Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

6ترفند نگهداری مواد غذایی

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı خانه داری
Konu Başlığı 6ترفند نگهداری مواد غذایی
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

6ترفند نگهداری مواد غذایی

نگهداری برخی مواد غذایی نیاز به اطلاعاتی دارد که بدون بهره گرفتن از آنها ممکن است دچار فاسدشدگی یا کپک‌زدگی شوند. در ادامه به نگهداری برخی مواد غذایی اشاره می‌شود.


[FONT=inherit !important]برای نگه داشتن نان خارج از فریزر کیسه پلاستیکی اصلا مناسب نیست و نهایتا نان پس از 48 ساعت کپک می‌زند. نان را باید داخل کیسه پارچه‌ای نگه داشت یا جانونی که در آن هوا جریان پیدا کند.[/FONT]
[FONT=inherit !important]

نان اگر در معرض مستقیم هوا باشد خشک می‌شود. نانی که در فریزر نگهداری می‌شود باید در کیسه پلاستیکی باشد.
[/FONT]
[FONT=inherit !important]

برای نگه داشتن خامه بهتر است ظرف آن را برعکس در یخچال قرار بدهید تا جریان هوا در آن کمتر شود و باکتری توانایی تکثیر در آن فضا نداشته باشد.
[/FONT]
[FONT=inherit !important]

عسل معمولا فاسد نمی‌شود ولی برای بهتر نگه داشتن آن باید در ظرف عسل را کاملا محکم ببندید و خارج از یخچال در هوای معمولی قرار دهید.
[/FONT]
[FONT=inherit !important]

شیر نهایتا چند روز در یخچال می‌ماند و پس از آن تکه‌تکه می‌شود و نمی‌توان آن را مصرف کرد. اگر در پاکت شیر را باز کرده‌اید و مقدار آن زیاد است یا می‌دانید تا چندین روز نمی‌توانید آن را مصرف کنید آن را در ظرف‌های کوچک بریزید و همه ظروف را در فریزر نگاه دارید. این بهترین شیوه برای نگه داشتن شیر به مدت طولانی است.
[/FONT]
[FONT=inherit !important]

گوشت چرخ کرده نباید زیاد در یخچال بماند و حتی اگر خراب نشود کیفیت خود را از دست می‌دهد. سعی کنید گوشت چرخ کرده را سریع فریز کنید. در فریز کردن گوشت چرخ کرده نیز این را در نظر بگیرید که نباید حجم زیادی از گوشت در کیسه گذاشته شود یا قلنبه شود، گوشت را کاملا در کیسه فریزر تخت کنید و سپس در فریزر قرار دهید. همه جای گوشت باید در معرض یخ‌زدگی قرار بگیرد، هر چقدر گوشت ضخیم‌تر باشد دیرتر یخ می‌زند.
[/FONT]
[FONT=inherit !important]

اگر می‌خواهید کیکی که در یخچال می‌گذارید خشک نشود یا تزیین روی آن به هم نخورد روی آن یک نان تست بگذارید و با خلال‌های دندان نان را روی کیک ثابت کنید.
[/FONT]​
 
بالا پایین