Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

بهره‌برداری از 262 هزار متر فضای خوابگاهی در حال احداث تا پایان دولت دوازدهم

  • نویسنده موضوع Delsa
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار علمی
Konu Başlığı بهره‌برداری از 262 هزار متر فضای خوابگاهی در حال احداث تا پایان دولت دوازدهم
نویسنده موضوع Delsa
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan سایه های بیداری

Delsa

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
May 12, 2018
ارسالی‌ها
15
پسندها
6
امتیازها
0

اعتبار :

معاون فرهنگی وزیر بهداشت با اشاره به این‌که 107 هزار متر مربع از فضاهای خوابگاهی در حال احداث تاکنون به بهره‌برداری رسیده است، گفت: 262 هزار متر نیز هم‌اکنون در حال احداث است که تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری می رسد و این در حالی است که در دولت گذشته بودجه‌ای برای احداث خوابگاه در نظر گرفته نشد و این فضاهای خوابگاهی توسط خیرین تکمیل شد.


دکتر محمدرضا فراهانی در نشست خبری که با حضور تعداد محدودی از رسانه‌ها به مناسبت هفته خوابگاه‌ها برگزار شد، با اشاره به اینکه تا پایان سال ۹۶ مبلغ ۹ میلیارد تومان بودجه بر اساس ظرفیت خوابگاهی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی تخصیص پیدا کرد، اظهار کرد: این پول در فروردین ماه به دست دانشگاه‌ها رسیده و نحوه توزیع آن بر اساس تعداد تخت خوابگاهی در هر دانشگاه بوده است.



وی با اشاره به اینکه قطعا این میزان بودجه مبلغ زیادی برای تجهیز و بازسازی خوابگاه‌ها نیست، افزود: در طول برنامه پنجم توسعه دولت حتی یک ریال برای تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها نداد؛ ولی در سال ۹۶ مبلغ ۲۰ میلیارد اختصاص داده شد و در بودجه امسال هم ۱۰ میلیارد دیگر در نظر گرفته شده که برای این منظور پرداخت شود.


معاون فرهنگی وزیر بهداشت بیان کرد: در دولت یازدهم تعداد پروژه‌های خوابگاهی نیمه‌تمام ۲۱ خوابگاه بوده است و به غیر از دو خوابگاه که در موقعیت خوابگاهی مناسبی نبوده است، بقیه آنها به مساحت ۱۵ هزار و 170 متر مربع به سرانجام رسیده است.

وی بیان کرد: ۱۰۷ هزار و ۷۸۲ متر به مساحت خوابگاه‌ها در دولت یازدهم اضافه شد.

فراهانی افزود: وزارت بهداشت ۸ خوابگاه دارد که در دولت یازدهم قبل از اینکه طرح خوابگاه‌های استاندارد به تصویب برسد، به مساحت ۳۱۸ هزار متر کلنگ زده شد.
وی ادامه داد: همچنین وزارت بهداشت ۶ خوابگاه دارد که بنیاد خیرین خود آن را کلنگ زده و پروژه آن در مساحت ۲۵ هزار و ۷۰۵ متر است که در مناطق محروم در حال پیشرفت است.


فراهانی همچنین اظهار کرد: مواردی که در حال حاضر برای خوابگاه‌ها در دست احداث داریم، ۲۶۱ هزار متر مربع است و اگر موفق شویم این موارد را تکمیل کنیم، ۳۶۱ هزار متر مربع فضای خوابگاهی در دولت دوازدهم تکمیل کرده‌ایم.



معاون فرهنگی وزیر بهداشت، در ادامه با اشاره به این که 107 هزار متر مربع از فضاهای خوابگاهی در حال احداث تاکنون به بهره برداری رسیده است، گفت: 262 هزار متر نیز هم اکنون در حال احداث است که تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری می‌رسد و این در حالی است که در دولت گذشته بودجه‌ای برای احداث خوابگاه در نظر گرفته نشد و این فضاهای خوابگاهی توسط خیرین تکمیل شد.



وی با اشاره به این‌که تا ابتدای دولت یازدهم خوابگاه‌های ملکی 268 عدد بوده است و 950 هزار متر مربع مساحت داشته، گفت: در این دولت آنچه احداث شده است، 370 هزار متر مربع فضای خوابگاهی بوده که 39 درصد رشد داشته است.


فراهانی با بیان این‌که 107 هزار متر مربع فضای خوابگاهی تاکنون در دولت یازدهم و دوازدهم ساخته و کامل شده است، گفت: بقیه فضاهای خوابگاهی در حال احداث تا پایان سال دولت دوازدهم به اتمام خواهد رسید.

معاون فرهنگی وزیر بهداشت، در ادامه با اشاره به لزوم ایجاد خوابگاه‌های با کیفیت اظهار کرد: درخواست کرده‌ایم دانشگاه‌ها میزان خوابگاه‌های مورد نیاز خود را تا سال 1404 به ما اعلام کنند و طبق اعلامی که انجام شده است 106 خوابگاه 400 نفره، 43 خوابگاه 200 نفره و 9 خوابگاه زیر 50 نفر مورد نیاز است و در واقع دانشگاه‌ها اعلام کردند 70 هزار تخت خوابگاهی جدید تا حدود 8 سال آینده مورد نیاز است.



وی با بیان این که وزارت بهداشت تا دو هفته‌ آینده فراخوانی را منتشر می‌کند که بر اساس این فراخوان سرمایه‌گذارانی که قدرت ساخت خوابگاه دارند، می‌توانند تحت شرایط خاصی اگر تمایل داشته باشند، بخشی از نیازهای خوابگاهی دانشگاه‌های وزارت بهداشت را تامین کنند.


فراهانی افزود: سرمایه‌گذاران می‌توانند در صورت امکان خوابگاه بسازند و بودجه ساخت را به صورت اقساطی از ما در یک دوره‌ 15 ساله شامل اصل هزینه و سود دریافت کنند.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از هزار میلیارد توسط خیرین در حوزه‌ سلامت کمک شده است و این کمک‌ها در حوزه‌ ساخت خوابگاه نیز بوده است اگر چه تمایل خیرین
به کمک در حوزه‌های درمانی و علمی و پژوهشی بیشتر از حوزه‌های صنفی و دانشجویی است؛ اما کمک‌هایی در این زمینه به وزارت بهداشت صورت گرفته است.


معاون فرهنگی وزیر بهداشت با اشاره به رتبه‌بندی خوابگاه‌های علوم پزشکی طی یک فعالیت یک ساله و نیمه، اظهار کرد: در این رتبه‌بندی خوابگاه‌های ملکی بررسی شدند و طی آن مشخص شد که در حال حاضر دانشگاه‌های وزارت بهداشت خوابگاه درجه یک ندارند و 11 خوابگاه درجه دو در دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارد و 192 خوابگاه درجه 3 نیز موجود بود.

وی با اشاره به این که اگر خوابگاه‌ها از استحکام لازم برخوردار نباشند، جزو خوابگاه‌های درجه 4 محسوب می‌شوند، افزود: اطلاعاتی که ما نیاز داشتیم، برای این که استحکام برخی از خوابگاه‌ها را مشخص کنیم، به دست ما نرسیده است و ممکن است در صورت دریافت این اطلاعات برخی از خوابگاه‌ها به دلیل عدم استحکام درجه 4 محسوب شوند و ما در تلاش هستیم تا هر چه زودتر این اطلاعات را دریافت کنیم.



فراهانی در ادامه این نشست اظهار کرد: در حال حاضر تعدادت کل خوابگاه‌های مجردی دانشگاه‌های علوم پزشکی 480 خوابگاه و تعداد خوابگاه‌های متاهلی 250 خوابگاه است و به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش تعداد خوابگاه‌های متاهلی نداریم و اولویت با خوابگاه‌های مجردی است.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

کسی خبر دارد مساحت ایران چقدر است ؟
البته منظورم مساحت قبل از واگذاری : کاسپین - قشم - کیش و سایر واگذاریهای یواشکی .
معاون فرهنگی وزیر بهداشت گویا از اونور آب تشریف آوردند .
مرد حسابی !!!
ما از اول دولت اول ، اندازۀ مساحت ایران خوابگاه داریم .
باور نمیکنی ؟ از من بپرس !
من خودم 40 سال است که خوابم
تازه من که خوبم . حداقل در خواب راه میروم - غذا میخورم - شنا هم میکنم گاهی . حتی یادم هست یک روزی یا شبی ، یادم نیست الان ، آفتاب بالانس میزدم که افتادم روی داداشم و بیچاره چه حالی شد از بادی که از ..... جست
اما برخی حتی از این هم محرومند
اونهایی که در بهشت زهرا ها خوابند ، خوابشان از ما هم سنگین تر است .
حتی سهراب سپهری هم دیر زمانی است خوابه
و اخوان را بگو . زمستانش خرس را به خواب می برد . چه برسد به من !!!
اوووووووووووه چقدر خوابگاه داریم ما .....
 
بالا پایین