Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

گلایه آهن‌فروشان از بازار بی‌مشتری

  • نویسنده موضوع Ops
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار استانها
Konu Başlığı گلایه آهن‌فروشان از بازار بی‌مشتری
نویسنده موضوع Ops
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Ops

Ops

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jan 24, 2014
ارسالی‌ها
10,600
پسندها
3,164
امتیازها
113
محل سکونت
AhWaZ
تخصص
SheYtOni
دل نوشته
:)
بهترین اخلاقم
MehRabOni
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

رییس اتحادیه دفاتر فروش آهن اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر فروشنده ها از رکود، بی مشتری و گرانی بازار گلایه دارند، گفت: به دلیل اینکه قیمت ها متاثر از نرخ ارز افزایش یافته، اما در بازار آهن معامله چندانی صورت نمی گیرد.


اکبر شمشیری با بیان اینکه بازار آهن متاثر از رکود حاکم بر بازار و نوسانات شدید نرخ ارز است، اظهار کرد: البته ماه رمضان نیز رکود حاکم بر بازار را بیشتر می کند.



وی با اشاره به اینکه رکود در بخش ساخت مسکن، خرید آپارتمان، مسکن و ... موجب تشدید رکود در بازار آهن شده است، گفت: به دلیل اینکه قیمت ها متاثر از نرخ ارز افزایش یافته، اما در بازار آهن معامله چندانی صورت نمی گیرد و اگر فردی برای ساخت و ساز خود نیاز فوری آهن و مشتقات آن داشته و یا پروانه ساخت وی در حال باطل شدن است، از بازار آهن مقداری جزئی خرید انجام می دهد.



رییس اتحادیه دفاتر فروش آهن اصفهان در پاسخ به این سوال که افزایش نرخ دلار چقدر بر بالارفتن قیمت آهن تاثیر گذاشته است، اظهار کرد: افزایش نرخ دلار تا حدودی مواد اولیه آهن را در بورس گران کرد و شمش آهن در زمان عرضه حدود 200 تا 250 تومان بالا رفت که موجب بالا رفتن قیمت محصولات تولیدی از شمش همچون میلگرد، تیرآهن، نبشی و ... شد.



وی با بیان اینکه حدود سه هفته پیش هر شمش آهن کیلویی 2300 تومان بود که با نوسانات نرخ ارز، به 2500 تومان افزایش یافت، تصریح کرد: در حال حاضر فروشنده ها از رکود، بی مشتری و گرانی بازار گلایه دارند.



شمشیری با اشاره به اینکه اولین فروش شمش آهن از کارخانه های تولیدی و قیمت آن در بورس انجام می شود، اظهار کرد: اگر بازار دارای رونق باشد در بورس شاهد افزایش قیمت خواهیم بود و اگر بازار در شرایط رکود باشد، قیمت ها بدون تغییر باقی می ماند.



وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط بازار بعید است قیمت شمش آهن بیش از این افزایش یابد و در حال حاضر هر کیلو میلگرد ذوب آهن 3300 تومان، میلگرد متفرقه 2900 است که این بالاترین
قیمت در چند سال گذشته است.



رییس اتحادیه دفاتر فروش آهن اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر واحدهای خرده فروشی آهن بیش از 50 مورد نیست، گفت: پیش از این حدود 600 پروانه کسب در بخش فروش آهن از سوی اتحادیه صادر شده بود که اکنون به حدود 250 واحد کاهش یافته است.



وی در خصوص دلایل کاهش واحدهای خرده فروشی آهن، اظهار کرد: بسیاری از واحدها به دلیل مشکلات دارایی از کار خارج شده اند، از سوی دیگر رکود، گرانی، ناامنی بازار و مالیات بر ارزش افزوده موجب شده بسیاری از این شغل انصراف دهند و برخی دیگر سرمایه های خود را در بانک ها سپرده کرده اند.
 
بالا پایین