Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

آموزش رانندگی برای خیلی مبتدی ها!

اطلاعات موضوع

Kategori Adı دانستنی ها
Konu Başlığı آموزش رانندگی برای خیلی مبتدی ها!
نویسنده موضوع avaseo
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan avaseo

avaseo

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
Jan 6, 2019
ارسالی‌ها
37
پسندها
0
امتیازها
6

اعتبار :

رانندگی یکی از کارهایی که است که به دقت زیادی نیاز دارد چرا که کسی که رانندگی می کند، باید همزمان حواسش به رانندگی خودش و همچنین حواسش به ماشین های دیگر باشد.
به گزارش خودروتک، رانندگی کردن نکات بسیار زیادی دارد و یک راننده خوب باید همه این نکات را حفظ کند! در این مقاله همه نکاتی که در مورد رانندگی وجود دارد را برای شما عزیزان شرح می دهیم.


برای روشن کردن خودرو: اول کلید را رو به جلو می‌چرخانید. ماشین روشن می‌شود. همزمان پا روی کلاچ می‌گذارید و تا انتها فشار می‌دهید سپس دنده را از حالت دنده آزاد به دنده ۱ حرکت می‌دهید و سپس کلاچ دستی که در سمت راست شما قرار دارد می‌گیرید و از حالت فعلی (که رو به بالا قرار دارد) به پایین می‌آورید. حالا کلاچ را به آهستگی و به نحوی که کلاچ به کف پایتان چسبیده باشد به آرامی رها می‌کنید (بالا می‌آورید). ماشین راه می افتد.


قبل از روشن کردن ماشین صندلی، آینه‌ها را تنظیم کنید و کمربند خود را ببندید.


همیشه نقطه‌ای دور که روبرویتان باشد را ببینید. دیدن نقطه دور به شما کمک می‌کند که همه چیز را تحت کنترل خود داشته باشید و تسلط بیشترو بهتری بر خودروی خود داشته باشید. در هنگام گردش به راست، سمت راست و هنگام گردش به چپ، سمت چپ را نگاه کنید.


هر وقت خواستید سرعت اتومبیل را کاهش دهید کلاچ را کمی (تا وسط) فشار دهید.


هر وقت خواستید ترمز بگیرید قبل از ترمز گرفتن، کلاچ را تا انتها به طور کامل فشار دهید.


فرمان را آرام بگیرید و در هنگام رانندگی ریلکس باشید. شما باید به سطحی از رانندگی برسید که همزمان اگر رادیو گوش می‌کردید و کسی نیز حرف می‌زد بتوانید به همه چیز اشراف داشته باشید و در عین حال رانندگی‌تان را نیز کنید.


لزومی ندارد که هر وقت موتوری یا ماشینی به سمتتان آمد شما فرمان را منحرف کنید که به او نخورید. وظیفه موتور یا ماشین است که مسیر خود را اصلاح کند. اگر شما منحرف شوید و تصادف کنید شما مقصر شناخته می‌شوید.


درس اول درست رانندگی کردن صاف رانندگی کردن است.


هر وقت قصد سمت گیری یا گردش به راست یا چپ را داشتید، راهنما را از میله دست چپ فرمان بزنید (بالا راست – پایین چپ). همین که فرمان را به آن سمت بچرخانید راهنما از کار می افتد.


منبع سایت نمونه سوالات آیین نامه رانندگی
 
بالا پایین