرند. به طبع دسته دوم حرفه ای تر بوده و نیاز به دانش نصب درباره شبکه نیز دارد.


دسته بندی دوربین مداربسته


دوربین دام : دوربین های دام (DOM CCTV) نوعی از دوربین های مداربسته معمولا به شکل نیم دایره ای که به صورت سقفی نصب می شود. این دوربین های در کیفیت های متفاوتی به صورت شبکه و انالوگ ساخته می شوند و از نظر نوع لنز به دو دسته لنز ثابت (Fixed lens) و لنز وریفوکال (Varifocal Lens) تقسیم می شوند .
دوربین بولت : دوربین های بولت (Bullet CCTV) نوعی از دوربین های مداربسته معمولا به شکل استوانه یا مکعب مستطیل که به صورت دیواری و در محیطهای بیرونی نصب می شوند. این دوربین ها در کیفیت های متفاوتی به صورت شبکه و آنالوگ ساخته می شوند، این دوربین ها معمولا دید در شبی با برد نسبتا بالا دارند. برد دید در شب این دوربین ها به تعداد و نوع LED های تعبیه شده بر روی دوربین وابسته است. دوربین های بولت از نظر نوع لنز به دو دسته لنز ثابت (Fixed lens) و لنز وریفوکال (Varifocal Lens) تقسیم می شوند .
دوربین باکس : اصطلاح باکس (BOX CCTV) به معنای جعبه است. دوربین های باکس نوعی از دوربین های مداربسته معمولا به شکل مکعب مستطیل که لنز آن به صورت جداگانه نصب می شود. دوربین های باکس به طور عمومی فاقد دید در شب IR هستند. اما این دوربین های تصویر خیلی مناسبتری از محیط در نور کم به شما خواهند داد که استفاده از آنها را در محیطهای کم نور بسیار مناسب می کند.
دوربین گردان (PTZ) : دوربین های گردان (PTZ CCTV) را با نام های متفاوتی میشناسند بعضی از این نامها عبارتند از PTZ، Speed Dome، Fast Dome و ... این دوربین ها دارای قابلیت گردش در جهات مختلف و زوم کردن در یک زاویه خاص هستند.
دوربین چشم ماهی : اصطلاح چشم ماهی معادل فارسی شده اصطلاح Fisheye است. دوربین های چشم ماهی در واقع یک دوربین عادی شبکه هستند که به لنز چشم ماهی مجهز شده و قابلیت دریافت تصاویر در تمامی زوایا را دارد. این دوربین ها می توانند در محیطهای وسیع هم سطح تصویری بسیار مناسب در تمامی جهات برای شما ایجاد کنند .
دوربین مینیاتوری (مخفی) : دوربین های مداربسته مینیاتوری رایجترین نوع دوربین های مداربسته مخفی هستند که خصوصیت اصلی آنها اندازه کوچک آنهاست. دوربین های مینیاتوری معمولا در محیط هایی استفاده می شوند که نیاز به مشاهده تصاویر به صورت غیر محسوس وجود داشته باشد .
هر کدام از این نوع دوربین ها برای مکانهای مختلف کاربرد دارد و باید آنها را برای محل هایی استفاده کرد که مناسب آنها است. بنابراین توصیه میکنیم که دوستانی که علاقمند به آموزش نصب دوربین مداربسته هستند بتوانند تجهیزات شبکه را بشناسند، درباره پیاده سازی شبکه های WAN و LAN ,WIRELESS اطلاعات داشته باشند و حتی تا حدودی نرم افزارهای شبکه و سرورها را نیز شناخت داشته باشند. اگر در این موارد اطلاعات بهتری داشته باشید میتوانید بهترین حالت و بصرفه ترین حالت دوربین های مداربسته را نصب و راه اندازی کنید.
دوربین های مداربسته آنالوگ بیشتر در شرکت های کوچک و مغازه ها نصب میشود و مانند دوبین های حرفه ای قابل انتقال تصویر را دارند. دستگاهی که به دوبین ها نصب میشود و مانند سرور در سیستم های شبکه ای عمل میکند دی وی آر DVR نام دارد و برای کنترل تصاویر، انتقال تصویر و ضبط تصاویر از این دستگاه استفاده میشود. این دستگاهها در بازار ایران با مارک های مختلف بفروش میرسد. امکانات دی وی آر ها بسیار پیشرفته شده اند و میتوان با یک DVR ساده 4 کانال صوت و تصویر را همزمان رکورد و ضبط کنیم. در دوربین های تحت شبکه از کابل های شبکه LAN) local area networks) به جای کابل کواکس و از کامپیوتر به جای دستگاه dvr مركزي استفاده می شود. به عبارت دیگر اطلاعات این دوربين ها توسط كابل هاي شبكه به كامپيوتر منتقل می شود. امروزه پیشرفت هایی در این زمینه صورت گرفته است. به عنوان مثال برق مورد نیاز دوربین مدار بسته را می توان به وسیله کابل شبکه و با استفاده از تکنولوژی PoE) Power over Ethernet) به دوربین رساند. یا در مثالی دیگر، در دوربین های جدیدتر به جای استفاده از کابل شبکه، از تکنولوژی اتصال بدون سیم WiFi برای انتقال داده ها استفاده می شود. همچنین برای افزایش میزان تحرک و انعطاف پذیری سیستم و افزایش زیبایی و هارمونی محیط می توان از اتصال بدون سیم استفاده کرد. مثلا برای نصب دوربین مداربسته در سالن کنفرانس یا محوطه نمایشگاه بهتر است از این تکنولوژی استفاده شود. باید توجه داشت که اگرچه نصب دوربین مداربسته با سیستم بدون سیم بسیار راحت و سریع است، به همان اندازه امکان هک شدن سیستم و دزدی اطلاعات هم افزایش می یابد. البته در این زمینه هم راهکارهایی برای افزایش امنیت سیستم WiFi وجود دارد که باعث افزایش کمی در زمان نصب دوربین مدار بسته و در عین حال کاهش نفوذ اطلاعاتی به سیستم می شود.


آموزش نصب دوربین مداربسته بیسیم


بنابراین برای نصب دوربینهای مداربسته باید مراحلی را طی نمود. مرحله اولیه جمع آوری اطلاعات پایه مانند بازدید از محل، تعداد دوربین ها و پیدا کردن نقاط کور است. مشخص کردن نوع دوربین ها در فضا های باز و فضاهای کم نور مسئله مهمی در کیفیت دوربین است. نکته مهم در نصب دوربین مشخص کردن محل مرکز کنترل (با توجه به ملاحظات امنیتی و امکان سیم‌کشی و ...) میباشد. تعیین سیستم تغذیه دوربین‌ها که مرکزی یا مجزا باشد نیز مهم است ؛ چرا که هر دوربینی اداپتور برای روشن ماندن نیاز دارد و خیلی جاها این مسئله اذیت میکند. باید سعی کنیم کابل برق از کنار سیم دوربین عبور نکند. نویز و پرش تصویر از اشکالات مهم دوربین های مداربسته هستند. دراین باره آماده کردن محل عبور کابل‌ها که از سقف کاذب، کف و داکت عبور کند و اجرای کابل کشی مرحله بعد در نصب میباشد. در اصل اصلاح و انجام جزئیات مربوط به سیم‌کشی و اصلاح و انجام جزئیات مربوط به وصل به سیستم نمایش و ضبط از جمله موارد مهم در امر نصب است. در نهایت گرفتن تصویر و تنظیم جهت دوربینها پایان عملیات نصب را شامل میشود.
اگر مراحل بالا در نصب به ترتیب و با آگاهی کامل صورت گیرد میتوانید بهترین نصاب در پروژه های نصب دوربین مداربسته شوید. با دانش و آگاهی انواع دوربین ها و قیمت آنها و ارتباط با وارد کنندهای دوربین کمک بزرگی در شروع کار میکند. شروع کار نصب دوربینهای مداربسته بسیار ساده است ولی در عین سادگی نیاز به دانش فنی درباره دوربین ها دارد. کلاس اموزش نصب دوربین مداربسته اگر دارای کارگاههای نصب عملی باشد کمک بزرگی برای آموزش میکند. حالت سوکت که بدرستی محکم شود و در طول عمر خود قطعی نداشته باشد از موارد مهم در نصب دوربینهای انالوگ است. سیم کشی صحیح واینکه از چه نوع سیمی استفاده کنیم تا از لحاظ اقتصادی بصرفه باشد و بهترین تصویر را داشته باشیم از اهمیت بالایی برخوردار است. سعی کنید سیم ها را از داخل داکت رد کنیم و همانطور که اشاره شد سیم برق را از کنار سیم دوربین عبور ندهیم. از بهترین سوکت ها برای کابل ها استفاده و آنها را لحیم کنیم. مشاوره اینکه سیم کشی از کجای ساختمان و مکان عبور کند و از چه نوع دوربینی اتفاده کنیم به عهده ما میباشد.
دستگاههای دی وی آر جدید دارای شبکه انتقال تصویر هستند و میتوانید از طریق LAN و یا وایرلس این کار را براحتی انجام داد. امروزه نرم افزارهای حرفه ای برای انتقال تصویر روی موبایل و تبلت و یا لپ تاپ ها برنامه نویسی شده اند که کار را بسیار راحت کرده اند. آموزش کار با این نوع نرم افزارها بسیار ساده است و نیاز به دانش اولیه شبکه دارد. برای اینکه در این مرحله دچار مشکل نشوید حتما با متخصص شبکه ارتباط داشته باشید تا بتوانید پیشرفت داشته باشیم. دستگاه دی وی آر دارای حافظه هارد دیسک است که تصاویر روی آن ذخیره میشود. هر چه مقدار هارد بالاتر باشد تصاویر بیشتری میتوان از روزهای زیادی در آن ذخیره کرد. بطور معمول 4 تا دوربین معمولی هارد دیسک دستگاه را 15 روز نگه میدارد. البته روشهایی وجود دارد که بتوان روزهای بیشتری روی هارد دیسک ذخیره کرد. یکی از این روشها فعال کردن حالت موشن دتکشن است که وقتی این حات اکتیو باشد دوربین ها در حالتی که کسی در اتاق نباشد فیلمی ذخیره نمیشود. راه دیگر بعد از حالت Motion detection کم کردن کیفیت و کم کردن تعداد فرم در ثانیه است. تعداد فریم ها (Frame per second) درذخیره تصاویر معمولا تا 30 فریم در ثانیه است به این معنی که در هر ثانیه 30 تصویر برای تشکیل تصویر متحرک در نظر گرفته شده است و زمان تنظیمات اولیه ضبط تصاویر شما می توانید با انتخاب تعداد فریم ،میزان حجم مورد نیاز را بر روی هارد را نیز در نظر بگیرید به طور مثال اگر شما 10 فریم را در ثانیه انتخاب کنید پس حدود 3 برابر تصویر بیشتری نسبت به 30 فریم در ثانیه می توانید ذخیر سازید. در محیط هایی مانند ورودی اصلی و روبروی دخل فروشگاه ها و جلوی گاو صندوق ها و جاهای پر خطر معمولا باید بالاترین فریم را در نظر گرفت زیرا زمان بازبینی جسم یا فرد اگر سرعت زیادی داشته باشد بنابر این تصویر مطلوبی شما نخواهید داشت. در برخی از دستگاه های dvr کنار انتخاب فرمت تصاویر شما می توانید رزولیشن را هم انتخاب کنید و مشخص است که هر چه رزولوشن را پایین بیاورید حجم کمتری بر روی هارد دیسک اشغال می کند. این موارد در اکثر دستگاههای دی وی آر وجود دارد و میتوان با تنظیم آنها بهترین حالت را ایجاد کنیم.آموزش نصب دزدگیر اماکن ، آموزش نصب دزدگیر خودرو ، آموزش نصب دوربین مداربسته ، آموزش نصب درب اتوماتیک
نکاتی باید درباره هارد دیسک ها بدانیم که این قطعات که روی کامپیوتر و لپ تاپ هستند بسیار به ضربه و نوسانات پاور حساس هستند. سعی کنید دستگاه دی وی آر را در حالت روشن جابجا نکینم. چرا که به اطلاعات این دستگاه آسیب میرسانیم. اگر مکانی که دوربین نصب است بسیار مهم است از اطلاعات DVR هر ماه نسخه پشتیبان بگیرید؛ چون که این اطلاعات در اثر پاک شدن قابل برگشت نیستند. دستگاههای DVR بعد از اینکه پر میشوند اطلاعات تصاویر را روی اولین روزی که ضبط کرده اند ذخیره سازی میکنند و اطلاعات قبلی بمراتب قابل برگشت نیستند.
 
بالا پایین